BuzzFeed został właścicielem popularnego serwisu politycznego

Koncern medialny BuzzFeed kupił od Verizon Communications stronę newsową z blogami politycznymi HuffPost. To najnowszy przykład konsolidacji na rynku mediów elektronicznych – informuje Reuters.

Publikacja: 20.11.2020 13:43

BuzzFeed został właścicielem popularnego serwisu politycznego

Foto: Bloomberg

Umowa łączy w całość dwie firmy, które dotychczas były postrzegane jako przyszłość mediów informacyjnych, ale które ucierpiały z powodu konkurencji o wpływy z reklam z Google i Facebookiem. Kontrolę nad obiema firmami będzie teraz sprawował jeden ze współwłaścicieli HuffPost – Jonah Peretti, który jest też współzałożycielem i dyrektorem generalnym BuzzFeed.

Kupno HuffPost nie oznacza jednak zupełnego zerwania z Verizonem, który zapowiedział, że zainwestuje w nową połączoną firmę stając się właścicielem pakietu mniejszościowego. Warunki transakcji nie zostały ujawnione – informuje agencja Reutera.

CZYTAJ TAKŻE: Microsoft zwalnia dziennikarzy. Powodem sztuczna inteligencja

Jonah Peretti mówił niedawno w wywiadzie, że strona HuffPost jest atrakcyjna ze względu na różnorodność treści oraz różnorodność wiekową odbiorców, co doskonale pasuje do profilu medialnego BuzzFeed.

Verizon Communications to dostawca usług telekomunikacyjnych a także właściciel portalu Yahoo, który przejął za 4,83 mld dolarów w 2016 roku. Jednak od lat ma kłopoty finansowe. W zeszłym roku sprzedał platformę blogową Tumblr.

Natomiast największym problemem HuffPost był w ostatnich latach odpływ reklamodawców, co zmusiło firmę do drastycznych cięć finansowych, łącznie ze zwolnieniami pracowników. Od zeszłego roku HuffPost z umiarkowanym sukcesem wprowadził subskrypcyjny model dostępu do treści.

Umowa łączy w całość dwie firmy, które dotychczas były postrzegane jako przyszłość mediów informacyjnych, ale które ucierpiały z powodu konkurencji o wpływy z reklam z Google i Facebookiem. Kontrolę nad obiema firmami będzie teraz sprawował jeden ze współwłaścicieli HuffPost – Jonah Peretti, który jest też współzałożycielem i dyrektorem generalnym BuzzFeed.

Kupno HuffPost nie oznacza jednak zupełnego zerwania z Verizonem, który zapowiedział, że zainwestuje w nową połączoną firmę stając się właścicielem pakietu mniejszościowego. Warunki transakcji nie zostały ujawnione – informuje agencja Reutera.

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Globalne Interesy
Wielki sukces Muska. Starship poleciał w „najbardziej ambitnym locie testowym w historii”
Globalne Interesy
Cybercab i Robovan. Elon Musk ogłasza rewolucję w transporcie
Globalne Interesy
Słaba sprzedaż iPhone'a 16. Apple wciąż pokłada nadzieję w świętach
Globalne Interesy
Elon Musk przedstawi rewolucyjny pojazd. Cybercab to przyszłość transportu?
Materiał Promocyjny
Bolączki inwestorów – od kadr po zamówienia
Globalne Interesy
Fala fałszywych reklam z gwiazdami. Czy Facebook walczy z oszustami?