Apple wielkim wygranym Dnia Singla

Amerykański gigant sprzedał najwięcej smartfonów na platformach grupy Alibaba, bijąc chińskie marki Huawei i Xiaomi.

Publikacja: 12.11.2018 22:36

Apple wielkim wygranym Dnia Singla

Foto: AFP

Szaleństwo zakupowe na platformach e-commerce grupy Alibaba z okazji Dnia Singla powoli dobiega końca, ale już teraz wiadomo, że tegoroczne święto będzie rekordowe. Internauci wydali już z tej okazji ponad 30,8 mld dol., a do końca zabawy wciąż pozostały 2 godziny (Dzień Singla trwa do poniedziałku 12 listopada do godziny 13.59 czasu polskiego). Dla porównania, ubiegłoroczny rekord wyniósł 25,3 mld dol.

Podczas Dnia Singla klienci z całego świata mogą skorzystać ze zniżek, jakie oferują tysiące sprzedawców wystawiających swoje produkty w sklepach internetowych Alibaby, w tym na popularnym AliExpress. Idea jest taka, by każdy mógł tego dnia sam sprawić sobie prezent – w odróżnieniu od walentynek, które zwykle są utrapieniem dla osób samotnych.

Chiński gigant opublikował dzisiaj ranking marek, które poradziły sobie najlepiej w czasie tegorocznego święta. Jednym z największych wygranych okazała się firma Apple. Amerykański koncern sprzedał najwięcej smartfonów w sklepach Alibaby, pobijając chińskie marki. Choć nie zostały podane konkretnych danych o liczbie sprzedanych produktów, to wiadomo, że Apple znalazło się wśród 237 marek, których sprzedaż podczas Dnia Singla przekroczyła 14,36 mln dol.

CZYTAJ TAKŻE: Grupa Alibaba pobiła rekord. Bardzo udany Dzień Singla

To oznacza wielkie odbicie marki Apple na chińskim rynku, na którym firma nie radziła sobie najlepiej w ostatnich latach, głównie przez rosnącą konkurencję lokalnych marek. W bieżącym roku amerykański gigant stopniowo poprawiał swoje wyniki w Państwie Środka, a w ostatnim kwartale zakończonym we wrześniu udało mu się podnieść przychody o 16 proc. w porównaniu do ubiegłego roku. Tegoroczny Dzień Singla wyraźnie wskazuje, że Apple na dobre wraca do łask na azjatyckich rynkach.

Tuż za amerykańskim gigantem uplasował się Huawei, obecnie największy producent smartfonów w Chinach. Na podium stanęło również chińskie Xiaomi.

Bardzo słabo wypadł z kolei Samsung, który spadł na ósmą pozycję w rankingu sprzedaży. Południowokoreańska marka straciła ostatnio na popularności w Chinach, przegrywając w ostrej rywalizacji z pozostałymi potentatami.

ala

Szaleństwo zakupowe na platformach e-commerce grupy Alibaba z okazji Dnia Singla powoli dobiega końca, ale już teraz wiadomo, że tegoroczne święto będzie rekordowe. Internauci wydali już z tej okazji ponad 30,8 mld dol., a do końca zabawy wciąż pozostały 2 godziny (Dzień Singla trwa do poniedziałku 12 listopada do godziny 13.59 czasu polskiego). Dla porównania, ubiegłoroczny rekord wyniósł 25,3 mld dol.

Podczas Dnia Singla klienci z całego świata mogą skorzystać ze zniżek, jakie oferują tysiące sprzedawców wystawiających swoje produkty w sklepach internetowych Alibaby, w tym na popularnym AliExpress. Idea jest taka, by każdy mógł tego dnia sam sprawić sobie prezent – w odróżnieniu od walentynek, które zwykle są utrapieniem dla osób samotnych.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Klikasz i kupujesz to, co widzisz w TV. Pomoże polska sztuczna inteligencja
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes Ludzie Startupy
Polacy radykalnie wydłużyli świeżość żywności. Technologia z Torunia trafi do USA
Biznes Ludzie Startupy
To ona wyszuka przyszłe gwiazdy futbolu. Kluby stawiają na sztuczną inteligencję
Biznes Ludzie Startupy
Polska sztuczna inteligencja rozpozna bakterie. Wystarczy pokazać jej zdjęcie
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Biznes Ludzie Startupy
Polski król nanodruku chce podbić USA. Jeden z kilku graczy na świecie