Giganci technologiczni idą na wojnę z wirusem

Epidemia koronawirusa w Hongkongu
Bloomberg

Największe i najbardziej innowacyjne firmy na świecie nie zamierzają bezczynnie obserwować, jak epidemia koronawirusa zbiera swoje śmiertelne żniwo.

Poszczególne koncerny podejmują działania, które w sposób bezpośredni lub pośredni mają pomóc w walce z COVID-19 i rozprzestrzenianiu się choroby i towarzyszącemu jej chaosowi. Konkretne kroki podjęły Facebook, Instagram, Twitter, czy Amazon.

CZYTAJ TAKŻE: Amazon zatrudnia 100 tys. ludzi. Koronawirus napędza biznes

Ta pierwsza z firm wprowadziła zakaz reklam, które gwarantują „cudowne” sposoby na koronawirusa, a ponadto uruchomiła funkcję łączenia ludzi zainteresowanych problemem zakażeń z renomowanymi źródłami, takimi jak Światowa Organizacja Zdrowia. Ostatnio gigant założony przez Marka Zuckerberga przekazał 20 mln dol. darowizny na walkę z epidemią. Za darmo udostępnił również WHO miejsce na reklamę i wiadomości w swoich platformach społecznościowych. Ale na tym nie koniec. Facebook ogłosił właśnie utworzenie programu wsparcia 30 tys. małych przedsiębiorstw na całym świecie kwotą 100 mln dol.

Dostępem do sprawdzonych i rzetelnych źródeł wiedzy o zagrożeniu wirusem zajęły się Instagram i Twitter. Ten pierwszy serwis, aby zapobiegać rozprzestrzenianiu się tzw. fake newsów, umieszcza specjalne powiadomienie na górze wszystkich swoich kanałów, łącząc je z wiarygodnymi źródłami na temat zdrowia. Zakazuje ponadto wszelkich nawiązań do COVID-19, o ile nie pochodzą one z renomowanego źródła.

CZYTAJ TAKŻE: Twórca Alibaby pomaga Europie w walce z koronawirusem

Twitter ma podobne powiadomienie, które pojawia się, gdy użytkownik wyszukuje hashtagi związane z koronawirusem, w tym przypadku łącząc się z lokalnym organem ds. zdrowia (takim jak Centers for Disease Control and Prevention for Americans). Ten ostatni próbuje również usunąć tweety sugerujące teorie spiskowe dotyczące choroby i ostrzega marki przed wrażliwością na sytuację.

Z kolei Amazon stara się ograniczać oferty osób, które zawyżają ceny na najbardziej pożądane dziś towary: maski, papier toaletowy, czy środki dezynfekujące do rąk.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Zuckerberg zwiększył majątek o 6 mld dolarów w jeden dzień

Mark Zuckerberg, współzałożyciel Facebooka, w czwartek zyskał 6,2 mld dolarów i awansował na piąte ...

Huawei pokazał smartfon ze składanym ekranem i z 5G

Po Samsungu kolejne firmy prezentują telefony ze składanymi ekranami, które mają się stać hitem ...

Wspólna platforma telewizyjnych gigantów w Polsce. Co na to konkurenci?

W Stanach Zjednoczonych – Hulu, w Wielkiej Brytanii – BritBox, w Niemczech – Joyn, ...

Sharp zdecydował: maski zamiast telewizorów

W związku z gigantycznym deficytem masek antywirusowych na globalnym rynku za ich produkcję biorą ...

Rewolucja w Alibabie. Jack Ma nie jest już szefem koncernu

Twórca potęgi chińskiego giganta handlu internetowego, koncernu Alibaba, idzie na zieloną trawkę. Jeden z ...

Bloomberg

Snapchat ma pomysł na walkę z lękiem przed koronawirusem

Snapchat stworzył nową funkcję, która dostarcza użytkownikom wiedzy na temat Covid-19, ale i niesie ...