Umowa łączy w całość dwie firmy, które dotychczas były postrzegane jako przyszłość mediów informacyjnych, ale które ucierpiały z powodu konkurencji o wpływy z reklam z Google i Facebookiem. Kontrolę nad obiema firmami będzie teraz sprawował jeden ze współwłaścicieli HuffPost – Jonah Peretti, który jest też współzałożycielem i dyrektorem generalnym BuzzFeed.

Kupno HuffPost nie oznacza jednak zupełnego zerwania z Verizonem, który zapowiedział, że zainwestuje w nową połączoną firmę stając się właścicielem pakietu mniejszościowego. Warunki transakcji nie zostały ujawnione – informuje agencja Reutera.

CZYTAJ TAKŻE: Microsoft zwalnia dziennikarzy. Powodem sztuczna inteligencja

Jonah Peretti mówił niedawno w wywiadzie, że strona HuffPost jest atrakcyjna ze względu na różnorodność treści oraz różnorodność wiekową odbiorców, co doskonale pasuje do profilu medialnego BuzzFeed.

Verizon Communications to dostawca usług telekomunikacyjnych a także właściciel portalu Yahoo, który przejął za 4,83 mld dolarów w 2016 roku. Jednak od lat ma kłopoty finansowe. W zeszłym roku sprzedał platformę blogową Tumblr.

Natomiast największym problemem HuffPost był w ostatnich latach odpływ reklamodawców, co zmusiło firmę do drastycznych cięć finansowych, łącznie ze zwolnieniami pracowników. Od zeszłego roku HuffPost z umiarkowanym sukcesem wprowadził subskrypcyjny model dostępu do treści.