W całym pierwszym półroczu Huawei sprzedał 118 mln smartfonów, co oznacza 24 proc. wzrostu w skali roku. Biznes elektroniki konsumenckiej dał firmie 55 proc. przychodów. Jak podała firma, amerykańskie sankcje mogą zaszkodzić jej w „krótkim terminie”.
CZYTAJ TAKŻE: Trump odpuszcza Huawei
Co prawda w krajach zachodnich sprzedaż spadła, to jednak firma zdecydowanie poszerzyła swój udział w chińskim rynku z 31 do 38 proc. kosztem lokalnych rywali takich jak OPPO, Vivo, czy Xiaomi, a także amerykańskiego Apple. Na Chiny przypada 64 proc. sprzedaży koncernu.
CZYTAJ TAKŻE: Prezes Huawei: Nasza sprzedaż runie przez sankcje Trumpa
Zdaniem analityków sankcje wprowadzono dopiero niedawno i Huawei odczuwa je w umiarkowany sposób, ale sytuacja może się pogorszyć w kolejnych kwartałach. Prezes i właściciel firmy Ren Zhengfei cytowany przez portal „The Independent” ostrzegał niedawno, że konflikt z USA uderzy w przychody firmy. – W ciągu następnych dwóch lat myślę, że obniżymy naszą produkcję, przychody będą mniejsze o nawet 30 mld dol. w porównaniu z prognozami, więc nasz przychód ze sprzedaży w tym roku i w następnym wyniesie ok. 100 mld dol. – powiedział Ren Zhengfei,