Spółka Columbus Polska, która wdraża na rynku nową markę kawy – Qethereal (ze sprzedażą ruszyła w listopadzie ub.r. i od tego czasu sprzedała już 5 ton kawy), rusza z dość nietypowymi planami rozwoju dla tej branży. Poza budową własnej linii produkcyjnej kapsułek kawowych, firma szykuje się do skonstruowania tzw. kapsuły eterycznej, a także aplikacji, która będzie pełnić rolę „konfiguratora smaku”. Rozwiązanie ma ułatwiać zakup kawy i wybór tej ulubionej. Na realizację odważnej wizji spółka zbiera pieniądze w kampanii crowdinvestingowej na platformie Beesfund.
Za projektem stoi Tomasz Weczer – przedsiębiorca, który od 23 lat jest obecny w branży HoReCa, a od 12 lat związany jest również z rynkiem kawy. Mieszka w Hiszpanii, ale jego kawowy biznes koncentruje się na Polsce.
– Globalny popyt na kawę utrzymuje się na niezmiennie wysokim poziomie. W Polsce rynek ten systematycznie rośnie. Co cieszy, rośnie też świadomość konsumentów – Polacy chcą nie tylko pić więcej kawy, ale częściej sięgać po tę wyższej jakości. Rośnie sprzedaż kawy ziarnistej oraz ekspresów. Polacy coraz częściej chcą wiedzieć, skąd pochodzą kupowane ziarna, jak były uprawiane, a także mieć szeroki wybór, jeśli chodzi gatunek czy mieszankę kawy i móc dopasować ją do własnych upodobań – mówi Weczer.
W najbliższych dniach nastąpi inauguracja aplikacji sprzedażowej, będącej przedłużeniem działającego już e-sklepu firmy. – Będzie to całkowita nowość w branży, bo wyposażymy ją w konfigurator, dzięki któremu każdy będzie mógł dokładnie dobrać kawę do swoich potrzeb i upodobań. Ale największą z naszych innowacji będzie pierwsza edukacyjna kapsuła eteryczna. Każdy, kto wejdzie do środka, zostanie odcięty od wszelkich bodźców i będzie mógł skupić się wyłącznie na pitej kawie. Kapsuła pozwoli na doznanie wszystkich właściwości kawy i będzie podróżować razem z nami po najważniejszych wydarzeniach – wyjaśnia nasz rozmówca. I zaznacza, że na ten moment firma nie planuje sprzedaży kapsuły (skonstruuje ją na własny użytek).
Jeszcze w przyszłym roku Columbus chce rozwinąć spółkę-córkę w Hiszpanii, a także w Słowenii. Jak zapowiada Tomasz Weczer, w dalszej perspektywie chce rozszerzyć biznes na kolejne nowe rynki: niemiecki, izraelski, bułgarski oraz w krajach skandynawskich.