Reklama

Amazon zmienia logo. Ze względu na Hitlera

Gigant e-handlu, który właśnie parę dni temu wszedł ze swoją internetową platformą do Polski, musiał wycofać się ze z dotychczasowego logo widniejącego w jego aplikacji.

Publikacja: 04.03.2021 13:07

Amazon zmienia logo. Ze względu na Hitlera

Foto: Bloomberg

Chodzi o znak rozpoznawczy firmy – paczkę ze strzałką, przypominającą uśmiech oraz z niebieską taśmą przylepną. Ikonka Amazon Shopping, którą można było instalować na smartfonach, czy tabletach, internautom kojarzyła się bowiem z Adolfem Hitlerem. Ząbkowana taśma nad uśmiechem faktycznie mogła wyglądać jak wąsy wodza III Rzeszy.

CZYTAJ TAKŻE: Amazon uderza w Parlera, internetowe gniazdo zwolenników Trumpa

Wdrożone w styczniu br. logo pojawiło się w pierwszej kolejności na rynkach brytyjskim, włoskim, czy hiszpańskim, zaś w lutym – na pozostałych. – Stworzyliśmy nowe logo, by nawiązać do podekscytowania, gdy klienci robią zakupy na telefonie, czy kiedy widzą nasze paczki przed swoimi drzwiami – pisał w komunikacie Amazon podczas premiery logo.

""

Amazon

Foto: cyfrowa.rp.pl

Cytowana przez BBC Vicky Bullen, szefowa agencji brandingowej Coley Porter Bell, przyznaje jednak, że dotychczasowa wizualizacja Amazona była niefortunna. – Kształt taśmy przypomina wąsiki, a te są podświadomie kojarzone z Hitlerem. Dla marki to niedobre skojarzenie skoro ma na celu wywołać zachwyt – podkreśla.

Reklama
Reklama

CZYTAJ TAKŻE: To on zostanie następcą Bezosa w Amazonie. Jest jak cień

Koncern szybko zareagował na spostrzeżenia internautów i zdecydował się, by nie budzić zbędnych kontrowersji i zmienić identyfikator wizualny. Finalnie niebieska taśma przybrała inny kształt, nie kojarzący się z wąsami.

Przypomnijmy, że początkowo logo Amazona przedstawiało sklepowy wózek.

Biznes Ludzie Startupy
Koniec kradzieży rowerów? Polski pomysł podbija świat
Patronat Rzeczpospolitej
24 godziny na cyfrowe rozwiązania. Znamy zwycięzców HackNation 2025
Biznes Ludzie Startupy
Do start-upów trafią duże pieniądze. Państwowa instytucja wesprze zagraniczną ekspansję
Biznes Ludzie Startupy
Numer 1 w sztucznej inteligencji przejmuje warszawski start-up. Polacy zbudują AGI?
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Materiał Promocyjny
HackNation 2025, czyli technologie, które nie skończą w szufladzie
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama