Wirtualna asystentka u fryzjera

Tak wyglądały usługi fryzjerskie jeszcze 100 lat temu - uliczny fryzjer na ulicach Paryża. Teraz klientowi może towarzyszyć wirtualny asystent lub asystentka

Polskie salony fryzjerskie Jean Louis David, jako pierwsze na świecie w ramach międzynarodowej sieci działającej w 30 krajach świata, wdrożyły technologię wirtualnej asystentki.

Rozwiązanie, zbudowane w oparciu o platformę botów, umożliwia klientom salonów umówienie, odwołanie lub przełożenie wizyty. System posługując się językiem naturalnym zbudowano na platformie Talkie, zaprojektowanej przez warszawską firmę Pragmatists. Dzięki wykorzystaniu technik tzw. głębokiego uczenia (Deep Learning) i sztucznej inteligencji (AI) stworzono interfejs komunikacji głosowej. – Klienci oczekują, aby infolinia, przez którą można umówić się na wizytę, była dostępna wieczorami i w dni wolne od pracy. Co naturalne, nie chcą też długo oczekiwać na połączenie z konsultantem. Podjęliśmy zatem decyzję o dostosowaniu naszej obsługi do potrzeb klientów i wdrożyliśmy wirtualną asystentkę – mówi Tomasz Bączyk, członek zarządu Provalliance Poland, właściciela marki Jean Louis David.

Z wirtualną asystentka może rozmawiać po Polsku – umożliwia ona umówienie, odwołanie lub przełożenie wizyty o dowolnej porze dnia i nocy (system działa całą dobę). Cyfrowa konsultantka odpowiada również na pytania związane z usługami dostępnymi w danym salonie i może równocześnie prowadzić rozmowy z wieloma klientami, co eliminuje czas oczekiwania na połączenie.

Co więcej, zaszyta w platformie AI pozwala rozpoznać i powitać znanych sobie klientów po imieniu. Rozumie na jaką usługę klient chce się zapisać i potrafi sprawdzić, czy konkretna usługa jest świadczona w danym salonie. Sprawdza też wolne terminy w grafiku i jeżeli podany przez klienta termin jest już zajęty, proponuje alternatywne godziny lub salony. Po uzgodnieniu terminu wizyty wirtualna asystentka dokonuje rezerwacji. Na koniec przesyła klientowi wiadomość tekstową z potwierdzeniem wizyty.

– Dla sieci salonów fryzjerskich kontakt z klientem i umawianie wizyt stanowi niezwykle istotną część działalności, ponieważ przekłada się bezpośrednio na przychody – podkreśla Paweł Lipiński, założyciel i dyrektor generalny firmy Pragmatists. Jak podkreśla, platforma Talkie obejmuje również dostęp do Talkie Analytics – serwisu, który w przejrzysty sposób pokazuje zarówno ogólne statystyki, jak i szczegóły każdej z przeprowadzanych przez wirtualną asystentkę rozmowy, pozwalając na kompleksową analizę całego procesu.

Jean Louis David jest największą siecią fryzjerską w Polsce i Europie oraz drugą w skali światowej. Marka zarządza siecią ponad 1 tys. salonów. W naszym kraju działa ich 70.

Mogą Ci się również spodobać

Gry, które w ubiegłym roku rozbiły bank

Tylko dziesięć najpopularniejszych tytułów wygenerowało w ub. r. niemal 6 mld dol. przychodów. To ...

Sąd: Google kłamało w sprawie zbierania danych

Koncern przegrał w Australii proces o oszukiwanie użytkowników systemu Android. Będą kary. Sędzia australijskiego ...

W tym roku czeka nas boom na chromebooki

Tanie, działające w oparciu o system Chrome laptopy nie podbiły serc i portfeli Polaków. ...

Giganci internetu pomogliby bardziej, gdyby… płacili podatki

Spółki technologiczne takie jak Google, Facebook i Intel przekazały łącznie około 1,2 mld dolarów ...

Już 1,2 mln zarażonych, 66 tys. ofiar. Zobacz postępy koronawirusa na mapie

Koronawirus zaraził już ponad 1,2 mln osób na całym świecie, z czego 66 tys. ...

Wielki popyt na gry, ale studia przekładają premiery

Pandemia koronawirusa krzyżuje plany zagranicznych gigantów. Zawodzi logistyka. Konieczność przebywania w domu sprzyja twórcom ...