Giganci technologiczni idą na wojnę z wirusem

Największe i najbardziej innowacyjne firmy na świecie nie zamierzają bezczynnie obserwować, jak epidemia koronawirusa zbiera swoje śmiertelne żniwo.

Publikacja: 18.03.2020 00:11

Epidemia koronawirusa w Hongkongu

Epidemia koronawirusa w Hongkongu

Foto: Bloomberg

Poszczególne koncerny podejmują działania, które w sposób bezpośredni lub pośredni mają pomóc w walce z COVID-19 i rozprzestrzenianiu się choroby i towarzyszącemu jej chaosowi. Konkretne kroki podjęły Facebook, Instagram, Twitter, czy Amazon.

CZYTAJ TAKŻE: Amazon zatrudnia 100 tys. ludzi. Koronawirus napędza biznes

Ta pierwsza z firm wprowadziła zakaz reklam, które gwarantują „cudowne” sposoby na koronawirusa, a ponadto uruchomiła funkcję łączenia ludzi zainteresowanych problemem zakażeń z renomowanymi źródłami, takimi jak Światowa Organizacja Zdrowia. Ostatnio gigant założony przez Marka Zuckerberga przekazał 20 mln dol. darowizny na walkę z epidemią. Za darmo udostępnił również WHO miejsce na reklamę i wiadomości w swoich platformach społecznościowych. Ale na tym nie koniec. Facebook ogłosił właśnie utworzenie programu wsparcia 30 tys. małych przedsiębiorstw na całym świecie kwotą 100 mln dol.

Dostępem do sprawdzonych i rzetelnych źródeł wiedzy o zagrożeniu wirusem zajęły się Instagram i Twitter. Ten pierwszy serwis, aby zapobiegać rozprzestrzenianiu się tzw. fake newsów, umieszcza specjalne powiadomienie na górze wszystkich swoich kanałów, łącząc je z wiarygodnymi źródłami na temat zdrowia. Zakazuje ponadto wszelkich nawiązań do COVID-19, o ile nie pochodzą one z renomowanego źródła.

CZYTAJ TAKŻE: Twórca Alibaby pomaga Europie w walce z koronawirusem

Twitter ma podobne powiadomienie, które pojawia się, gdy użytkownik wyszukuje hashtagi związane z koronawirusem, w tym przypadku łącząc się z lokalnym organem ds. zdrowia (takim jak Centers for Disease Control and Prevention for Americans). Ten ostatni próbuje również usunąć tweety sugerujące teorie spiskowe dotyczące choroby i ostrzega marki przed wrażliwością na sytuację.

Z kolei Amazon stara się ograniczać oferty osób, które zawyżają ceny na najbardziej pożądane dziś towary: maski, papier toaletowy, czy środki dezynfekujące do rąk.

Poszczególne koncerny podejmują działania, które w sposób bezpośredni lub pośredni mają pomóc w walce z COVID-19 i rozprzestrzenianiu się choroby i towarzyszącemu jej chaosowi. Konkretne kroki podjęły Facebook, Instagram, Twitter, czy Amazon.

CZYTAJ TAKŻE: Amazon zatrudnia 100 tys. ludzi. Koronawirus napędza biznes

Pozostało 84% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Niemiecki robot ma być jak dobry chrześcijanin. Zaskakujące przepisy za Odrą
Globalne Interesy
Mark Zuckerberg rzuca wyzwanie ChatGPT. „Wstrząśnie światem sztucznej inteligencji”
Globalne Interesy
Amerykański koncern zwalnia pracowników. Protestowali przeciw kontraktowi z Izraelem
Globalne Interesy
Zagadkowa inwestycja Microsoftu w arabską sztuczną inteligencję. Porzucone Chiny
Globalne Interesy
Sprzedaż iPhone'ów runęła i Apple traci pozycję lidera. Jest nowy król smartfonów