Polacy nadal biją rekordy. Sklepy internetowe popularnie jak nigdy dotąd

Choć e-sklepy największy szturm przeżyły w marcu i kwietniu to kolejne miesiące pokazują, że online wcale nie traci na powodzeniu.

Publikacja: 14.07.2020 17:37

Polacy nadal biją rekordy. Sklepy internetowe popularnie jak nigdy dotąd

Foto: Adobe Stock

Jak podaje platforma Shoper, na której działa kilkanaście tysięcy e-sklepów, w czerwcu ich klienci wydali 110 proc. więcej niż przed rokiem.

Czytaj także: Pandemiczny szał na zakupy w internecie. Wzrosty o 400 proc.

Znaczące wzrosty sprzedaży utrzymują się już od trzech miesięcy – rekordowe 122 proc. padło w kwietniu, w maju i czerwcu, czyli już po odmrożeniu gospodarki i zniesieniu większości nałożonych wcześniej ograniczeń, utrzymywał się wzrost na poziomie 110 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 r.

– Po tym jak Covid-19 dotarł do Polski i sprzedaż w sklepach internetowych gwałtownie wzrosła, zamknięcie w domach i doraźne przerzucenie się na kupowanie w sieci wyjaśniało ich rekordowe wyniki. Wykaz popularnych produktów otwierały maski medyczne i płyn do dezynfekcji. Teraz znikają one z zakupowych statystyk, ale sprzedaż w sieci wcale nie maleje. Wszystko wskazuje na to, że kilka wiosennych tygodni zmieniło nawyki zakupowe Polaków. Osoby, które wcześniej nie kupowały w sieci wcale lub robiły to sporadycznie, stały się stałymi klientami sklepów internetowych i pozostają nimi mimo zniesienia większości zakazów – zauważa Oliwia Tomalik, marketing manager Shoper.

Fenomenem wśród e-zakupowych trendów 2020 wciąż pozostają sklepy z produktami spożywczymi. W kwietniu klienci sklepów Shoper kupowali artykuły spożywcze online niemal pięciokrotnie częściej niż rok wcześniej. W czerwcu skala wzrostu była już niższa, jednak wciąż kupujący w sklepach z asortymentem spożywczym (kategoria Delikatesy) dokonali w nich o 181 proc. transakcji więcej niż w czerwcu 2019 r.

Czytaj także: Sklepy nie przetrwają bez internetu

Kolejną, po branży spożywczej, kategorią sklepów na platformie Shoper, która odnotowała w czerwcu największy wzrost liczby zakupów (o 167 proc.) w porównaniu z ubiegłym rokiem są komputery. Za jej wynikiem nie stoi jednak wyłącznie sprzedaż laptopów – ciągną go w górę przede wszystkim akcesoria jak słuchawki, domowe routery Wi-Fi czy dyski przenośne. Również sklepy z kategorii akcesoria i upominki notują wzrost zainteresowania – klienci robili w nich zakupy o 128 proc. częściej niż przed rokiem. Dwa razy więcej transakcji niż w czerwcu rok temu odnotowały sklepy z kategorii Dzieci (96 proc. wzrostu), Dom i Ogród (94 proc. wzrostu), Książki i multimedia (93 proc. wzrostu).

– Budując swoją nową normalność, wracamy do wielu nawyków sprzed pandemii, ale niektórym przyglądamy się krytycznie.  Zaczęliśmy doceniać możliwość załatwiania wielu spraw z domu przez internet i wolny czas, który dzięki temu zyskujemy. To może wyjaśniać, dlaczego praktycznie we wszystkich branżach na naszej platformie ruch jest o kilkadziesiąt procent większy niż przed rokiem, a kupujący wydają dwukrotnie więcej – dodaje Oliwia Tomalik.

Jak podaje platforma Shoper, na której działa kilkanaście tysięcy e-sklepów, w czerwcu ich klienci wydali 110 proc. więcej niż przed rokiem.

Czytaj także: Pandemiczny szał na zakupy w internecie. Wzrosty o 400 proc.

Pozostało 92% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Biznes Ludzie Startupy
Roboty z Polski zyskają sztuczną inteligencję. Już wypierają amerykańską konkurencję
Biznes Ludzie Startupy
Latające elektryki polecą znad Wisły? Polska firma chce zbudować fabrykę
Biznes Ludzie Startupy
Dostarczą dania o połowę tańsze. Polskie start-upy łączą siły, by ratować żywność
Biznes Ludzie Startupy
Polska sztuczna inteligencja ma wesprzeć kulejącą amerykańską edukację
Biznes Ludzie Startupy
Estońska bestia zamierza zadomowić się nad Wisłą. Duża zmiana w car-sharingu