Polak musi testować, czyli jak kupujemy online

50 mld zł – tyle, według raportu Interaktywnie.com, wydamy na zakupy online w 2019 r. W sieci pieniądze wydaje już 49 proc. Polaków i ten odsetek stale rośnie. Nie oznacza to jednak, że tradycyjne, fizyczne sklepy muszą się obawiać.

Z najnowszych badań SAP wynika bowiem, iż co drugi z nas chce „testować” produkty w sklepie – obejrzeć go, dotknąć, wypróbować.

– Nad Wisłą obserwujemy rosnącą popularność modelu e-commerce, połączoną jednak z wyróżniającą się na tle innych krajów chęcią dostępu do fizycznych placówek. Wskazuje to na potrzebę rozwijania przez firmy w Polsce wielokanałowych strategii i narzędzi budowy relacji z klientami – przekonuje Tomasz Niebylski, dyrektor ds. rozwoju sprzedaży w SAP Polska.

CZYTAJ TAKŻE: Kafelki i baterie hitami internetu

Firma przebadała 20 tys. osób w 24 krajach. Wyniki wskazują, że Polska znajduje się wśród państw, w których możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie jest szczególnie ważna – zależy na niej 49 proc. Polaków. Wyprzedzają nas pod tym względem tylko Rosjanie (56 proc.). Dla porównania, podobną potrzebę wyraża np. tylko 29 proc. Niemców, czy 34 proc. Brytyjczyków.

Badania SAP pokazują ponadto, że stosunkowo rzadko rezygnujemy z e-zakupów w momencie tuż przed finalizacją transakcji. W przypadku internautów z Wlk. Brytanii, czy Francji, taki proceder jest nagminny (robi tak ok. 80 proc. badanych). W naszym kraju odsetek takich przypadków to 64 proc. Lubimy jednak porównywać ceny i sprawdzać gdzie jest taniej.

CZYTAJ TAKŻE: Sztuczna inteligencja zrobi za nas zakupy

Blisko połowa rodzimych konsumentów (47 proc.) za ważny uważa dostęp do porównywarek produktów. Sprawdzamy nie tylko różnice cen między e-sklepami, ale również porównujemy ceny w sklepach online i w „realu”. Raport SAP wskazuje, iż 4 na 10 Polaków zrezygnuje z usług internetowego sprzedawcy, jeśli dostrzeże różnice w cenach między sklepem online, a fizyczną placówką.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Amazon dusił sprzedawców, teraz ma problem

Austriackie władze antymonopolowe wszczęły wobec firmy postępowanie w sprawie potencjalnego nadużywania pozycji dominującej w ...

Przybywa rekordowo dużo e-sklepów. Branża kwitnie

W pierwszym półroczu 2019 r. w Polsce przybyło aż 2,8 tys. sklepów internetowych. To ...

Steam obniża prowizje – polscy producenci gier drożeją

Im więcej zarobi gra, tym większa oszczędność dla studia – tak w skrócie można ...

Startupy 2019. Polscy samuraje pod rękę z Robertem Lewandowskim

Technologia Fido.ai znanej polskiej firmy specjalizującej się w sztucznej inteligencji rozwija się pod nowymi ...

Serwisy społecznościowe: kto rozdaje karty

Temat ochrony danych zamieszczanych na serwisach społecznościowych nigdy nie był tak szeroko dyskutowany. Jednak ...

MM Systemy przywiązane do detali

Tłoczenie jest jedną z metod obróbki plastycznej, która poprzez zastosowanie różnorodnych technik pozwala na ...