Wydatki na elektronikę to w Polsce doskonały miernik koniunktury i nastrojów konsumenckich. Dane firmy Euromonitor International zebrane dla „Rzeczpospolitej” pokazują, że branża daje powody do optymizmu.
W 2019 r. rynek urósł 6,5 proc. i w tym roku ten wynik zostanie co najmniej powtórzony. W efekcie poziom wydatków na elektronikę konsumencką przekroczy 27 mld zł.
CZYTAJ TAKŻE: Gdzie kupujemy sprzęt RTV i AGD? Zaskakujące wyniki badań
Jak zauważa Euromonitor International w swoim opracowaniu, rynek w ujęciu ilościowym wzrośnie 1 proc., do ponad 22,7 mln sztuk. Sporo wyższe tempo wzrostu w ujęciu wartościowym to jasny sygnał, że kupowany jest sprzęt coraz droższy i bardziej zaawansowany, a uznanie klientów zdobywają coraz to nowe kategorie.
Nowości na fali
– Spodziewamy się zwyżek w większości kategorii produktów. Producenci zapowiadają ciekawe nowości w segmencie telewizorów, a w tym roku odbędzie się Euro 2020 i igrzyska olimpijskie w Tokio. Tego typu wydarzenia zawsze stymulują sprzedaż w segmencie TV – mówi Michał Mystkowski, rzecznik Media Expert. – Oddzielną kategorią, zasługującą na wyróżnienie, jest gaming. Przed nami ciekawy rok premier hitowych gier, które z pewnością wpłyną na sprzedaż konsol do gier, laptopów i komputerów stacjonarnych, a także akcesoriów dla graczy – dodaje.