Rating Captain bierze się za negatywne opinie w sieci

Twórcy Rating Captain mają sposób na negatywne recenzje online
mat. pras.

Wrocławski startup zamierza zrewolucjonizować rynek zarządzania opiniami online, wykorzystując do tego sztuczną inteligencję oraz technologię analizy big data.

Choć Rating Captain działa dopiero od maja ub.r., to ma już ponad 50 klientów, wśród których znajdują się m.in. Świat Przesyłek czy IdeaShirt. Startup stworzył narzędzie dla sklepów e-commerce i firm internetowych, które pomaga budować pozytywny wizerunek firmy i produktów, zwiększać sprzedaż oraz podnosić jakość procesów w obszarze zarządzania tzw. satysfakcją klientów. Aplikacja – powstała z inicjatywy Mateusza Piwnickiego i Karola Bocheńskiego – poza bezpośrednim wpływem na wizerunek i sprzedaż firm dzięki gromadzonym opiniom pozwala przewidywać zachowania konsumentów oraz mierzyć ich reakcje na oferowane produkty i usługi jeszcze przed podjęciem decyzji o zakupie. W tym celu wrocławska firma sięgnęła po algorytmy sztucznej inteligencji i systemy analityki big data.

– Dostarczamy technologię, dzięki której właściciele firm będą podejmować lepsze decyzje marketingowe i sprzedażowe. Dzięki autorskim algorytmom uczenia maszynowego narządzie pozwoli zautomatyzować obsługę negatywnych opinii, a dogłębna analiza ich treści umożliwi natychmiastowe wykrycie elementów wymagających poprawy, związanych np. ze zbyt długim czasem dostawy, sposobem działania strony lub infolinii – wylicza Mateusz Piwnicki.

W zeszłym miesiącu w Rating Captain zainwestował fundusz Czysta3.vc. Do startupu popłynął 1 mln zł. Jak tłumaczy Karol Bocheński, zdobyte fundusze pozwolą skoncentrować się na realizacji projektów badawczych i budowaniu zespołu. Spółka, dzięki pozyskanym funduszom, otrzymała dostęp do zaplecza naukowego oraz możliwości realizacji prac B+R na danych zbieranych w ramach aplikacji (badania będą prowadzone we współpracy z ekspertami z Uniwersytetu SWPS w zakresie psychologii społecznej i procesów komunikacyjnych oraz naukowcami Instytutu Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego w obszarze machine learning i big data).

Szymon Janiak, managing director w Czysta3.vc, przekonuje, że Rating Capitan to firma z aspiracjami na sukces międzynarodowy. Jego zdaniem produkt ma ogromny potencjał, jest podparty badaniami, rozwijany, opierając się na realnych danych i już na tym etapie w wielu aspektach wyprzedza konkurencję.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Kurierzy w odwrocie. Świąteczny prezent prosto z automatu

To rewolucja w e-commerce. Już niemal co trzecia przesyłka, zamiast do naszych rąk przez ...

Jarosińska-Jedynak: Cyfryzacja może być włączona w inne programy

Polska otrzyma mniej pieniędzy z polityki spójności na lata 2021-2027, ale na innowacyjność i ...

Australia: za cyberatakiem na parlament stały Chiny

Australijskie służby wywiadowcze ustaliły, że za cyberatak na parlament i trzy największe partie polityczne ...

Giganci z USA zaczną płacić w Europie większe podatki?

We środę unijny Trybunał wyda wyrok w sprawie irlandzkich ulg podatkowych dla Apple. W ...

Goldman Sachs wsparł ekspansję polskiego startupu. Będzie o nim głośno

DocPlanner, spółka znana pod marką ZnanyLekarz, pozyskała 80 mln euro, m.in. na przejęcia we ...

Holograficzne ekrany za progiem. Obraz 3D bez okularów

Firma Looking Glass (z ang. zwierciadło, lupa) rusza ze swoim rewolucyjnym projektem – chodzi ...