Zakupy online zdominowały rynek. Lubimy „polować” na okazje, które przez internet można nabyć w atrakcyjnej cenie. Ale to, co ładnie wygląda na zdjęciu, w e-sklepie, nie zawsze dobrze pasuje do naszej sylwetki. Finalnie zatem taki towar często zwracamy. A gdyby tak można było idealnie dopasować ubrania w sklepie online? Taką wizję postanowił urzeczywistnić WearFits.
Poszukiwany inwestor
Założona w 2011 r. firma z Cieszyna pracuje nad tzw. wirtualną przymierzalnią. To specjalny system, który – dzięki animacji 3D – pozwala każdemu dobrać rozmiar ubrania, zobaczyć jego krój, materiał, oraz to jak produkt prezentuje się w ruchu. Będzie można zatem przed zakupem sprawdzić, jak wybrana sukienka czy płaszcz będzie prezentować się na naszej sylwetce. Wystarczy, że klient wprowadzi w sklepie internetowym kluczowe informacje na temat swojej sylwetki, jak wzrost, szerokość ramion, talii i bioder, a na tej podstawie wygenerowany zostanie cyfrowy model człowieka. Technologia fotorealistycznej prezentacji i animacji odzieży umożliwia w praktyce dopasowywanie cyfrowych modeli ubrań online oraz w rozszerzonej rzeczywistości. Jak tłumaczą w WearFits, wysoką jakość wizualizacji zapewnia symulacja tkanin na realnie odwzorowanych sylwetkach kupujących.
W 2017 r. na 9,4 mln polskich e-konsumentów kupujących produkt z kategorii odzież lub obuwie, aż 12 proc. zwróciło go sprzedającemu
– Produkt kierujemy przede wszystkim do producentów odzieży, którzy posiadają sklepy online. Dodatkowym źródłem przychodu będzie usługa digitalizacji ubrań do postaci modeli 3D, choć docelowo chcemy przeszkolić producentów w tym względzie. Sami zaś skupimy się na rozwoju naszego podstawowego produktu, jakim jest doradca dopasowania i komfortu – mówi Łukasz Rzepecki, współzałożyciel startupu.
CZYTAJ TAKŻE: Sklepy online mają problem. Zalewają je zwroty