Maska, która tłumaczy. Genialny pomysł Japończyków

Bloomberg

To rewolucja na rynku masek. Firmy technologiczne wykorzystują moment i – w związku z koniecznością noszenia takiej ochrony na twarzy – dołączają ten element ubioru do grona produktów tzw. wearables.

Chodzi o inteligentną garderobę. Do tej pory dominowały „smart” zegarki i opaski, ewentualnie okulary. Teraz dostrzeżono potencjał masek. Niezwykle innowacyjne rozwiązanie zaproponował japoński startup Donut Robotics.

CZYTAJ TAKŻE: Cios w techniki rozpoznawania twarzy. Maski i jeden… kolor

Spółka, specjalizująca się w technologiach robotycznych, opracowała maskę, która nie tylko chroni przed koronawirusem, ale działa również jak tłumacz. Urządzenie jest dość niezwykłe, gdyż potrafi w czasie rzeczywistym przekładać wypowiadane przez nas słowa w sumie na osiem języków. Zakładając maskę o nazwie C-Face możemy poczuć się więc jak poliglota. Maska tłumaczy z angielskiego, japońskiego, chińskiego, koreańskiego, francuskiego, czy hiszpańskiego, a nawet wietnamskiego i indonezyjskiego.

A to nie jedyna funkcja tego urządzenia. C-Face, sparowany z naszym smartfonem, może działać również w połączeniu z nim jako walkie-talkie. Co więcej, maska może pełnić rolę skryby, zapisując konwersację w formie tekstowej. Taisuke Ono, dyrektor generalny Donut Robotics, wyjaśnia, że noszenie tej maski usprawnić komunikację dzięki transkrypcji rozmowy na smartfonach.

CZYTAJ TAKŻE: Włóż na siebie elektronikę. Polacy przekonali się do nowoczesnej techniki

Na razie gadżet trafi do sprzedaży w Japonii. Na rynku ma się pojawić w grudniu. W przyszłym roku startup planuje poszukać finansowania dalszego rozwoju na Kickstarterze. Jeśli uda się uzbierać zakładaną sumę wyjdzie z globalną ofertą C-Face. W 2021 r. maska mogłaby trafić do klientów w USA. Jej cenę przewidziano na 38 dol.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polska firma ma pomysł na elektrośmieci

Niewielka firma rodzinna z Wielkopolski pokazuje, że motorem napędowym ekologicznych rozwiązań technologicznych są nie ...

PZU z Aliorem chcą wesprzeć startupy w walce z koronawirusem

26 kwietnia upływa termin zgłoszeń do specjalnego konkursu na innowacyjne rozwiązania, które pomogą zmniejszyć ...

Xiaomi startuje z nową marką

„Małe ziarno” lub też „proso” – tak należałoby przetłumaczyć nazwę Xiaomi na język polski. ...

Lem w walce z hejterami

Powstała nowa organizacja, której jednym z głównych celów jest edukacja w zakresie walki z ...

Polskie firmy ostro wchodzą do sieci. Ale do Skandynawów nam daleko

Przez internet sprzedaje już 14 proc. przedsiębiorstw zatrudniających co najmniej 10 osób, czyli mniej ...

Wyniki Netflixa rozczarowały. Klienci już się tak nie garną

Liczba płatnych abonentów na świecie wzrosła w trzecim kwartale o 2,2 mln, znacznie mniej ...