Pod koniec zeszłego roku niewielki zespół Area 120, który jest wewnętrznym inkubatorem Google’a, zajmującym się projektami eksperymentalnymi, rozpoczął prace nad narzędziem, które pozwoli podróżnym jeszcze łatwiej zarezerwować atrakcje w odwiedzanych miejscach.

– Naszym celem jest poprawienie doświadczeń związanych z podróżą przez umieszczenie wycieczek zorganizowanych, innych aktywności, biletów wstępu i rekomendacji w jednym miejscu. Aby mieć pewność, że nasi użytkownicy otrzymują oferty ciekawe i zgodne z ich oczekiwaniami, podjęliśmy współpracę z największymi partnerami turystycznymi, do systemu włączamy też wskazówki od mieszkańców i ekspertów turystycznych – informuje zespół Area 120.

Narzędzie pozwala przeglądać propozycje według zadanych kryteriów i porównać oferty do największych atrakcji od różnych organizatorów. Touring Bird pomaga też stworzyć indywidualne programy zwiedzania, podpowiada, kiedy na przykład odwiedzić wybrane muzeum, żeby uniknąć tłumów, i ile czasu zarezerwować na wizytę. Jeśli internauta chce zarezerwować konkretną ofertę, system przekieruje go na stronę organizatora.

Z narzędzia można korzystać na razie tylko po angielsku, zarówno z tradycyjnych komputerów jak i z urządzeń mobilnych. Obecnie w systemie znajduje się 20 miast z Europy, Ameryki Północnej i Azji, w przeciągu najbliższych miesięcy mają pojawiać się kolejne.