Discovery, to między innymi właściciel TVN, ale także Food Network czy Animal Planet
Według „Financial Times” rozmowy w sprawie fuzji są bardzo zaawansowane, a umowa może zostać ogłoszona już w poniedziałek.
W wyniku fuzji WarnerMedia i Discovery powstałaby spółka notowana na giełdzie, a jej właścicielami byliby obecni akcjonariusze obu koncernów. Transakcja umożliwiłaby stworzenie nowego giganta medialnego, który byłby w stanie konkurować z takimi firmami jak Netflix czy Disney. Wartość nowej firmy mogłaby wynieść nawet 150 miliardów dolarów, uwzględniając zadłużenie – informuje „Financial Times”. Discovery ma obecnie wartość rynkową w wysokości około 30 miliardów dolarów.
CZYTAJ TAKŻE: Netflix podgryzany przez rywali. Ale streaming bije rekordy
Przejęcie Discovery oznacza także, według agencji Reuters, wycofanie się AT&T z dotychczasowej strategii, której jednym z elementów było przejęcie w 2018 roku amerykańskiego konglomeratu medialnego Time Warner za 108,7 mld dolarów. Według agencji teraz AT&T zdecydowanie stawia na streaming i konkurowanie z dwoma największymi graczami na tym rynku: Netflixem oraz Disneyem.