Wpadka założyciela Tesli. Miał podarować szpitalom respiratory

AFP

Elon Musk chciał pomóc chorym na COVID-19. Zaliczył wpadkę. Twórca Tesli zaangażował się w bezpłatną pomoc szpitalom walczącym z pandemią koronawirusa.

Obiecał, że wesprze medyków w USA i zaopatrzy ich w setki brakujących respiratorów. Maszyny pomagające oddychać zakażonym to dziś sprzęt na wagę złota. Elon Musk słowa dotrzymał – zakupione przez niego maszyny dotarły właśnie do pierwszych odbiorców.

CZYTAJ TAKŻE: Tani respirator dla każdego. Stworzyła go polska firma

Założyciel motoryzacyjnego koncernu, mimo szczerych chęci, zaliczył jednak poważną wpadkę. I jego pomoc okazała się bardziej problemem niż wsparciem. Otóż Tesla, nie dość że nie dostarczyła urządzeń niezwłocznie po ich zakupie (musiała najpierw ponaklejać na pudełkach własne logo), to jeszcze pomyliła aparaturę – zamiast respiratorów kupiła aparaty dla chorych na bezdech senny. Sprawę opisał „Financial Times”.

CZYTAJ TAKŻE: Chińskie naklejki rozbroiły sztuczną inteligencję Tesli

Niektórzy eksperci sugerują, że urządzenia do bezdechu sennego mogą ułatwić oddychanie pacjentom z łagodniejszymi przypadkami koronawirusa. W sieci jest również wiele porad, w jaki sposób, m.in. dzięki dodatkowym podzespołom drukowanym w 3D, można „domowym” sposobem przerobić aparaty do bezdechu sennego na respirator.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Tajemnicza wizyta Jacka Ma w Wilnie

Najbogatszy Chińczyk odwiedził stolicę Litwy. Nikt nie wie, po co. Wizyta była prywatna. Jack ...

Nowa broń laserowa USA. Zniszczy samolot w trakcie lotu

Okręt wojenny Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych z powodzeniem przetestował nową broń laserową, która może ...

Specjalny plaster zastąpi pobieranie krwi strzykawką

Zespół naukowców z londyńskiego Imperial College opracowali czujnik monitorujący reakcje organizmu pacjenta na podawany ...

Polski startup logistyczny chce podbić Niemcy

Międzynarodowa ekspansja, inwestycja w technologię, uruchomienie dwóch centrów logistycznych, w tym jednego przy granicy ...

Amazon jest nową najcenniejszą marką świata

W ciągu roku wartość marki Amazon wzrosła aż 52 proc., co pozwoliło jej pokonać ...

Smartfony i popyt z Azji pociągną polskich producentów gier. Branża wciąż kwitnie

Większość notowanych na warszawskiej giełdzie producentów gier w ubiegłym roku potaniała, to wciąż rządzą ...