Andrzej Sowiński: Komputery stacjonarne też mają przyszłość

Są miejsca, gdzie taki komputer spisuje się lepiej niż przenośny – mówił Andrzej Sowiński, dyrektor generalny Lenovo Polska, gość RZECZoBIZNESIE, w programie Pawła Rożyńskiego.

Dokąd zmierza rynek komputerów osobistych?

Andrzej Sowiński, dyrektor generalny Lenovo Polska: W kierunku dostarczania urządzeń coraz bardziej inteligentnych, innowacyjnych i mobilnych. Wszystkie wprowadzane urządzenia do oferty są coraz lżejsze, mają lepsze ekrany, pracują dłużej na bateriach.

Możemy mówić o zmierzchu komputerów stacjonarnych?

Nie. Są miejsca, gdzie taki komputer spisuje się lepiej niż przenośny. Rośnie segment urządzeń typu all-in-one, gdzie komputer jest w zwartej obudowie z ekranem. Rośnie też sprzedaż komputerów z ekranem dotykowym. Te urządzenia nie wymarły. W branży biznesowej jest to stabilny fragment rynku, sprzedaż utrzymuje się na stałym poziomie. W urządzeniach konsumenckich jest to nisza. Sprzedają się komputery dla graczy i entuzjastów.

To wymagająca branża?

Bardzo. Żeby dobrze funkcjonować trzeba spełnić dużo wymagań, a marże w tej branży są raczej jednocyfrowe.

Bardziej liczy się dobry produkt czy szybkość wprowadzania nowinek?

Trzy sfery są bardzo istotne. Potrzebny jest dobry produkt dostosowany do danego rynku, odpowiedni poziom opieki już nad potencjalnym klientem oraz promocja.

Jaki jest udział Lenovo w światowym rynku?

Ponad 23 proc., co daje nam pozycję numer 1. Potrafimy jednocześnie realizować strategię globalną i dostosowywać ją na rynkach lokalnych.

Z kim walczycie o utrzymanie pierwszego miejsca?

Obok Lenovo na rynku światowym mamy firmy jak Dell, Hewlett-Packard czy Asus.

Jest szansa, że pojawi się ktoś nowy?

Bariera wejścia jest zbyt duża. Każda z wielkich korporacji przeznacza grube miliony dolarów, żeby testować nowe technologie.

Lenovo pracuje nad hitem rynkowym na miarę ThinkPada czy Yogi?

Trudno powiedzieć, czym Lenovo zaskoczy w najbliższej przyszłości, bo są to informacje objęte tajemnicą. Spodziewam się elastycznych ekranów i nowinek związanych z inteligentnymi urządzeniami.

Na czym będzie polegała inteligentna transformacja?

Wszystkie nowe urządzenia Lenovo będą myślały za nas i dostosowywały sposób funkcjonowania.

Jakim rynkiem dla producentów komputerów jest Polska?

W skali europejskiej jest to duży i bardzo wymagający rynek. Bierze się to z wysokiego poziomu świadomości polskiego użytkownika sprzętu IT. On doskonale wie, czego potrzebuje i potrafi przeanalizować dane techniczne konkretnego urządzenia.

Rozmawiał Paweł Rożyński

Notował Grzegorz Balawender

Tags:

Mogą Ci się również spodobać

Samsung sprzedaje telewizor-kameleon

Dzięki trybowi Ambient można dopasować nowy telewizor Qled Q90 do wnętrza domu, czy mieszkania ...

Wymyślone święta dają zyski

16 lipca miliony kupujących ruszą po okazje w Prime Day Amazona. Z kolei chiński ...

Deepfake będzie wkrótce groźną bronią polityczną

Fałszywki wideo ośmieszające celebrytów i polityków przestają już być niewinną zabawą. Mogą wpływać na ...

Polskie słomki z drukarki 3D na ratunek planecie

Słomki, choć to tylko 0,03 proc. zanieczyszczenia plastikiem, stały się symbolem problemu z jednorazowymi ...

Przyszłość tabletów przesądzona? To skąd ten skok sprzedaży.

Elektroniczne tabliczki wróciły do łask – wynika z najnowszych danych. Czy rosnący popyt zwiastuje ...

Centra usług rosną w Polsce jak na drożdżach

Już 307 tys. osób pracowało w I kwartale br. w nowoczesnych usługach dla biznesu. ...