– Nowoczesny sprzęt czy gadżety elektroniczne to znakomity pomysł na prezent – mówi Wioletta Batóg, rzeczniczka sieci MediaMarkt. I podkreśla, że Polacy kochają nowinki technologiczne. – Chętnie sięgają po najnowsze modele urządzeń – dodaje.
Z badań, jakie przeprowadził Gonet.tv, wynika, że w top 10 prezentów są – obok elektronicznych gadżetów – gry wideo, a także dostęp do cyfrowych serwisów muzycznych. Zaskoczeniem jest fakt, że Polacy chętnie wręczają sobie abonamenty do internetowych platform streamingowych (zarówno gamingowych, jak i filmowo-telewizyjnych). Taką kategorię produktów pod choinką chce znaleźć 16 proc. respondentów. Wyżej w rankingu podarków od św. Mikołaja są tylko gotówka (24 proc.) i bony podarunkowe (18 proc.).
Choć wigilii tuż za progiem to badania pokazują, iż 34 proc. z nas jeszcze nie zakupiła prezentów. Zamierzamy średnio wydać na nie 462 zł. – W br. rodacy wybierają przede wszystkim praktyczne i w miarę niedrogie prezenty. Stąd też, w pierwszej trójce najpopularniejszych prezentów na ostatnią chwilę, znalazły się m.in. gry i muzyka cyfrowa, a także, co zaskakujące, dostęp do platform streamingowych. Zazwyczaj są to nisko kosztowe prezenty – mówi Grzegorz Brzuska, country manager w Gonet.tv.
Czytaj więcej
Telefon, który lata za użytkownikiem, kręcąc np. wideo z jego imprezy urodzinowej, robiąc zdjęcia podczas egzotycznej wyprawy, czy wisząc w powietrzu – na wprost twarzy – połączy się, za pośrednictwem telekonferencji, z biznesowym kontrahentem.
O zainteresowaniu św. Mikołaja elektroniką świadczą też dane Tpay, z których wynika, że w listopadzie i pierwszych dniach grudnia kategoria AGD/RTV i elektronika uzyskała rok do roku 16 proc. wzrostu liczby transakcji. Nie przełożyło się to jednak na średnią wartość koszyka, która w porównaniu do analizowanego okresu ub. r. spadła o 3 proc. (choć dla porównania liczba transakcji w kategorii „moda” w tym okresie runęła o 23 proc., a średnia wartość koszyka zmniejszyła się o ponad 8 proc.).