Polacy nadal biją rekordy. Sklepy internetowe popularnie jak nigdy dotąd

Adobe Stock

Choć e-sklepy największy szturm przeżyły w marcu i kwietniu to kolejne miesiące pokazują, że online wcale nie traci na powodzeniu.

Jak podaje platforma Shoper, na której działa kilkanaście tysięcy e-sklepów, w czerwcu ich klienci wydali 110 proc. więcej niż przed rokiem.

Czytaj także: Pandemiczny szał na zakupy w internecie. Wzrosty o 400 proc.

Znaczące wzrosty sprzedaży utrzymują się już od trzech miesięcy – rekordowe 122 proc. padło w kwietniu, w maju i czerwcu, czyli już po odmrożeniu gospodarki i zniesieniu większości nałożonych wcześniej ograniczeń, utrzymywał się wzrost na poziomie 110 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 r.

– Po tym jak Covid-19 dotarł do Polski i sprzedaż w sklepach internetowych gwałtownie wzrosła, zamknięcie w domach i doraźne przerzucenie się na kupowanie w sieci wyjaśniało ich rekordowe wyniki. Wykaz popularnych produktów otwierały maski medyczne i płyn do dezynfekcji. Teraz znikają one z zakupowych statystyk, ale sprzedaż w sieci wcale nie maleje. Wszystko wskazuje na to, że kilka wiosennych tygodni zmieniło nawyki zakupowe Polaków. Osoby, które wcześniej nie kupowały w sieci wcale lub robiły to sporadycznie, stały się stałymi klientami sklepów internetowych i pozostają nimi mimo zniesienia większości zakazów – zauważa Oliwia Tomalik, marketing manager Shoper.

Fenomenem wśród e-zakupowych trendów 2020 wciąż pozostają sklepy z produktami spożywczymi. W kwietniu klienci sklepów Shoper kupowali artykuły spożywcze online niemal pięciokrotnie częściej niż rok wcześniej. W czerwcu skala wzrostu była już niższa, jednak wciąż kupujący w sklepach z asortymentem spożywczym (kategoria Delikatesy) dokonali w nich o 181 proc. transakcji więcej niż w czerwcu 2019 r.

Czytaj także: Sklepy nie przetrwają bez internetu

Kolejną, po branży spożywczej, kategorią sklepów na platformie Shoper, która odnotowała w czerwcu największy wzrost liczby zakupów (o 167 proc.) w porównaniu z ubiegłym rokiem są komputery. Za jej wynikiem nie stoi jednak wyłącznie sprzedaż laptopów – ciągną go w górę przede wszystkim akcesoria jak słuchawki, domowe routery Wi-Fi czy dyski przenośne. Również sklepy z kategorii akcesoria i upominki notują wzrost zainteresowania – klienci robili w nich zakupy o 128 proc. częściej niż przed rokiem. Dwa razy więcej transakcji niż w czerwcu rok temu odnotowały sklepy z kategorii Dzieci (96 proc. wzrostu), Dom i Ogród (94 proc. wzrostu), Książki i multimedia (93 proc. wzrostu).

– Budując swoją nową normalność, wracamy do wielu nawyków sprzed pandemii, ale niektórym przyglądamy się krytycznie.  Zaczęliśmy doceniać możliwość załatwiania wielu spraw z domu przez internet i wolny czas, który dzięki temu zyskujemy. To może wyjaśniać, dlaczego praktycznie we wszystkich branżach na naszej platformie ruch jest o kilkadziesiąt procent większy niż przed rokiem, a kupujący wydają dwukrotnie więcej – dodaje Oliwia Tomalik.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Zbliża się finał konkursu dla startupów w Luksemburgu

Przed zagranicznymi inwestorami zaprezentuje się 12 młodych polskich firm technologicznych. 13 grudnia odbędzie się ...

Roboty potrafią już tańczyć. I to jak!

Roboty firmy Boston Dynamics – Atlas, pies-robot Spot i Handle zatańczyły do przeboju z ...

Plaga reklamowych „robocalls”. Stały się niebezpieczne

Nowe prawo uchwalone przez amerykański Kongres ma powstrzymać powódź nielegalnych oraz niechcianych połączeń. W ...

Pakiet medyczny dla psa? Warszawski startup wywęszył okazję

Sławomir Wiatr zbudował innowacyjny biznes z myślą o zwierzętach. Chce rozwijać m.in. teleweterynarię wspartą ...

Sukces Litwinów. Pierwsza spółka internetowa warta miliard dolarów

Startup Vinted został pierwszym litewskim „jednorożcem” czyli młodą, technologiczną firmą, której wartość przekroczyła 1 ...

Finanse zawsze pod kontrolą

Usprawnienie procesów księgowych ma duży wpływ na przychody firmy. Dlatego warto sięgnąć po rozwiania ...