Zablokowany przez Facebooka polski Brand24 ujawnił dane o sprzedaży

Spółka deklaruje, że specjalnie nie ucierpiała, spowolnienie tempa przyrostu nowych klientów jest przejściowe. Jakie będą kolejne kwartały?

Publikacja: 07.10.2019 10:41

Michal Sadowski, założyciel startupu

Michal Sadowski, założyciel startupu

Foto: YouTube

Według danych o sprzedaży na koniec III kwartału Brand24 miał 3631 aktywnych klientów – czyli ich liczba (netto) wzrosła o 102 w ujęciu kwartał do kwartału. Na koniec września w sumie było ich 2829. Spółka podkreśla, że ARPU (średni przychód na klienta w ujęciu miesięcznym) nie odbiega od poziomów zanotowanych w poprzednim okresie. We wrześniu 2019 r. spółka sprzedała 182 nowe abonamenty.

CZYTAJ TAKŻE: Facebook zablokował konto polskiej firmy Brand24 i jej założyciela. Dlaczego?

Rynek zastanawiał się, jak będą wyglądać wyniki po zablokowaniu konta przez Facebooka i Instagram. Przypomnijmy, że pod koniec sierpnia amerykański „Business Insider” opublikował materiał, w którym zarzucił firmie Brand24 zbieranie zbyt wielu danych z serwisów społecznościowych. Według tej publikacji Brand24 miał wykorzystywać niedostępne oficjalnie dane.

„Blokada kont spółki i prezesa zarządu Michała Sadowskiego we wspomnianych serwisach to efekt krzywdzącej publikacji w amerykańskich mediach, która zestawiając spółkę z podmiotami działającymi w oparciu o dane wrażliwe (których spółka nigdy nie zbierała i nie oferowała) uruchomiła automatyczne procedury prewencyjnej blokady oraz zbierania wyjaśnień. Spółka przygotowała kompleksową dokumentację, która została przekazana Facebookowi. Trwa proces weryfikacji, na czas którego spółka zdecydowała się wstrzymać monitorowanie danych z wspomnianych serwisów” – czytamy w przesłanej informacji.

CZYTAJ TAKŻE: Facebook ukarany w Turcji. Bo przecieka

Przy okazji publikacji danych sprzedażowych za III kwartał zarząd poinformował, że liczba klientów, którzy zdecydowali się odejść we wrześniu sygnalizując jako powód ograniczenia w dostępności danych (z serwisów Facebook/Instagram) to 72 klientów (na 3630 wszystkich), co stanowi 1,9 proc. portfolio spółki. Facebook oraz Instagram nie są dla niej kluczowymi kanałami marketingu i sprzedaży. W II kwartale 2019 r. odpowiadały one za 0,2 proc. wygenerowanej sprzedaży.

„Po zagregowaniu danych z pełnego miesiąca, spółka ocenia, że zmiany w dostępności danych z serwisów Facebook oraz Instagram wpłynęły także tymczasowo na inne funkcje produktu, których przywrócenie nastąpiło w drugiej połowie września” – czytamy natomiast w raporcie.

Zarząd poinformował też, że wyniki testu nowego systemu zbierania publicznych wzmianek z platform blogowych okazały się niezadowalające. Nowy mechanizm, mimo że zwiększył istotnie ilość wyników prezentowanych w narzędziu, wygenerował nadspodziewane ilości wzmianek klasyfikowanych jako spam, które zdominowały całościowe wyniki. Z tego względu, w drugiej połowie września, przywrócona została poprzednia wersja tego mechanizmu.

CZYTAJ TAKŻE: Zimny prysznic dla rządu. Polskie startupy cienko przędą

Spółka przewiduje, że spowolnienie tempa przyrostu nowych klientów jest przejściowe. Deklaruje, że wyeliminowała szereg negatywnych czynników i jest w trakcie wdrożeń nowych funkcji , dzięki którym chce przywrócić satysfakcjonujące tempo wzrostu. We wrześniu uruchomiono jeden z pierwszych na świecie mechanizmów monitoringu serwisu TikTok, z którego globalnie korzysta około 500 mln osób. W tym roku ruszą także nowe mechanizmy raportów email, nowy filtr antyspamowy oraz wersje abonamentów dedykowane określonym grupom docelowym (jak np. uniwersytety).

Według danych o sprzedaży na koniec III kwartału Brand24 miał 3631 aktywnych klientów – czyli ich liczba (netto) wzrosła o 102 w ujęciu kwartał do kwartału. Na koniec września w sumie było ich 2829. Spółka podkreśla, że ARPU (średni przychód na klienta w ujęciu miesięcznym) nie odbiega od poziomów zanotowanych w poprzednim okresie. We wrześniu 2019 r. spółka sprzedała 182 nowe abonamenty.

CZYTAJ TAKŻE: Facebook zablokował konto polskiej firmy Brand24 i jej założyciela. Dlaczego?

Pozostało 84% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
Możemy zaprosić klienta w sam środek akcji
Materiał partnera
PZU szuka innowacji w akceleratorach start-upów
Biznes Ludzie Startupy
O polskiej firmie głośno w USA. Ożywiła gwiazdy Hollywood w kontrowersyjny sposób
Biznes Ludzie Startupy
Będą uczyć, jak nie paść ofiarą botów. Polska firma idzie w świat
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał partnera
4 miliony na urodziny
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą