Reklama

Przychody Xiaomi skoczyły aż o połowę

W kwartale kończącym się 30 września przychody chińskiego producenta smartfonów wzrosły o 49,1 procent, do 50,85 miliardów juanów. Zysk netto za ten okres osiągnął 2,48 miliarda juanów (ok. 360 miliona dol.), wobec 11 mld juanów strat rok wcześniej.

Publikacja: 19.11.2018 17:00

Lei Jun prezes Xiaomi, przemawia w Indiach

Lei Jun prezes Xiaomi, przemawia w Indiach

Foto: Anindito Mukherjee/Bloomberg

Firma zwraca uwagę na spowolnienie zakupów smartfonów w Chinach, gdzie Xiaomi była kiedyś najlepiej sprzedającą się marką telefonów komórkowych. Na firmę i dwóch innych chińskich producentów Oppo i Vivo przypadało 25 proc. globalnego rynku smartfonów w pierwszej połowie 2018 r. – wynika z danych IDC.

Najszybciej rozwijające się rynki Xiaomi to Indie, gdzie odniosły sukces dzięki budżetowej serii telefonów Redmi oraz Europa. Firma dodaje nowe marki do swojego portfolio smartfonów, aby dotrzeć do kolejnych grup konsumentów. Równolegle Xiaomi ogłosiło partnerstwo z Meitu Inc, twórcą popularnej wśród młodych kobiet aplikacji fotograficznej, która sprzedawała telefony pod swoją marką.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Globalne Interesy
Nvidia wciąż przyspiesza. Wyścig po 10 bln dol. wartości
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Globalne Interesy
Nvidia przebiła 5 bln dolarów wartości. To więcej niż PKB Niemiec
Globalne Interesy
Meta zwalnia setki pracowników od AI. Co naprawdę dzieje się w Dolinie Krzemowej?
Globalne Interesy
Roboty zastąpią pół miliona ludzi. Amazon szykuje największą automatyzację w historii
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Globalne Interesy
Gigant sztucznej inteligencji rzuca rękawicę Google. Atlas pokona Chrome?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama