Apple wielkim wygranym Dnia Singla

AFP

Amerykański gigant sprzedał najwięcej smartfonów na platformach grupy Alibaba, bijąc chińskie marki Huawei i Xiaomi.

Szaleństwo zakupowe na platformach e-commerce grupy Alibaba z okazji Dnia Singla powoli dobiega końca, ale już teraz wiadomo, że tegoroczne święto będzie rekordowe. Internauci wydali już z tej okazji ponad 30,8 mld dol., a do końca zabawy wciąż pozostały 2 godziny (Dzień Singla trwa do poniedziałku 12 listopada do godziny 13.59 czasu polskiego). Dla porównania, ubiegłoroczny rekord wyniósł 25,3 mld dol.

Podczas Dnia Singla klienci z całego świata mogą skorzystać ze zniżek, jakie oferują tysiące sprzedawców wystawiających swoje produkty w sklepach internetowych Alibaby, w tym na popularnym AliExpress. Idea jest taka, by każdy mógł tego dnia sam sprawić sobie prezent – w odróżnieniu od walentynek, które zwykle są utrapieniem dla osób samotnych.

Chiński gigant opublikował dzisiaj ranking marek, które poradziły sobie najlepiej w czasie tegorocznego święta. Jednym z największych wygranych okazała się firma Apple. Amerykański koncern sprzedał najwięcej smartfonów w sklepach Alibaby, pobijając chińskie marki. Choć nie zostały podane konkretnych danych o liczbie sprzedanych produktów, to wiadomo, że Apple znalazło się wśród 237 marek, których sprzedaż podczas Dnia Singla przekroczyła 14,36 mln dol.

CZYTAJ TAKŻE: Grupa Alibaba pobiła rekord. Bardzo udany Dzień Singla

To oznacza wielkie odbicie marki Apple na chińskim rynku, na którym firma nie radziła sobie najlepiej w ostatnich latach, głównie przez rosnącą konkurencję lokalnych marek. W bieżącym roku amerykański gigant stopniowo poprawiał swoje wyniki w Państwie Środka, a w ostatnim kwartale zakończonym we wrześniu udało mu się podnieść przychody o 16 proc. w porównaniu do ubiegłego roku. Tegoroczny Dzień Singla wyraźnie wskazuje, że Apple na dobre wraca do łask na azjatyckich rynkach.

Tuż za amerykańskim gigantem uplasował się Huawei, obecnie największy producent smartfonów w Chinach. Na podium stanęło również chińskie Xiaomi.

Bardzo słabo wypadł z kolei Samsung, który spadł na ósmą pozycję w rankingu sprzedaży. Południowokoreańska marka straciła ostatnio na popularności w Chinach, przegrywając w ostrej rywalizacji z pozostałymi potentatami.

ala

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Mikroczipy pod skórą zamiast biletu czy kluczy. Niebezpieczna moda

Koniec z portfelami, kluczami i pinami. Implanty wszczepiane pod skórę mają nam ułatwić życie. ...

Zagubiony dron wywołał panikę na Łotwie. Uciekł z armii

Dron-dezerter doprowadził do zamknięcia przestrzeni powietrzną nad krajem. Wojsko rozpoczęło poszukiwania ważącego 26 kg ...

Facebook nie żałuje na bezpieczeństwo Zuckerberga

Społecznościowy gigant podwoił kwotę wydaną na bezpieczeństwo dyrektora generalnego Marka Zuckerberga w 2018 roku ...

Polskie firmy ostro wchodzą do sieci. Ale do Skandynawów nam daleko

Przez internet sprzedaje już 14 proc. przedsiębiorstw zatrudniających co najmniej 10 osób, czyli mniej ...

Polski bank pamięci ma podbić Amerykę

Twórca startupu Kristalic zbudował innowacyjny biznes w San Francisco. Ale droga do sukcesu była ...

Przychody Xiaomi skoczyły aż o połowę

W kwartale kończącym się 30 września przychody chińskiego producenta smartfonów wzrosły o 49,1 procent, ...