Reklama
Rozwiń

Telekom, który chce wiedzieć o klientach wszystko

W poszukiwaniu nowych źródeł przychodu firmy telekomunikacyjne wchodzą obszary pełne kontrowersji, jak Bell Kanada, największy w kraju klonowego liścia operator telefonii komórkowej oraz dostawca internetu i telewizji.

Publikacja: 18.01.2019 12:26

Telekom, który chce wiedzieć o klientach wszystko

Foto: cyfrowa.rp.pl

Firma planuje monitorować każdą aktywność swoich klientów, związaną ze świadczonymi usługami. W ten sposób chce zarabiać na gromadzonych informacjach.

Zakres potencjalnie gromadzonych danych o użytkowniku przez firmę telekomunikacyjną jest bardzo szeroki: od sposobu korzystania ze smartfona, oglądania TV, korzystania z internetu, a nawet zakupów online i płatności, przez aktywność w mediach społecznościowych, dane o liczbie wysłanych i odebranych wiadomości, po informacje o długości prowadzonych rozmów, ilości wykorzystanego transferu oraz typu połączenia internetowego.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Globalne Interesy
Noclegowy gigant w kryzysie? Protesty i „aplikacja do wszystkiego"
Globalne Interesy
Ślub multimiliardera budzi kontrowersje. Protesty w Wenecji
Globalne Interesy
USA mogą wyłączyć Europę? Cyfrowy „guzik" Donalda Trumpa rozpala wyobraźnię
Globalne Interesy
Tesle bez kierowcy na drogach – i od razu problemy. Niepokojące nagrania
Globalne Interesy
USA oskarżają: Deepseek próbował nielegalnie zdobyć chipy i wspiera chińską armię