Metalowe plakaty z Polski trafiły do serc fanów superbohaterów

Twórcy startupu Displate mają klientów już w 76 krajach
mat. pras.

Rodzimą spółkę Displate uznano jednym z najciekawszych startupów w Europie. Współpracuje z takimi markami, jak Star Wars, Marvel czy DC Comics.

Displate to warszawska firma, która, choć nie opracowała żadnej nowatorskiej technologii, jest wyjątkowo innowacyjna – stworzyła internetową platformę zrzeszającą utalentowanych artystów z całego świata, która pomaga im zwiększyć grono odbiorców i potencjalnych klientów. Można zakupić na niej różnorodne i oryginalne prace plakaty. Ale nie takie zwykłe, lecz metalowe.

Polski startup globalny

W maju w Amsterdamie odbyła się jedna z najważniejszych innowacyjnych konferencji w Europie – TNW Conference 2019. Na tym prestiżowym wydarzeniu, które organizowane jest przez The Next Web, jeden z największych portali na świecie, zespół Displate stał w świetle jupiterów. Firma, stworzona przez trzech znajomych: Karola Banaszkiewicza, Jacka Świgosta oraz Edwarda Ruszczyca, została uznana najgorętszym polskim startupem i trafiła do tzw. grupy Tech5, czyli grona najciekawszych młodych firm na naszym kontynencie.

CZYTAJ TAKŻE: Polski eko-startup na podium międzynarodowego konkursu

– Jesteśmy niesamowicie dumni z tytułu Hottest Startup in Poland. Już samo znalezienie się wśród 100 najgorętszych startupów Europy jest ogromnym wyróżnieniem –podkreśla Banaszkiewicz.

mat. pras.

Displate to założona w 2012 roku platforma spod warszawskich Marek, która – jak to określają założyciele startupu – pozwala kreatorom wizualnym z całego świata zarabiać na sprzedaży swoich prac. Te dziś trafiają do 76 krajów. Platforma, a w gruncie rzeczy tzw. marketplace, skupia ponad 20 tys. artystów z różnych zakątków globu (w sumie to reprezentanci ok. 90 państw). Startup już w tej chwili jest globalny – aż 99,6 proc. jego sprzedaży generują zagraniczni odbiorcy, przy czy największy to Stany Zjednoczone.

Metalowe plakaty wyglądają fenomenalnie. Nic dziwnego, że szybko stały się prawdziwym przebojem. Świadczyć może o tym fakt, że rodzimej firmie udało się nawiązać współpracę z m.in. Star Wars, Marvel, DC Comics czy gamingowym potentatem – Blizzard.

CZYTAJ TAKŻE: Polski startup doceniony przez Harvard

Ale Displate na rynku wyróżnia się nie tylko ofertą. Eksperci TNW zwrócili uwagę m.in. na zaangażowanie w działania ekologiczne i jego wpływ społeczny. Każdy zakup na tej internetowej platformie przekłada się bowiem na posadzenie dziesięciu drzewek w różnych częściach świata. Dotąd zasadzono ich już ok. 10 mln.

Docenione plakaty

Karol Banaszkiewicz wcześniej tworzył już kilka biznesów, jak LookSoup.com czy Klikr.pl, ale dopiero Displate okazał się strzałem w dziesiątkę. Choć początki nie były proste. Trzej przyjaciele zaczynali, dysponując mniej niż 100 tys. zł. Ich firma jednak szybko stała się rentowna. Zarobione pieniądze inwestowali w dalszy rozwój.

Startup wiatru w żagle nabrał półtora roku temu, gdy otrzymał 2 mln euro od czeskiego funduszu Credo Ventures. To duży inwestor w naszej części Europy, który w portfelu ma m.in. takie polskie firmy, jak Kontakt.io (działa na rynku sztucznej inteligencji i sensorów), edukacyjny Explain Everything, a także Archdesk (tworzy oprogramowanie do zarządzania dla fabryk i firm budowlanych). Działalność Displate nabrała rozpędu.

CZYTAJ TAKŻE: Cyfrowi tłumacze z Polski to hit. Firma z Krakowa ma 70 proc. unijnego rynku

Obrazy produkuje nie w Chinach, ale w Markach. Za jeden metalowy plakat fani płacą z reguły ok. 40 euro. Ale są też droższe. I to znacznie. Plakat przedstawiający świat z gry „Cyberpunk 2077” od warszawskiego studia CD Projekt kosztuje 260 euro. To jednak wyjątkowe dzieło. Składa się bowiem z ośmiu mniejszych obrazków, które mają łącznie wymiary aż 91 x 132 cm. Nic dziwnego, że pracami Displate zachwycają się nie tylko klienci indywidualni, ale również projektanci wnętrz czy pasjonaci designu, którzy chcą przyozdobić ściany domów i apartamentów w ten oryginalny sposób.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rewolucja w świecie gier: „Apex Legends” bije „Fortnite’a”

Nie „Player Unknown Battlegrounds” koreańskiego studia Bluehole, czy „Fortnite” od Epic Games, ale „Apex ...

AI wykryje oszustów na aplikacji randkowej. Kim są?

Naukowcom udało się opracować algorytm, który wyszukuje w aplikacjach randkowych oszustów. Sztuczna inteligencja (AI) ...

Chińczycy rządzą na rynku komputerów PC. Pokonali HP

Koncern Lenovo rozsiadł się na fotelu lidera na globalnym rynku PC, zrzucając przy okazji ...

Rosjanie wypuszczają na rynek własnego smartfona

„Rosyjski Google”, jak mówi się o najpopularniejszej w tym kraju wyszukiwarce internetowej Yandex, będzie ...

Amerykanie próbują zdusić chińskie ambicje technologiczne

Huawei coraz mocniej zaczyna odczuwać sankcje wprowadzone przez administrację Donalda Trumpa. Wygląda na to, ...

Andrzej Sowiński: Komputery stacjonarne też mają przyszłość

Są miejsca, gdzie taki komputer spisuje się lepiej niż przenośny – mówił Andrzej Sowiński, ...