Świetne wyniki Netfliksa. Aktorzy wrócą na plan po testach na Covid-19

Największy serwis świata z filmami i serialami Netflix podał wyniki za pierwszy kwartał br. Epidemia sprawiła, że skokowo przybyło mu subskrybentów. Teraz jednak Reed Hasting, szef platformy przyznaje, że prognozy obarczone są dużą niepewnością.

Publikacja: 22.04.2020 09:34

Świetne wyniki Netfliksa. Aktorzy wrócą na plan po testach na Covid-19

Foto: Bloomberg

– Nie przychodzą nam lekko słowa „zgadnij” i “zgadywanie” – powiedział późno wieczorem we wtorek Reed Hastings, prezes Netfliksa. Teraz padają z jego usta te wyrazy, bo mimo bardzo dobrych wyników finansowych za pierwszy kwartał br. i skokowego przyrostu abonentów platformy, w firmie nikt „nie potrafi powiedzieć, co się wydarzy”. “Przez ponad 20 lat naszej historii, przyszłość nie wyglądała nigdy tak nieprzewidywalnie i niepewnie” – napisał Hastings w liście do inwestorów.

CZYTAJ TAKŻE: Oblężenie globalnej sieci. WhatsApp i Netflix na fali

Wszystko to oczywiście w związku z epidemią koronawirusa. Z jednej strony sprawiła, że amerykańskiej firmie w trzy miesiące przybyło 15,77 mln abonentów, dwa razy więcej niż mówiły prognozy ekspertów, i ich liczba urosła do ponad 182 mln w końcu marca. Z drugiej jednak strony Netflix, podobnie jak inni producenci, wstrzymał prace nad nowymi odcinkami seriali i filmów.

Sygnalizuje też, że gdy kwarantanna się skończy i ludzie wyjdą z domów, wzrosty liczby abonentów i oglądalności, nie będą już tak imponujące.

“Koronawirus dotarł do każdego zakątka świata, a brak szeroko dostępnego leczenia czy szczepionki powoduje, że nie wiadomo kiedy ten okropny kryzys się skończy” – napisał Hastings przewidując, że miliony ludzi stracą prace i środki do życia. To powoduje, że firma nie myśli nawet o tym, aby ponownie podnosić ceny abonamentów.

Na razie, w ciągu trzech miesięcy br. Netflix odnotował 5,77 mld dol. przychodu, o 27,6 proc. więcej niż rok wcześniej, a zysk netto platformy wyniósł 709 mln dol., o ponad 100 proc. więcej niż rok temu. Inwestorzy giełdowi spodziewali się swoim zwyczajem wyższego zarobku, w związku z czym notowania akcji firmy na giełdzie w USA ostatecznie urosły we wtorek nieznacznie, bo o około 1 proc. w czasie handlu pozasesyjnego.

CZYTAJ TAKŻE: Netflix przerwał kręcenie „Wiedźmina” z powodu pandemii

Prognozy na kolejny kwartał obarczone są wspomnianą już niepewnością. W kolejnym kwartale firma spodziewa się ponad 6 mld dol. przychodu (wzrost będzie więc wolniejszy, bo 22-proc.), 820 mln dol. zysku netto i 190 mln płacących abonentów. Ta ostatnia liczba oznacza, że w tym kwartale Netfliksowi powinno przybyć 7,5 mln abonentów.

Netflix zakłada też, że trzeci kwartał br. będzie na świecie okresem odmrażania gospodarki i spodziewa się jeszcze wolniejszego tempa przyrostu liczby abonentów. Będzie jej też trudno o rekordy biorąc pod uwagę, że w ub. roku w trzecim kwartale zaczęła pokazywać nowe sezony seriali „Stranger Things” i „Money Heist”.

Ted Sarandos, odpowiedzialny za zawartość Netfliksa nie ukrywał wczoraj, że firma próbuje wznowić produkcję. Będzie poddawać ekipy testom na COVID-19 i czerpać z doświadczeń zdobytych na Islandii i w Korei Południowej.

– Nie przychodzą nam lekko słowa „zgadnij” i “zgadywanie” – powiedział późno wieczorem we wtorek Reed Hastings, prezes Netfliksa. Teraz padają z jego usta te wyrazy, bo mimo bardzo dobrych wyników finansowych za pierwszy kwartał br. i skokowego przyrostu abonentów platformy, w firmie nikt „nie potrafi powiedzieć, co się wydarzy”. “Przez ponad 20 lat naszej historii, przyszłość nie wyglądała nigdy tak nieprzewidywalnie i niepewnie” – napisał Hastings w liście do inwestorów.

Pozostało 84% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Od zera do miliarda w cztery miesiące. Wyceny firm od sztucznej inteligencji oszalały
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Biznes Ludzie Startupy
Rewolucja na skalę światową. Polacy znaleźli sposób na braki wody i żywności
Biznes Ludzie Startupy
Polskie urządzenie wyczuje chemię. Wykryje i zbada niemal każdą substancję
Materiał partnera
Możemy zaprosić klienta w sam środek akcji
Materiał partnera
PZU szuka innowacji w akceleratorach start-upów