Za wzrost na rynku muzycznym odpowiada głównie sprzedaż cyfrowa. W pierwszej połowie bieżącego roku wartość jej sprzedaży wzrosła o 27 proc. do 61 mln zł. Daje to już ponad 41 proc. łącznej sprzedaży muzyki.W tym czasie sprzedaż tradycyjnych nośników zanotowała tylko symboliczny wzrost o 0,6 proc. do 86,5 mln zł.

Spadek sprzedaży płyt CD o 6,8 proc. został częściowo zniwelowany przez sprzedaż albumów winylowych. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2019 roku czarne płyty przyniosły prawie 5,3 mln zł więcej niż przed rokiem (wzrost o 38,7 proc.), osiągając sprzedaż na poziomie 18,9 mln zł.

O prawie 30 proc. wzrósł zaś przychód ze streamingu. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy było to 57,3 mln zł, stanowiąc 94 proc. sprzedaży cyfrowej.

Na nośnikach fizycznych znacząco wzrósł udział repertuaru polskiego. Na rodzimych artystów przypadła ponad połowa przychodów z tego tytułu (51 proc.).

Jacek Cieślak