Z zaprezentowanych slajdów wynika, że w IV kwartale 2020 r. ranking pięciu najpopularniejszych producentów w Polsce mocno się zmienił. Na drugie miejsce awansował amerykański Apple, natomiast południowokoreański Samsung spaść miał z podium i zająć miejsce numer cztery.
Trzecią pozycję zachował Huawei, mimo istotnego spadku sprzedaży. Piąte miejsce należeć miało zaś do Lenovo (jest też właścicielem marki Motorola).
CZYTAJ TAKŻE: Nowy numer 1 wśród producentów smartfonów. Dramat Huawei
I tak do Xiaomi należeć miało ponownie 26 proc. aparatów dostarczonych do kanałów sprzedaży (Canalys, podobnie jak IDC bada rynek w ujęciu tzw. sell-in). Przy czym, aby ten wynik osiągnąć, marka musiała dostarczyć o 41 proc. smartfonów więcej.
Apple, który również w skali światowej radził sobie w tym czasie bardzo dobrze, sprzedał o 21 proc. więcej iPhone’ów, zwiększając swój udział w polskim rynku do 18 proc.. Dostawy Huawei skurczyły się o 47 proc., a mimo tego utrzymał 14-proc. udział w rynku.