Allegro chce nadal mocno rozwijać się na szybko rosnącym rynku handlu internetowego, którego wartość w 2019 r. zwiększyła się 18 proc. Serwis obecnie ma już ponad 140 tys. firm, które za jego pośrednictwem docierają do klientów, a plan na ten rok zakłada wzrost ich liczby o 20 proc. Allegro chce też zwiększyć ofertę produktów na swoim serwisie do 200 mln. W 2019 r. ich liczbę udało się zwiększyć o 40 proc. do 130 mln – to 100 tys. nowych ofert każdego dnia.

CZYTAJ TAKŻE: Allegro 10-tą platformą e-handlu na świecie

Platforma chce też nadal rozwijać swój program Smart w ramach którego klienci za opłacony abonament maja prawo do darmowych dostaw zakupów, o ile oferta jest objęta tym programem. – W 2019 r. informowaliśmy, iż liczba użytkowników programu to ponad milion i nadal rośnie – mówi Francois Nuyts, prezes Allegro. Firma podaje, że uczestnicy programu zaoszczędzili na kosztach dostawy 500 mln zł. – W tym roku z planowanego 1 mld zł inwestycji ok. 2/3 przeznaczymy na dopłaty do kosztów transportu zamówień – dodaje.

Firma wprowadziła też w ramach Smart opcję dostaw kurierem. Równolegle rozwija także sieć punktów odbioru przesyłek, obecnie użytkownicy Allegro mogą je odbierać w ponad 20 tys. miejsc. Serwis chce się także mocno rozwijać od strony technologicznej, na 2020 r. planowane jest zatrudnienie 250 kolejnych inżynierów, aby rozwijać nowe narzędzia opierające się o sztuczną inteligencję czy uczenie maszynowe. Wyszukiwarka Allegro obecnie przetwarza 1,6 tys. zapytań na sekundę.