Urządzenia są szybsze, lżejsze i bardziej wydajne

Acer

Gaming stał się ważną częścią życia i ten trend jest nie do zatrzymania. Gdybym miał pokusić się o prognozowanie, oparłbym je na słowie „specjalizacja” – mówi Łukasz Łopuszyński, country manager w Acer Polska.

Jak zmieniają się preferencje, jeśli chodzi o sprzęt IT?

Polacy coraz bardziej świadomie podchodzą do zakupu sprzętu komputerowego. W porównaniu z poprzednimi latami wzrosły ich wymagania. Nowe urządzenie powinno być przede wszystkim zaawansowane technologicznie, mobilne i atrakcyjne wizualnie. O ile wcześniej stawiano również na możliwość użytkowania przez lata, o tyle aktualnie coraz mniej osób deklaruje, że jest to istotna cecha.

Klienci mają za sobą doświadczenie w eksploatowaniu przynajmniej dwóch–trzech modeli, dlatego decydując się na zakup nowego sprzętu, wybierają taki, który będzie dopasowany do oczekiwań związanych ze sposobem użytkowania. Potrzebujemy inteligentnych i elastycznych rozwiązań, które dostosowują się do codziennego planu dnia. Obserwujemy, że nowe urządzenia zaczynają się specjalizować i przystają być kierowane „do każdego”. W portfolio Acer pojawiły się nie tylko ściśle wyspecjalizowane jednostki, ale nawet submarki, typu Predator czy ConceptD.

Łukasz Łopuszyński
mat. pras.

Jest to odpowiedź na potrzeby węższych grup docelowych, które jeszcze kilka lat temu można było uznać za nisze, a w tej chwili stały się potężnymi grupami odbiorców.

Jakie konkretnie właściwości sprzętu zyskują na znaczeniu?

Coraz częściej chcemy, aby na naszym biurku pojawił się sprzęt nadążający za najnowszymi technologiami, lekki i po prostu elegancki. Kluczową rolę odgrywa wydajność, niska waga oraz długi czas pracy na baterii. To szczególnie ważne w czasach, gdy mobilność jest na wagę złota. Na znaczeniu zyskują również kompatybilność sprzętu z pozostałymi urządzeniami w domu, np. pomiędzy smartfonem a komputerem, brak ramek wokół ekranu czy bezpieczeństwo zapewniane przez skanowanie linii papilarnych lub twarzy.

W gamingu rosnące znaczenie ma potrzeba potęgowania immersji. Nierzucające się na pierwszy rzut oka detale często mają wpływ na zanurzenie się w wirtualnej rzeczywistości. Gracze poszukują podzespołów i peryferiów komputerowych, które będą mogli dostosować do swoich potrzeb i przyzwyczajeń. Na popularności zyskują sprzęty gamingowe z w pełni konfigurowalnym podświetleniem, zakrzywione monitory z odpowiednim odświeżaniem klatek, klawiatury pozwalające dopasować sposób działania przełączników, myszki dostosowujące się do dłoni konkretnego użytkownika i słuchawki z konstrukcją zamkniętą, która izoluje od hałasu i potęguje wrażenia z rozgrywki.

Czy dzisiejsze produkty w sektorze IT i te sprzed kilku lat znacząco się różnią?

Na pierwszy rzut oka laptopy, komputery stacjonarne i monitory niewiele różnią się od tych produkowanych wcześniej. Tymczasem wszystkie urządzenia przechodzą rewolucję – są szybsze, lżejsze, bardziej specjalistyczne i wydajne.

Jakie będą docelowe grupy przyszłości za 5 i 10 lat?

Biorąc pod uwagę aktualną sytuację, trudno jest przewidywać, jak zmieni się nasze życie i potrzeby. Pewne jest to, że sporą grupą docelową za dziesięć lat będą gracze. Gaming stał się ważną częścią życia i ten trend jest nie do zatrzymania.

Z drugiej strony, gdybym miał pokusić się o prognozowanie, oparłbym je na słowie „specjalizacja”. Docelowe grupy przyszłości będą jeszcze bardziej sprofesjonalizowane, a technologia umożliwi nam jeszcze bliższą współpracę bez konieczności spotkania „face to face”.

Styl życia będzie determinował zmiany w projektowaniu urządzeń. Będziemy produkować sprzęt jeszcze lepiej odpowiadający na potrzeby coraz mniejszych grup użytkowników.

Rynek gier mocno rośnie – czy można zakładać, że oferta sprzętowa kierowana dla fanów gier też będzie coraz szersza?

Gaming w Polsce oparty jest na dwóch solidnych fundamentach: laptopach dla graczy, ale też wysokiej jakości monitorach. Oferta staje się szersza, ale też bardziej przystępna cenowo. Polacy pokochali laptopy gamingowe m.in. za to, że można je już kupić w cenie od 3000 zł. Gra w wyższej jakości potrzebuje oczywiście bardziej wydajnego sprzętu, co oznacza wyższe wydatki. Coraz częściej gramy w battle royal, chcemy uzyskać przewagę technologiczną nad przeciwnikami, a do tego potrzebujemy ekranów o wyższej częstotliwości odświeżania.

Oprócz graczy współzawodniczących z innymi, gdzie istotna jest duża liczba klatek oraz wysoka częstotliwość odświeżania monitora, wyróżniamy też grupę graczy tzw. casualowych, którzy preferują tytuły single player. Różnica względem esportowców kompetytywnych jest taka, że ci pierwsi preferują wyższą jakość i odpowiednio mocny komputer. Warto wspomnieć, że byliśmy jedną z pierwszych firm, które zaproponowały monitor 4K obsługujący częstotliwość 144 Hz i cały czas staramy się wyprzedzać rynek.

Czy fani gier chętnie kupują gadżety i specjalistyczny sprzęt?

Który z zapalonych fanów nie chciałby posiadać unikatowego elementu z ukochanej gry? Gracze coraz częściej interesują się ekskluzywnymi edycjami sprzętu oraz gier. Szczególnie pożądane są wersje kolekcjonerskie z unikatowymi dodatkami, jak np. metalowe opakowanie, artbooki, figurki, miniaturki, pendrive’y, T-shirty czy czapki. Widzimy również duże zainteresowanie gadżetami marki Predator, dlatego planujemy w bliskiej przyszłości wypuścić na rynek limitowaną edycję dodatków.

Stanowisko dla graczy to nie tylko monitor i komputer. To także akcesoria, które wpływają na wygodę z użytkowania, porządek czy estetykę jak gamepady, słuchawki, mikrofon, myszka, stojak na słuchawki czy podpórka pod nadgarstki. Obserwuję duży wzrost zainteresowania tymi produktami. Gracze szukają akcesoriów, które będą mogli dostosować do swoich potrzeb i przyzwyczajeń, dzięki którym będą jeszcze mocniej mogli zanurzyć się w wirtualnej rzeczywistości.

Na polskim rynku widać duże zapotrzebowanie na tego typu nowatorski sprzęt czy dopiero „nadganiamy” zaległości?

Polski rynek jest jednym z najbardziej konkurencyjnych w Europie, jeśli chodzi o sprzęt IT. Wszyscy producenci starają się dostarczyć nowinki techniczne jak najszybciej. Różnica w dostępności produktów na polskim rynku w stosunku do np. azjatyckiego wynika tylko i wyłącznie z dłuższego łańcucha dostaw.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Pfizer, AstraZeneca i Amazon łączą siły w Izraelu

W Izraelu powstanie w 2021 r. wyjątkowe centrum badawcze. Laboratorium prowadzone przez koncerny skupi ...

Powstanie stacja kosmiczna utylizująca śmieci

Gateway Earth Development Group, czyli zespół złożony z naukowców topowych uniwersytetów na całym świecie, ...

Huawei zaskoczył. Zaatakuje nowy rynek

Chiński gigant w ostatnich latach zdobył wiodącą pozycję na rynku smartfonów i teraz planuje ...

Nie tylko o Covid-19. Powstał cyfrowy niezbędnik dla lekarzy i studentów

Lekarz anestezjolog Damian Wesołowski opracował nowatorską aplikację edukacyjną dla lekarzy. Damian Wesołowski stworzył LEPoLEK ...

Pekao ostrzega: oszuści rozsyłają niebezpieczne e-maile

Banka Pekao SA ostrzega przed fałszywymi e-mailami, w których pojawiają się informacje o rzekomym ...

Małe i średnie firmy na celowniku hakerów

30 proc. firm z sektora MŚP stwierdziło, że incydenty naruszenia bezpieczeństwa kosztowały je mniej ...