Nintendo stworzyło prawdziwy hit – mimo stosunkowo słabej specyfikacji technicznej i małej bazy gier następca modelu Wii U w przyszłym roku może trafić aż do 17,3 mln fanów. To oznaczałoby, że konsola japońskiej firmy stanie się najszybciej sprzedającym się produktem tej kategorii (w 2019 r. PS 4 sprzedany ma być w 17,1 mln egzemplarzy, a Xbox ledwie w ok. 10 mln – podaje Strategy Analytics). Nintendo Switch już przy okazji Black Friday i Cyber Monday trafiło na listę bestsellerów prezentowych w USA – wskazuje z kolei Adobe Analytics. Nie ma więc wątpliwości, że Switch będzie też obiektem zainteresowania św. Mikołaja. Podobnie jak same gry wideo na pecety i konsole. Z danych Deloitte wynika, że to jeden z najbardziej pożądanych prezentów „dla niego” i czwarty pod względem popularności wśród choinkowych upominków w ogóle (po książkach, słodyczach i kosmetykach).
CZYTAJ TEŻ: Internet zarobi na świętach, właśnie trwa szczyt prezentowy
A jaką grę najlepiej wybrać na prezent? Dane sprzedażowe Empiku za ostatnie dwa tygodnie, przygotowane specjalnie dla „Rzeczpospolitej”, nie pozostawiają wątpliwości. W pierwszej trójce najchętniej kupowanych na wszystkie platformy jest „Farming Simulator 19”. Poza tym gracze komputerowi sięgają po „Sims 4 – Zostań gwiazdą” i „Battlefield V”. Wśród korzystających z konsoli PlayStation4 króluje również „Battlefield V” oraz „Red Dead Redemption 2”. Z kolei fani Xboxa kupują „FIFA 19” i „Assassin’s Creed: Odyssey”.
Monika Marianowicz, rzeczniczka Empiku, podkreśla, że dla pasjonatów grania przed świętami dostępne będą promocje na topowe gry. – Od 10 grudnia takie tytuły wydawcy Sony Interactive, jak „God of War” czy „Marvel’s Spider-Man”, będą dostępne w obniżonej cenie. Podobnie jak „Battlefield V” oraz „Assasin’s Creed: Odyssey”. Co więcej, wybrane tytuły z serii PS Hits biorą udział w akcji dwa za 119,99 zł – wylicza.
Nowym hitem prezentowym są również doładowania do gier w postaci paragonu (m.in. „Fortnite”, czy „FIFA 19”. – Notujemy rosnącą dynamikę ich sprzedaży. Nie bez wpływu na wzmocnienie tego trendu są liczne promocje na platformach cyfrowych – tłumaczy Monika Marianowicz.