HP i Xerox łączą siły

Bloomberg

Giganci na rynku drukarek będą ściśle współpracować. I to nie tylko w sektorze druku, ale na wielu innych polach.

Spółki zawarły właśnie sojusz, który ma obejmować różne dziedziny prowadzonych przez obie firmy biznesów. I tak na przykład – w ramach systemu partnerskiego – już w br. Xerox ma oferować komputery i monitory (w modelu usługowym DaaS, czyli Device-as-a-Service).

Ale „jądro” tego aliansu to oczywiście drukarki. Zgodnie z porozumieniem Xerox zaproponuje laserowe urządzenia HP na własnym oprogramowaniu i pod własną marką. Umowa zakłada również, że HP będzie wykorzystywać platformę chmurową partnera. Zatem użytkownicy pecetów z logo HP zyskają m.in. dostęp do systemu zarządzania obiegiem dokumentów od Xerox.

Enrique Lores, szef dywizji druku w HP, podkreśla, że zakres dotychczasowej współpracy w wyniku nowej umowy został mocno rozszerzony. Z kolei Steve Bandrowczak, prezes firmy Xerox, wskazuje, że dzięki temu aliansowi spółka stanie się ważnym graczem w dziedzinie biznesowych rozwiązań IT, zwłaszcza w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw.

Dzięki porozumieniu o współpracy akcje Xerox na nowojorskiej giełdzie skoczyły z 30,98 dol. do 34,16 dol., zaś notowania HP wzrosły z 18,66 dol. do 19,71 dol.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Skrzynie z łupami zakazane? Chodzi o miliardy dolarów

Mikropłatności dokonywane w grach to dla producentów żyła złota. Część takich rozwiązań ma jednak ...

Pies przyszłości. Ten robot potrafi robić salta

Naukowcy z Massachusetts Institute of Technology (MIT) stworzyli niewielkiego robota, który robi więcej sztuczek ...

Chińczycy wysłali na ulice swojego robocopa

Na terenie miasta Handan w północnych Chinach policja włączyła do swoich szeregów roboty. Pierwsza ...

Pechowa aktualizacja oprogramowania. Więźniowie na wolności

Setki zakładanych na kostkę nogi bransoletek elektronicznych, wykorzystywanych do nadzoru zwolnionych za kaucją podejrzanych ...

Szturm seniorów na serwisy zakupowe

Klienci powyżej 60. roku życia są głównym motorem wzrostu zakupów online. Najchętniej odwiedzają sklepy ...