Aktualizacja: 29.01.2025 19:23 Publikacja: 22.01.2020 21:14
Foto: Bloomberg
Wydatki na elektronikę to w Polsce doskonały miernik koniunktury i nastrojów konsumenckich. Dane firmy Euromonitor International zebrane dla „Rzeczpospolitej” pokazują, że branża daje powody do optymizmu.
W 2019 r. rynek urósł 6,5 proc. i w tym roku ten wynik zostanie co najmniej powtórzony. W efekcie poziom wydatków na elektronikę konsumencką przekroczy 27 mld zł.
Koreański producent, który dominuje na rynku smartfonów, przedstawi nowe urządzenia serii Galaxy, która jest największym rywalem iPhone'ów Apple'a. Szykuje też inne gadżety, które mogą wyznaczyć trendy na 2025 rok.
Poprzez innowacje, elastyczność i zrozumienie potrzeb lokalnych rynków możemy nie tylko sprostać oczekiwaniom konsumentów, ale także inspirować innych do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i efektywności biznesowej
Oura to dziś świetnie znana marka w branży nowych technologii – zagospodarowała niszę na rynku urządzeń mobilnych, tworząc nowatorski produkt, który kopiować chcą najwięksi gracze. Firma zdobyła właśnie potężny zastrzyk pieniędzy.
Zaledwie 24 godziny – tyle wystarczyło, by wyprzedały się high-techowe pieluchy, które pozwalają uniknąć gigantycznych kolejek podczas koncertów i przerwania zabawy. Pieluchy są drogie, ale niezwykle innowacyjne.
Polacy coraz częściej i chętniej niż Francuzi, Brytyjczycy czy Włosi kupują urządzenia o przekątnej 75 cali i większe. Ale prawdziwy boom jest w USA.
Mała Księgowość to program, który na rynku działa już od ponad dwudziestu lat. W tym czasie nie tylko zdążyliśmy przekonać do siebie tysiące przedsiębiorców i księgowych, ale i zapracowaliśmy na ich lojalność. Wielu z nich jest z nami od początku.
Po Black Friday nadszedł czas na Cyber Monday, czyli festiwal ofert dla klientów sklepów internetowych. Co można kupić taniej?
Aby spokojnie spędzać czas wolny od zajęć, warto pamiętać o dobrym przygotowaniu do wyjazdu – w tym o odpowiednim ubezpieczeniu.
DeepSeek, Alibaba i inni. Jak chińska rewolucja w AI wpłynie na przyszłość technologii, biznesu i globalnej rywalizacji – to pytania, na które próbujemy znaleźć odpowiedź w najnowszym odcinku podcastu „Rzecz w tym”.
Szkoły dostrzegają problem związany z nadużywaniem telefonów komórkowych. To nie tylko szkolenia z higieny cyfrowej, ale także zakazy ich używania.
W globalnym wyścigu technologicznym sztuczna inteligencja staje się nową bronią. Chiny i USA rywalizują o dominację, a Polska stoi na rozdrożu: rozwijać nowoczesne technologie czy pozostać liderem eksportu rolnego? Czy decyzja USA o ograniczeniu nam dostępu do czipów skazuje nas na drugą ligę?
Koncern Alibaba udostępnił właśnie najnowszy model sztucznej inteligencji, który może sterować komputerami i telefonami. W cieniu DeepSeek ruszyła AI, który ma stanowić alternatywę dla najlepszych amerykańskich rozwiązań.
Chińczycy w połowie kwietnia zorganizują pierwszy w historii półmaraton, gdzie obok ludzi wystartują roboty. Podstawowy warunek dopuszczenia maszyn – muszą mieć humanoidalny kształt.
Jest środa, 29 stycznia – na codzienny podcast "Rzeczpospolitej" o gospodarce "Twój Biznes" zaprasza Bartłomiej Kawałek. Dziś przyjrzymy się kontrowersjom wokół chińskiej AI, dynamicznemu wzrostowi rynku luksusowych aut w Polsce, roli Turcji w europejskiej energetyce oraz przyszłości spółek skarbu państwa na giełdzie.
W cieniu globalnego szału na chiński model DeepSeek debiutował inny system sztucznej inteligencji – Lucie. Francuska technologia, która miała być hitem na lutowym paryskim szczycie AI, okazałą się klapą, a bota wyłączono. Przekonywał np., że „krowa znosi jajka".
Przełomowe chińskie narzędzie sztucznej inteligencji DeepSeek pokazuje, że sankcje nakładane przez USA na Państwo Środka są spóźnione i mają ograniczony skutek. To bardzo zła wiadomość dla Donalda Trumpa.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas