Zbadali kwarantannę po polsku: papier toaletowy, e-praca i Netflix

Fotorzepa/ Jerzy Dudek

Polacy radzą sobie jak mogą z nietypową sytuacją, spacerują czy oglądają więcej filmów.

Z badania opinii dotyczącego obecnej sytuacji epidemicznej w Polce zrealizowanego przez agencję badawczą IQS na reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 18+ w terminie 17/18.03.2020 r. wynika, że Polacy starają się spokojnie pochodzić do wyzwań z którymi zetknęli się w takiej skali po raz pierwszy.

CZYTAJ TAKŻE: Oglądając Netflixa trujesz środowisko. I to jak

Do zrobienia zapasów przyznaje się 43 proc. ankietowanych, co dziesiąty mówi, iż wypłacił znaczna sumę z bankomatu. 47 proc. kupiło więcej środków higienicznych jak papier toaletowy – zapas na więcej niż dwa tygodnie. To tłumaczy tak duże wzrosty sprzedaży tej kategorii i fakt, ze papier nadal znika ze sklepów.

49 proc. przyznaje, że ma poczucie posiadania więcej wolnego czasu niż wcześniej, przeciwnego zdania jest tylko 18 proc., a pozostali nie widzą zmiany.

Największa grupa, bo aż 55 proc. po prostu ogląda więcej telewizji, 52 proc. ankietowanych twierdzi, że w wolnym czasie czyta teraz więcej książek, 31 proc. wybiera się na spacery, a 35 proc. ogląda filmy i seriale na platformach HBO GO czy Netflix. 13 proc. w tym okresie zostało abonentami takich serwisów 14 proc. częściej korzysta z platform e-learningowych.

CZYTAJ TAKŻE: Koronawirus zamknął Polaków w domach. Kuszą telewizje i telekomy

15 proc. więcej kupuje online, w tej grupie najwięcej sięga po odzież, ale co trzeci kupuje też w internecie żywność co jest wielką zmianą podejścia do tej formy kupowania i zdaniem analityków e-sklepy spożywcze czeka teraz w Polsce boom.

O pracy w systemie zdanym mówi 29 proc., zaś 22 proc. nie miała takiej możliwości. 31 proc. mówi z kolei iż ich praca nie może być wykonywana na odległość. 12 proc. wzięło na ten czas urlop, dobrowolnie lub zostało na niego wysłane (3 proc.).

– Na tryb pracy zdalnej dosyć szybko i bezboleśnie przeszli ci przedsiębiorcy, w organizacjach których taki rodzaj pracy nie jest niczym nowym. Oczywiście dotyczy to określonych branż, m.in. reklamowej czy mediowej – Alina Lempa, Prezes Zarządu IQS. – W IQS również zdecydowaliśmy się przejść całkowicie na pracę zdalną. Nie zrobilibyśmy tego bez przekonania, że zdołamy zachować ciągłość procesów badawczych. Autorski system narzędzi opracowanych i przetestowanych w IQS, oraz własny panel internetowy Opinie.pl, pozwala nam realizować niemal wszystkie badania, nawet jakościowe, w systemie online – dodaje.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Odżyły elektryczne hulajnogi. Czas na nowych graczy

Mimo pandemii w br. na polskich ulicach pojawi się nawet o 80 proc. więcej ...

Zabójcza pomyłka hakerów-szantażystów. Zaatakowali szpital

Hakerzy zaatakowali system informatyczny Kliniki Uniwersyteckiej w Duesseldorfie. Jedna z pacjentek zmarła. Hakerzy sparaliżowali ...

Szef TikToka rezygnuje. Serwis może przejąć… handlowy gigant

Już w przyszłym tygodniu może być ogłoszona decyzja o sprzedaży operacji serwisu w USA, ...

Inwestycje w akcje producentów gier jak ruletka. Połowa to straty

Producenci gier są fenomenem warszawskiej giełdy. Sprawdziliśmy, czy na ich akcjach rzeczywiście można zarobić ...

Margrethe Vestager, unijna komisarz ds. konkurencji

Apple wygrał z Brukselą. Nie musi płacić 13 mld euro

Koncern Apple wygrał z Komisją Europejską przed unijnym Sądem Pierwszej Instancji (podległym Trybunałowi Sprawiedliwości ...

Netflix testuje nową funkcję. Dla robiących kilka rzeczy na raz

Netflix właśnie testuje ciekawą funkcję. Chodzi o „wyskakujący odtwarzacz”, czyli okno typu pop-out. Nowe ...