Zbadali kwarantannę po polsku: papier toaletowy, e-praca i Netflix

Fotorzepa/ Jerzy Dudek

Polacy radzą sobie jak mogą z nietypową sytuacją, spacerują czy oglądają więcej filmów.

Z badania opinii dotyczącego obecnej sytuacji epidemicznej w Polce zrealizowanego przez agencję badawczą IQS na reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 18+ w terminie 17/18.03.2020 r. wynika, że Polacy starają się spokojnie pochodzić do wyzwań z którymi zetknęli się w takiej skali po raz pierwszy.

CZYTAJ TAKŻE: Oglądając Netflixa trujesz środowisko. I to jak

Do zrobienia zapasów przyznaje się 43 proc. ankietowanych, co dziesiąty mówi, iż wypłacił znaczna sumę z bankomatu. 47 proc. kupiło więcej środków higienicznych jak papier toaletowy – zapas na więcej niż dwa tygodnie. To tłumaczy tak duże wzrosty sprzedaży tej kategorii i fakt, ze papier nadal znika ze sklepów.

49 proc. przyznaje, że ma poczucie posiadania więcej wolnego czasu niż wcześniej, przeciwnego zdania jest tylko 18 proc., a pozostali nie widzą zmiany.

Największa grupa, bo aż 55 proc. po prostu ogląda więcej telewizji, 52 proc. ankietowanych twierdzi, że w wolnym czasie czyta teraz więcej książek, 31 proc. wybiera się na spacery, a 35 proc. ogląda filmy i seriale na platformach HBO GO czy Netflix. 13 proc. w tym okresie zostało abonentami takich serwisów 14 proc. częściej korzysta z platform e-learningowych.

CZYTAJ TAKŻE: Koronawirus zamknął Polaków w domach. Kuszą telewizje i telekomy

15 proc. więcej kupuje online, w tej grupie najwięcej sięga po odzież, ale co trzeci kupuje też w internecie żywność co jest wielką zmianą podejścia do tej formy kupowania i zdaniem analityków e-sklepy spożywcze czeka teraz w Polsce boom.

O pracy w systemie zdanym mówi 29 proc., zaś 22 proc. nie miała takiej możliwości. 31 proc. mówi z kolei iż ich praca nie może być wykonywana na odległość. 12 proc. wzięło na ten czas urlop, dobrowolnie lub zostało na niego wysłane (3 proc.).

– Na tryb pracy zdalnej dosyć szybko i bezboleśnie przeszli ci przedsiębiorcy, w organizacjach których taki rodzaj pracy nie jest niczym nowym. Oczywiście dotyczy to określonych branż, m.in. reklamowej czy mediowej – Alina Lempa, Prezes Zarządu IQS. – W IQS również zdecydowaliśmy się przejść całkowicie na pracę zdalną. Nie zrobilibyśmy tego bez przekonania, że zdołamy zachować ciągłość procesów badawczych. Autorski system narzędzi opracowanych i przetestowanych w IQS, oraz własny panel internetowy Opinie.pl, pozwala nam realizować niemal wszystkie badania, nawet jakościowe, w systemie online – dodaje.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polacy ubrani online

Online kupuje już 11 mln Polaków w wieku do 64 lat, ale w tej ...

Jak stworzyć nowatorską przestrzeń biznesową

Współczesne organizacje biznesowe przechodzą dynamiczną cyfrową transformację. Z pomocą przychodzą im nowe technologie, oparte ...

Bartłomiej Klinger: Szkoły z szybkim internetem z OSE do końca 2020 r.

Zamierzamy podłączyć 25 tys. szkół podstawowych i średnich do szybkiego, światłowodowego, bezpiecznego i darmowego ...

Po co działka? Amerykanie instalują na okrętach lasery

Amerykańskie okręty wojenne zyskają nową, potężną broń. To laser do zestrzeliwania pocisków manewrujących oraz ...

Marek Tatała z FOR: Ekonomia współdzielenia to nie przejściowa moda

Technologie cyfrowe będą wchodzić do coraz większej liczby obszarów naszego życia. Trzeba to zaakceptować ...

Trump szykuje uderzenie w Huawei

Prezydent USA Donald Trump ma w tym tygodniu podpisać zarządzenie wykonawcze zakazujące amerykańskim spółkom ...