Apple wielkim wygranym Dnia Singla

AFP

Amerykański gigant sprzedał najwięcej smartfonów na platformach grupy Alibaba, bijąc chińskie marki Huawei i Xiaomi.

Szaleństwo zakupowe na platformach e-commerce grupy Alibaba z okazji Dnia Singla powoli dobiega końca, ale już teraz wiadomo, że tegoroczne święto będzie rekordowe. Internauci wydali już z tej okazji ponad 30,8 mld dol., a do końca zabawy wciąż pozostały 2 godziny (Dzień Singla trwa do poniedziałku 12 listopada do godziny 13.59 czasu polskiego). Dla porównania, ubiegłoroczny rekord wyniósł 25,3 mld dol.

Podczas Dnia Singla klienci z całego świata mogą skorzystać ze zniżek, jakie oferują tysiące sprzedawców wystawiających swoje produkty w sklepach internetowych Alibaby, w tym na popularnym AliExpress. Idea jest taka, by każdy mógł tego dnia sam sprawić sobie prezent – w odróżnieniu od walentynek, które zwykle są utrapieniem dla osób samotnych.

Chiński gigant opublikował dzisiaj ranking marek, które poradziły sobie najlepiej w czasie tegorocznego święta. Jednym z największych wygranych okazała się firma Apple. Amerykański koncern sprzedał najwięcej smartfonów w sklepach Alibaby, pobijając chińskie marki. Choć nie zostały podane konkretnych danych o liczbie sprzedanych produktów, to wiadomo, że Apple znalazło się wśród 237 marek, których sprzedaż podczas Dnia Singla przekroczyła 14,36 mln dol.

CZYTAJ TAKŻE: Grupa Alibaba pobiła rekord. Bardzo udany Dzień Singla

To oznacza wielkie odbicie marki Apple na chińskim rynku, na którym firma nie radziła sobie najlepiej w ostatnich latach, głównie przez rosnącą konkurencję lokalnych marek. W bieżącym roku amerykański gigant stopniowo poprawiał swoje wyniki w Państwie Środka, a w ostatnim kwartale zakończonym we wrześniu udało mu się podnieść przychody o 16 proc. w porównaniu do ubiegłego roku. Tegoroczny Dzień Singla wyraźnie wskazuje, że Apple na dobre wraca do łask na azjatyckich rynkach.

Tuż za amerykańskim gigantem uplasował się Huawei, obecnie największy producent smartfonów w Chinach. Na podium stanęło również chińskie Xiaomi.

Bardzo słabo wypadł z kolei Samsung, który spadł na ósmą pozycję w rankingu sprzedaży. Południowokoreańska marka straciła ostatnio na popularności w Chinach, przegrywając w ostrej rywalizacji z pozostałymi potentatami.

ala

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Czy sztuczna pszczoła wygra z zombie

Co najmniej kilkanaście ciekawych polskich gier wejdzie do sprzedaży w najbliższych tygodniach. Które z ...

Deepfake podbija pornografię. Zmanipulowane filmy z gwiazdami

Technologia deepfake weszła z impetem do przemysłu pornograficznego. Nikt nie jest w stanie nad ...

Satelita prosto z Gliwic

Powstaje śląskie centrum badawczo-rozwojowe technik kosmicznych. Inżynierowie będą tam prowadzić badania przemysłowe i prace ...

Mistrz niechcianych opłat

Joshua Browder, student Uniwersytetu Stanforda, tworzy aplikacje, które pozwalają oszczędzić dużo pieniędzy. Np. dla ...

Tik Tok, czyli jak dotrzeć do nastolatków

Z Tik Toka na całym świecie korzysta ponad 1,5 mld klientów. W Polsce konta ...

Metalowe plakaty z Polski robią furorę

Displate, polski marketplace, który oferuje metalowe obrazy z oryginalnymi pracami artystów, w rok sprzedał ...