Telewizory na gwiazdkę: Wielkość ma znaczenie. Podobnie jak inteligencja

Im większy, tym lepszy. A najlepiej, jeśli do tego będzie smart. To – w dużym skrócie – kryteria, którymi się kierujemy, kupując odbiorniki.

Publikacja: 11.12.2018 16:17

Telewizory na gwiazdkę: Wielkość ma znaczenie. Podobnie jak inteligencja

Foto: cyfrowa.rp.pl

Wiele rodzin czeka po kilka miesięcy z wymianą telewizora, by przy okazji świąt zrobić wymarzony prezent dla wszystkich. Przedstawiciele portalu Arena.pl przeanalizowali dla „Rzeczpospolitej” najpopularniejsze zakupy choinkowe w ostatnich dwóch tygodniach. Aleksandra Kizielewicz, marketing manager w Arena.pl, tłumaczy, że zauważalne jest wzmożone zainteresowanie telewizorami, a dotyczy to zwłaszcza stosunkowo dużych przekątnych – o wielkości od 49 cali. – Są to urządzenia najczęściej wybierane przez polskich internautów – podkreśla.

Sięgamy po 55 cali, ale coraz odważniej również po telewizory 65- i 75-calowe. W sumie sprzedaż tych 55-calowych i większych to już ponad połowa rynku TV.

Nie tylko szukamy dużych ekranów, ale chcemy także mieć tzw. inteligentny telewizor, czyli smart, który podłączony do internetu zaproponuje dodatkowe treści. I nie jest to – jak bywało w poprzednich latach – wyłącznie gadżet, gdy kupowaliśmy odbiorniki smart TV, ale i tak działały one offline. Samsung podał nam, że ponad 70 proc. jego nowych telewizorów w Polsce jest online.

A które modele są w przedświątecznym okresie najpopularniejsze? Wyniki dostarczone przez serwis Arena wskazują, że najchętniej kupujemy 55-calowe urządzenia koreańskich producentów: Samsunga UE55NU8042, który kosztuje 3749 zł, oraz model 4K 55UK6500 od LG, w cenie 2309 zł. Zainteresowaniem cieszy się także polska marka Manta. Model 55LUN57T wyróżnia ekran o rozdzielczości 3840 x 2160 UHD 4K. Ale dziś 4K to już niemal rynkowy standard. Teraz czeka nas kolejny technologiczny skok, czyli 8K (a to aż cztery razy większe nasycenie obrazu niż w 4K i 16-krotnie wyższe niż w przypadku popularnego niegdyś Full HD).

Magnesem do zakupów są również nowe rozwiązania technologiczne. Zainteresowanie budzą telewizory OLED, w których niezauważalne jest rozmycie obrazu, i te wyposażone w głosowych asystentów oraz AI, czyli sztuczną inteligencję (odbiornik rozumie nasze polecenia, można sterować nim bez pilota).

""

cyfrowa.rp.pl

Manta 55LUN57T, polska marka dostępna za 1,4 tys. zł

""

cyfrowa.rp.pl

Samsung QLED 2018 Q9F, nowa technologia 75″ za 30 tys. zł
""

cyfrowa.rp.pl

LG ai oled c8, ekran 65” kosztuje ok. 10 tys. zł

Wiele rodzin czeka po kilka miesięcy z wymianą telewizora, by przy okazji świąt zrobić wymarzony prezent dla wszystkich. Przedstawiciele portalu Arena.pl przeanalizowali dla „Rzeczpospolitej” najpopularniejsze zakupy choinkowe w ostatnich dwóch tygodniach. Aleksandra Kizielewicz, marketing manager w Arena.pl, tłumaczy, że zauważalne jest wzmożone zainteresowanie telewizorami, a dotyczy to zwłaszcza stosunkowo dużych przekątnych – o wielkości od 49 cali. – Są to urządzenia najczęściej wybierane przez polskich internautów – podkreśla.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gadżety
Jak Quality of Service może zoptymalizować sieć domową
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Gadżety
Giganci powalczą o nasze palce. Inteligentne pierścienie mają być hitem
Gadżety
To kulinarna rewolucja. Przyprawy może zastąpić niezwykłe urządzenie
Gadżety
Polska policja wchodzi do Xiaomi. Przeszukania u chińskiego producenta
Gadżety
Nastolatki odcięte od smartfonów? Tak radykalnego pomysłu jeszcze nie było