Jak pokazuje badanie przeprowadzone na zlecenie TP Vision (właściciela marki Philips TV & Sound), w 97 proc. polskich gospodarstw domowych znajduje się telewizor, a ponad połowa z nich – ma nawet dwa lub więcej urządzeń tego typu. Raport wskazuje, że za pośrednictwem telewizora korzystamy z różnego rodzaju rozrywki – przede wszystkim oglądamy tradycyjną telewizję, serwisy streamingowe i VoD (wideo na żądanie), a dla ponad 40 proc. Polaków telewizja jest wciąż głównym źródłem informacji. 82 proc. ankietowany twierdzi, że wyżej niż smartfon stawia telewizor z uwagi na lepszą jakością obrazu. Dla 81 proc. znaczenie ma także wyraźnie lepsza jakość dźwięku, jaką gwarantuje odbiornik TV. Ponadto 69 proc. respondentów zauważa, że ponadto połączenie sieciowe w telewizorze jest bardziej stabilne niż w smartfonie.

Ale bardzo ważne jest również samo umiejscowienie telewizora – dla ponad 77 proc. badanych, że taki sprzęt to istotny element ich salonu, a dla ponad połowy badanych to urządzenie odgrywające wręcz „istotną rolę w codziennym życiu”. Przyszłość TV wcale nie musi być więc w szarych kolorach - ponad trzy czwarte polskich telewidzów spodziewa się bowiem, iż za pięć lat nadal będzie miało takie urządzenie w swoim salonie. Co więcej, 47 proc. respondentów potwierdziło, że planuje kupić jeszcze większy odbiornik niż ten, który posiada obecnie.