Niebieski napis będzie symbolizował serwis społecznościowy, ale w przypadku innych usług, których w portfolio internetowego giganta nie brakuje, nazwa Facebook pojawi się w kolorze nawiązującym do danego serwisu. Chodzi o to, by użytkownicy zdawali sobie sprawę, że koncern Marka Zuckerberga to także choćby Instagram, Messenger, czy WhatsApp. Charakterystyczne logo tych aplikacji pozostanie, ale pod nimi pojawi się hasło Facebook w odpowiedniej tonacji.

CZYTAJ TAKŻE: WhatsApp i Instagram zmieniają nazwy

Facebook chce w ten sposób uniknąć sytuacji, w której kojarzony jest tylko ze swoim najpopularniejszym produktem, który zresztą ostatnio ma sporo kłopotów i nie ma najlepszego PR-u.

Szef marketingu firmy Antonio Lucio, cytowany przez Sky News, wyjaśnia, że zmiany podyktowane są tym, że Facebook zaczynał jako pojedyncza apka. – Teraz, 15 lat później, oferujemy całą gamę dopasowanych do użytkownika rozwiązań, które pomagają utrzymywać kontakt z rodziną i znajomymi, a także tworzyć społeczności i rozwijać biznesy – podkreśla Lucio.