Dwucyfrowy wzrost sprzedaży muzyki. Napędza streaming i polscy twórcy

W pierwszym półroczu 2019 r. polski rynek muzyczny wzrósł o ponad 10 proc., osiągając poziom 147,5 mln zł – podał Związek Producentów Audio Video.

Za wzrost na rynku muzycznym odpowiada głównie sprzedaż cyfrowa. W pierwszej połowie bieżącego roku wartość jej sprzedaży wzrosła o 27 proc. do 61 mln zł. Daje to już ponad 41 proc. łącznej sprzedaży muzyki.W tym czasie sprzedaż tradycyjnych nośników zanotowała tylko symboliczny wzrost o 0,6 proc. do 86,5 mln zł.

Spadek sprzedaży płyt CD o 6,8 proc. został częściowo zniwelowany przez sprzedaż albumów winylowych. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2019 roku czarne płyty przyniosły prawie 5,3 mln zł więcej niż przed rokiem (wzrost o 38,7 proc.), osiągając sprzedaż na poziomie 18,9 mln zł.

O prawie 30 proc. wzrósł zaś przychód ze streamingu. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy było to 57,3 mln zł, stanowiąc 94 proc. sprzedaży cyfrowej.

Na nośnikach fizycznych znacząco wzrósł udział repertuaru polskiego. Na rodzimych artystów przypadła ponad połowa przychodów z tego tytułu (51 proc.).

Jacek Cieślak

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Zadziwiające praktyki Twittera. Popularni użytkownicy zalani reklamami

Twitter przyznał się do tego, że w przeszłości platforma była zaprogramowana tak, aby wyświetlać ...

„Kraina Lodu 2” bije rekordy w kinach. 350 mln dolarów w pierwszy weekend

„Kraina Lodu 2” zarobiła niemal 350 mln dolarów w pierwszy weekend wyświetlania na całym ...

Większa ochrona dzieci przed pornografią

Od września 2020 r. utrudniony dostęp do stron dla dorosłych? W poniedziałek premier Mateusz ...

Przyszłość autonomicznych aut wykuwa się w… Krakowie

Sztuczna inteligencja, kamery 3D, systemy rozpoznawania gestów kierowców, opracowane specjalnie dla przemysłu motoryzacyjnego – ...

Wojna Apple Music ze Spotify. Już wiadomo, kto wygrywa

Muzyczne serwisy internetowe coraz ostrzej walczą o pozycję na światowych rynkach. Apple Music wysunął ...

Pod chmurą bezpieczniej

Na usługi chmurowe coraz częściej stawiają nie tylko firmy, ale też instytucje państwowe i ...