Zbadali kwarantannę po polsku: papier toaletowy, e-praca i Netflix

Fotorzepa/ Jerzy Dudek

Polacy radzą sobie jak mogą z nietypową sytuacją, spacerują czy oglądają więcej filmów.

Z badania opinii dotyczącego obecnej sytuacji epidemicznej w Polce zrealizowanego przez agencję badawczą IQS na reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 18+ w terminie 17/18.03.2020 r. wynika, że Polacy starają się spokojnie pochodzić do wyzwań z którymi zetknęli się w takiej skali po raz pierwszy.

CZYTAJ TAKŻE: Oglądając Netflixa trujesz środowisko. I to jak

Do zrobienia zapasów przyznaje się 43 proc. ankietowanych, co dziesiąty mówi, iż wypłacił znaczna sumę z bankomatu. 47 proc. kupiło więcej środków higienicznych jak papier toaletowy – zapas na więcej niż dwa tygodnie. To tłumaczy tak duże wzrosty sprzedaży tej kategorii i fakt, ze papier nadal znika ze sklepów.

49 proc. przyznaje, że ma poczucie posiadania więcej wolnego czasu niż wcześniej, przeciwnego zdania jest tylko 18 proc., a pozostali nie widzą zmiany.

Największa grupa, bo aż 55 proc. po prostu ogląda więcej telewizji, 52 proc. ankietowanych twierdzi, że w wolnym czasie czyta teraz więcej książek, 31 proc. wybiera się na spacery, a 35 proc. ogląda filmy i seriale na platformach HBO GO czy Netflix. 13 proc. w tym okresie zostało abonentami takich serwisów 14 proc. częściej korzysta z platform e-learningowych.

CZYTAJ TAKŻE: Koronawirus zamknął Polaków w domach. Kuszą telewizje i telekomy

15 proc. więcej kupuje online, w tej grupie najwięcej sięga po odzież, ale co trzeci kupuje też w internecie żywność co jest wielką zmianą podejścia do tej formy kupowania i zdaniem analityków e-sklepy spożywcze czeka teraz w Polsce boom.

O pracy w systemie zdanym mówi 29 proc., zaś 22 proc. nie miała takiej możliwości. 31 proc. mówi z kolei iż ich praca nie może być wykonywana na odległość. 12 proc. wzięło na ten czas urlop, dobrowolnie lub zostało na niego wysłane (3 proc.).

– Na tryb pracy zdalnej dosyć szybko i bezboleśnie przeszli ci przedsiębiorcy, w organizacjach których taki rodzaj pracy nie jest niczym nowym. Oczywiście dotyczy to określonych branż, m.in. reklamowej czy mediowej – Alina Lempa, Prezes Zarządu IQS. – W IQS również zdecydowaliśmy się przejść całkowicie na pracę zdalną. Nie zrobilibyśmy tego bez przekonania, że zdołamy zachować ciągłość procesów badawczych. Autorski system narzędzi opracowanych i przetestowanych w IQS, oraz własny panel internetowy Opinie.pl, pozwala nam realizować niemal wszystkie badania, nawet jakościowe, w systemie online – dodaje.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polski startup wygrywa w Luksemburgu i zgarnia kontrakt dla Vodafone

Hotailors, poznańska spółka, której technologia – oparta o sztuczną inteligencję – ułatwia organizowanie i ...

Ta aplikacja ułatwi życie rolników i urzędników. Pierwsza taka w Polsce

Największa rolnicza agencja w Polsce pokaże dziś aplikację do komunikacji z rolnikami. Tymczasem e-wnioski ...

Startupy 2019. Finansowa aplikacja dla nastolatków

GenZet tworzy mobilne rozwiązanie, które łączy w sobie metodę płatności, tzw. marketplace i wirtualną ...

Prezes 11 bit studios: Chcemy wydawać po cztery gry rocznie

Firma prowadzi prace nad „Projektem 8”, produkcją większą niż tegoroczny „Frostpunk”. Najpewniej zostanie wydana ...

Cyberprzestępcy sięgają po sztuczną inteligencję

Chmura, media społecznościowe oraz domowe urządzenia działające online to główne cele hakerów w 2019 ...

Sławomir Matul: Wirtualna rzeczywistość bramą do realnego świata

Chcemy, żeby zacierała się granica wirtualności. Spowodować, żeby gogle i cały system był tylko ...