Polacy robią opakowania na miarę. Dostali 10 mln dol.

Packhelp, spółka, która umożliwia samodzielne projektowanie i zamawianie spersonalizowanych opakowań, zamknęła właśnie rundę inwestycyjną z nie lada sukcesem.

Publikacja: 18.03.2019 16:54

Polacy robią opakowania na miarę. Dostali 10 mln dol.

Foto: cyfrowa.rp.pl

Firma dostała bowiem niemal 38 mln zł (10 mln dol.) na rozwój biznesu. Tym samym transakcja weszła do grona jednych z największych Serii A w Europie Środkowo-Wschodniej.

Packhelp powstał w roku 2015 jako rozwiązanie problemu zamawiania spersonalizowanych opakowań. Założyciele firmy postanowili wykorzystać swoje doświadczenie w marketingu, sprzedaży, poligrafii oraz IT, by unowocześnić branżę opakowań. Stworzyli internetową platformę i intuicyjną aplikację, umożliwiające samodzielne projektowanie i zamawianie własnych opakowań. Bez kontaktu z drukarnią, przy minimalnym wolumenie 30 sztuk. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. Dziś zespół Packhelp to ponad 60 osób. A klientów przybywa.

CZYTAJ TAKŻE: Rodzime startupy mają potencjał, by podbić świat

Startup konsekwentnie umacnia swoją pozycję w Europie, dostarczając opakowania klientom z ponad 30 krajów. Poza Polską z jego oferty korzystają w Niemczech, Wlk. Brytanii, Francji, Skandynawii i Hiszpanii. Firma zanotowała ponad czterokrotny wzrost sprzedaży z porównaniu z ubiegłym rokiem, a z jej oferty skorzystało ponad 10 tys. klientów – zarówno małych, niezależnych sprzedawców, jak i takie marki, jak: H&M, Uber, Google, BMW, Wrangler, czy L’Oreal. Packhelp pieniądze, które pozyskał właśnie od inwestorów, przeznaczy na dalszą ekspansję.

Najnowszą rundę finansowania (Serię A) prowadził fundusz White Star Capital, znany m.in. z inwestycji w Dollar Shave Club czy Digg. Znaczący udział mieli też inwestorzy, którzy w maju 2018 r. wsparli Packhelp kwotą 9 mln zł: Speedinvest x, PROfounders, Market One Capital i Apostolos Apostolakis, współtwórca funduszu Venture Friends.

Packhelp zapowiada, że chce rozwijać technologie, które ułatwiają projektowanie własnych opakowań. Zaprzęgnie do tego celu sztuczną inteligencję. Jak zapewnia Wojtek Sadowski, prezes Packhelp, tworzenie opakowań w internetowej aplikacji będzie jeszcze bardziej zautomatyzowane i nie będzie wymagać wiedzy z zakresu poligrafii i projektowania graficznego.

Firma dostała bowiem niemal 38 mln zł (10 mln dol.) na rozwój biznesu. Tym samym transakcja weszła do grona jednych z największych Serii A w Europie Środkowo-Wschodniej.

Packhelp powstał w roku 2015 jako rozwiązanie problemu zamawiania spersonalizowanych opakowań. Założyciele firmy postanowili wykorzystać swoje doświadczenie w marketingu, sprzedaży, poligrafii oraz IT, by unowocześnić branżę opakowań. Stworzyli internetową platformę i intuicyjną aplikację, umożliwiające samodzielne projektowanie i zamawianie własnych opakowań. Bez kontaktu z drukarnią, przy minimalnym wolumenie 30 sztuk. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. Dziś zespół Packhelp to ponad 60 osób. A klientów przybywa.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Stworzyli nowy sposób wykrywania chorób. Firma ze Stalowej Woli wyciśnie łzy
Biznes Ludzie Startupy
Niezwykły pomysł Szwajcarów. Ten kompozyt to lżejsze auta i ograniczenie emisji
Biznes Ludzie Startupy
Meble z konopi. Polacy stworzyli alternatywę dla wycinki drzew
Biznes Ludzie Startupy
Estończycy chcą skończyć z papierem. Ogromne oszczędności
Biznes Ludzie Startupy
Jak zmniejszyć bariery językowe w internecie. Czesi mają rozwiązanie
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił