Andrzej Sowiński: Komputery stacjonarne też mają przyszłość

Są miejsca, gdzie taki komputer spisuje się lepiej niż przenośny – mówił Andrzej Sowiński, dyrektor generalny Lenovo Polska, gość RZECZoBIZNESIE, w programie Pawła Rożyńskiego.

Dokąd zmierza rynek komputerów osobistych?

Andrzej Sowiński, dyrektor generalny Lenovo Polska: W kierunku dostarczania urządzeń coraz bardziej inteligentnych, innowacyjnych i mobilnych. Wszystkie wprowadzane urządzenia do oferty są coraz lżejsze, mają lepsze ekrany, pracują dłużej na bateriach.

Możemy mówić o zmierzchu komputerów stacjonarnych?

Nie. Są miejsca, gdzie taki komputer spisuje się lepiej niż przenośny. Rośnie segment urządzeń typu all-in-one, gdzie komputer jest w zwartej obudowie z ekranem. Rośnie też sprzedaż komputerów z ekranem dotykowym. Te urządzenia nie wymarły. W branży biznesowej jest to stabilny fragment rynku, sprzedaż utrzymuje się na stałym poziomie. W urządzeniach konsumenckich jest to nisza. Sprzedają się komputery dla graczy i entuzjastów.

To wymagająca branża?

Bardzo. Żeby dobrze funkcjonować trzeba spełnić dużo wymagań, a marże w tej branży są raczej jednocyfrowe.

Bardziej liczy się dobry produkt czy szybkość wprowadzania nowinek?

Trzy sfery są bardzo istotne. Potrzebny jest dobry produkt dostosowany do danego rynku, odpowiedni poziom opieki już nad potencjalnym klientem oraz promocja.

Jaki jest udział Lenovo w światowym rynku?

Ponad 23 proc., co daje nam pozycję numer 1. Potrafimy jednocześnie realizować strategię globalną i dostosowywać ją na rynkach lokalnych.

Z kim walczycie o utrzymanie pierwszego miejsca?

Obok Lenovo na rynku światowym mamy firmy jak Dell, Hewlett-Packard czy Asus.

Jest szansa, że pojawi się ktoś nowy?

Bariera wejścia jest zbyt duża. Każda z wielkich korporacji przeznacza grube miliony dolarów, żeby testować nowe technologie.

Lenovo pracuje nad hitem rynkowym na miarę ThinkPada czy Yogi?

Trudno powiedzieć, czym Lenovo zaskoczy w najbliższej przyszłości, bo są to informacje objęte tajemnicą. Spodziewam się elastycznych ekranów i nowinek związanych z inteligentnymi urządzeniami.

Na czym będzie polegała inteligentna transformacja?

Wszystkie nowe urządzenia Lenovo będą myślały za nas i dostosowywały sposób funkcjonowania.

Jakim rynkiem dla producentów komputerów jest Polska?

W skali europejskiej jest to duży i bardzo wymagający rynek. Bierze się to z wysokiego poziomu świadomości polskiego użytkownika sprzętu IT. On doskonale wie, czego potrzebuje i potrafi przeanalizować dane techniczne konkretnego urządzenia.

Rozmawiał Paweł Rożyński

Notował Grzegorz Balawender

Tags:

Mogą Ci się również spodobać

Najlepsze 2020. Turystyka w dobie Covid-19. Firma z Poznania ma pomysł na kampery

Wynajmig.pl wie, jak ominąć gwarne hotele i zatłoczone miejsca. Z pomocą przychodzi ekonomia współdzielenia. ...

Pojazd przyszłości wyjeżdża z Krakowa. Waży 30 kg

Pojazd przyszłości napędzany innowacyjnym paliwem to dzieło studentów Akademii Górniczo-Hutniczej. Bolid o nazwie Hydrive ...

ATM, polski potentat centrów przetwarzania danych, sprzedany

Największy w Polsce niezależny operatorów centrów przetwarzania danych zmieni właściciela. Fundusze, które odkupiły spółkę ...

Roboty pomogą dzieciom z autyzmem rozróżniać emocje

Najmłodsi dotknięci autyzmem często mają problemy z odczytywaniem lub okazywaniem emocji, mogą być bardzo ...

TicWatch, czyli dwa ekrany na nadgarstku

Wydawało się, że rynek smartwatchy został już podzielony. Samsung, LG, Huawei i Apple zagarnęli ...

To będzie hit. Po Pokemon Go, czas na grę uliczną z Harrym Potterem

Niantic, studio stojące za sukcesem gry na smartfony „Pokemon Go”, która wykorzystuje technologię rozszerzonej ...