Polak musi testować, czyli jak kupujemy online

50 mld zł – tyle, według raportu Interaktywnie.com, wydamy na zakupy online w 2019 r. W sieci pieniądze wydaje już 49 proc. Polaków i ten odsetek stale rośnie. Nie oznacza to jednak, że tradycyjne, fizyczne sklepy muszą się obawiać.

Z najnowszych badań SAP wynika bowiem, iż co drugi z nas chce „testować” produkty w sklepie – obejrzeć go, dotknąć, wypróbować.

– Nad Wisłą obserwujemy rosnącą popularność modelu e-commerce, połączoną jednak z wyróżniającą się na tle innych krajów chęcią dostępu do fizycznych placówek. Wskazuje to na potrzebę rozwijania przez firmy w Polsce wielokanałowych strategii i narzędzi budowy relacji z klientami – przekonuje Tomasz Niebylski, dyrektor ds. rozwoju sprzedaży w SAP Polska.

CZYTAJ TAKŻE: Kafelki i baterie hitami internetu

Firma przebadała 20 tys. osób w 24 krajach. Wyniki wskazują, że Polska znajduje się wśród państw, w których możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie jest szczególnie ważna – zależy na niej 49 proc. Polaków. Wyprzedzają nas pod tym względem tylko Rosjanie (56 proc.). Dla porównania, podobną potrzebę wyraża np. tylko 29 proc. Niemców, czy 34 proc. Brytyjczyków.

Badania SAP pokazują ponadto, że stosunkowo rzadko rezygnujemy z e-zakupów w momencie tuż przed finalizacją transakcji. W przypadku internautów z Wlk. Brytanii, czy Francji, taki proceder jest nagminny (robi tak ok. 80 proc. badanych). W naszym kraju odsetek takich przypadków to 64 proc. Lubimy jednak porównywać ceny i sprawdzać gdzie jest taniej.

CZYTAJ TAKŻE: Sztuczna inteligencja zrobi za nas zakupy

Blisko połowa rodzimych konsumentów (47 proc.) za ważny uważa dostęp do porównywarek produktów. Sprawdzamy nie tylko różnice cen między e-sklepami, ale również porównujemy ceny w sklepach online i w „realu”. Raport SAP wskazuje, iż 4 na 10 Polaków zrezygnuje z usług internetowego sprzedawcy, jeśli dostrzeże różnice w cenach między sklepem online, a fizyczną placówką.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Startup ze Szczecina pomoże szybciej sprzedać mieszkanie

Homly pozyskał 1,5 mln zł finansowania na rozwój działalności polegającej na handlu nieruchomościami w ...

Sony zamyka fabrykę w Chinach. To nie przez wojnę handlową

Japoński koncern Sony poinformował, że zamyka fabrykę w Pekinie i przenosi produkcję do Tajlandii. ...

Pekin ma nowy problem. Jak nadzorować miliony zamaskowanych ludzi

Nawet atakowani przez koronawirusa Chińczycy, chowając się za maskami, nie ukryją się przed inwigilacją. ...

Czas na chińskiego Androida. Premiera Hongmeng już w piątek?

Huawei, prawdopodobnie już w piątek na konferencji dla deweloperów HDC 2019 w Donggua, zaprezentuje ...

Polacy chcą grać na emocjach w internecie

AdEmotion chce dzięki systemowi rozpoznawania emocji użytkowników sieci zwiększać e-handel. Projekt znalazł już uznanie ...

Nowa identyfikacja wizualna Cityboard Media

Cityboard Media zmienia identyfikację wizualną. Od 16 listopada 2020 r., firma posługuje się nowym ...