Przychody Xiaomi skoczyły aż o połowę

Lei Jun prezes Xiaomi, przemawia w Indiach
Anindito Mukherjee/Bloomberg

W kwartale kończącym się 30 września przychody chińskiego producenta smartfonów wzrosły o 49,1 procent, do 50,85 miliardów juanów. Zysk netto za ten okres osiągnął 2,48 miliarda juanów (ok. 360 miliona dol.), wobec 11 mld juanów strat rok wcześniej.

Firma zwraca uwagę na spowolnienie zakupów smartfonów w Chinach, gdzie Xiaomi była kiedyś najlepiej sprzedającą się marką telefonów komórkowych. Na firmę i dwóch innych chińskich producentów Oppo i Vivo przypadało 25 proc. globalnego rynku smartfonów w pierwszej połowie 2018 r. – wynika z danych IDC.

Najszybciej rozwijające się rynki Xiaomi to Indie, gdzie odniosły sukces dzięki budżetowej serii telefonów Redmi oraz Europa. Firma dodaje nowe marki do swojego portfolio smartfonów, aby dotrzeć do kolejnych grup konsumentów. Równolegle Xiaomi ogłosiło partnerstwo z Meitu Inc, twórcą popularnej wśród młodych kobiet aplikacji fotograficznej, która sprzedawała telefony pod swoją marką.

Xiaomi ma również zamiar przekształcić się z firmy produkującej smartfony w firmę programistyczną. Gdy przygotowała się do IPO, założyciel Lei Jun reklamował usługi internetowe – a mianowicie reklamy umieszczane w wewnętrznych aplikacjach firmy – jako swoją przyszłość i kluczowy wyróżnik innych marek telefonów.

W trzecim kwartale dywizja smartfonów Xiaomi zwiększyła przychody o 36,1 procent, a dział usług internetowych wzrósł o 85,5 procent. Ale telefony stanowiły 64,6 procent całkowitej sprzedaży, podczas gdy usługi internetowe stanowiły 9,3 procent.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Gwiazdy biją firmy na Instagramie

Na Instagramie konta z największą liczbą obserwatorów należą do sportowców i celebrytów. Zdecydowanie wyprzedzają ...

Facebook płacił nawet dzieciom za instalację aplikacji „szpiegującej”

20 dolarów miesięcznie płacił społecznościowy gigant za instalowanie oprogramowania, które „szpiegowało” użytkowników – ustalił ...

Śledczy na tropie polskiego grafenu

W grafenowej spółce Nano Carbon ruszył konkurs na nowego prezesa. Jak ustaliła „Rzeczpospolita”, warszawska ...

Allegro pobiło rekord. Takich zakupów jeszcze nie było

We wtorek klienci kupili w serwisie Allegro 2,6 mln produktów – tegoroczna średnia dzienna ...

Allegro wchodzi w sprzedaż biletów

Dzięki umowie inwestycyjnej z eBilet Polska przez serwis będzie można kupić wejściówki na najpopularniejsze ...

Krajowa platforma Shoper ma dużego inwestora

Platforma dla sklepów internetowych pozyskała kapitał z funduszu zarządzanego przez Value4Capital. Właścicielem marki Shoper ...