Allegro rozpoczyna ostrą walkę z Chińczykami

Fotorzepa, Jerzy Dudek

Polski lider handlu internetowego odpowiada na partnerstwo AliExpress z InPostem. Chce wprowadzić darmowe dostawy kurierem dla abonentów programu Smart – wynika z informacji „Rzeczpospolitej”.

W środę napisaliśmy o nowym ruchu chińskiej platformy, która szybko zyskuje w Polsce. Jej klienci, którzy wydadzą na zakupy co najmniej 5 dol., dostawę do automatu nadawczo-odbiorczego InPost mają za darmo.

Lider polskiego rynku handlu internetowego nie zamierza na to czekać. Według informacji „Rz” Allegro już za moment dla korzystających z programu Smart wprowadzi darmowe dostawy kurierskie. Takie informacje płyną od sprzedawców, ale firma nie chce się do nich odnieść.

CZYTAJ TAKŻE: Polski e-commerce bije rekordy. Nakręca rynek paczek

– Nie komentujemy – ucina biuro prasowe Allegro. Roczny koszt programu to 49 zł i w jego ramach wystarczy wydać co najmniej 40 zł, by zakupy za darmo odebrać np. w sklepie Żabka lub na stacji paliw. Ile będzie trzeba wydać, by kurier dostarczył je za darmo do domu? Tego nie wiadomo. – W przypadku kuriera będzie to przynajmniej drugie tyle – twierdzi jeden ze sprzedawców.

Allegro szczegóły zmian w systemie dostaw może podać już w najbliższy weekend, a zmiana wejdzie niedługo i według nieoficjalnych informacji nie spowoduje wzrostu ceny Smart. Zatem zakupy w czarny piątek będzie można robić w ramach tej oferty.

Allegro to największy serwis e-handlu w Polsce, za pośrednictwem którego rocznie sprzedawane są produkty za kilkanaście miliardów złotych. W opublikowanym sprawozdaniu finansowym firma podała, że w 2018 r. jej przychody wzrosły o 13,6 proc., do 1,75 mld zł. Zdecydowaną większość tej kwoty stanowią wpływy od użytkowników z tytułu opłat transakcyjnych, takich jak prowizje za wystawianie ofert i od sprzedaży. Opłaty za abonament Allegro Smart przyniosły 6,2 mln zł. Ponad 130 mln zł dało Allegro sprzedawanie usług reklamowych, czyli treści prezentowane w serwisie, który ma kilkanaście milionów użytkowników miesięcznie.

CZYTAJ TAKŻE: Allegro zarabia krocie. Głównie dzięki prowizjom

Z ostatniego raportu Izby Gospodarki Elektronicznej wynika, że dla ponad 70 proc. Polaków najwygodniejsza forma dostawy to kurier, którego można zamówić do domu czy miejsca pracy. Automaty nadawczo-odbiorcze są drugie w kolejności, z 61 proc. wskazań, dzięki czemu wyprzedzają ofertę Poczty Polskiej.

AliExpress też uruchamia swój program z myślą o klientach kupujących podczas czarnego piątku. – Obserwujemy bardzo dynamiczny wzrost polskiego rynku e-commerce – a jednym z naszych kluczowych priorytetów jest poprawa logistyki dla polskich klientów – mówi Gary Topp, odpowiedzialny za rozwój AliExpress w Polsce i regionie.

Walka między firmami będzie się zaostrzać. Chiński serwis jest już wiceliderem polskiego e-handlu pod względem liczby użytkowników

To kolejna okazja do zwiększonej sprzedaży. Dopiero niedawno zakończył się tak chiński Dzień Singla, czyli wielkie święto zakupowe trwające od 11 listopada. W Chinach w ciągu doby sprzedaż online w ramach specjalnych promocji przekroczyła 38,4 mld dol. Na AliExpress akcja trwała dwie doby dłużej, ponieważ ponad 200 rynków, na jakich działa serwis, oznacza ogromną rozpiętość stref czasowych.

Właściciel platformy, czyli grupa Alibaba, nie podała, jaka była wartość międzynarodowej sprzedaży podczas Dnia Singla. Wiadomo, że pięć największych pod względem sprzedaży rynków to Rosja, Hiszpania, USA, Francja i Polska.

– Udział lokalnych ofert z Włoch, Hiszpanii, Turcji i Rosji odzwierciedla nasz cel, aby włączać więcej międzynarodowych sprzedawców do naszej platformy, aby oferować więcej produktów i zwiększyć komfort klientów – mówi Wang Mingqiang, dyrektor generalny AliExpress.

CZYTAJ TAKŻE: Europa drży przed chińskim Alibabą. Będą protesty

Walka między firmami będzie się zaostrzać. Chiński serwis jest już wiceliderem polskiego e-handlu pod względem liczby użytkowników. Ma ich kilka milionów, ponad 4 mln miesięcznie korzysta z aplikacji mobilnej. Europejskim serwisom nie podoba się, że Chińczycy tak łatwo docierają na rynek, choć nie muszą spełniać takich samych restrykcyjnych wymogów jak ich europejscy konkurenci.

Nie są też związani europejskim prawem ochrony konsumenta, na co zwracało już uwagę kilka organizacji konsumenckich. Na razie nie widać, aby Komisja Europejska podjęła w tym kierunku jakiekolwiek działania. Firmy, również amerykańskie, zwracają też uwagę, że Chiny korzystają z preferencyjnych stawek opłat pocztowych i wysyłka z tego kraju jest za tania.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Gogle AR i VR idą do wojska

Amerykańska armia dostanie ponad 100 tys. gogli rozszerzonej rzeczywistości (AR). Sprzęt, który łączy obraz ...

Bolid z 3D od Sołowowa

Firma 3DGence spod Gliwic, której właścicielem jest Michał Sołowow, nawiązała współpracę z kołem naukowym ...

Biznes opanowała atmosfera strachu

Aż 75 proc. firm nie wierzy w skuteczność własnych zabezpieczeń IT. Co więcej, w ...

Koniec z piciem i seksem. Uber pozbędzie się niesfornych pasażerów

Amerykańska aplikacja łącząca pasażerów z kierowcami wprowadza nowe zasady. Teraz z przejazdu samochodem Ubera ...

Zbankrutowała znana polska firma z branży elektroniki użytkowej

Goclever, marka kojarzona zwłaszcza z tanimi smartfonami i elektronicznymi gadżetami, sprzedawanymi choćby w sieci ...

Amazon to już Wielki Brat. Wie o klientach prawie wszystko

Amerykański gigant sprzedaży zbiera coraz więcej informacji o klientach, a nawet wchodzi do ich ...