Telekom, który chce wiedzieć o klientach wszystko

W poszukiwaniu nowych źródeł przychodu firmy telekomunikacyjne wchodzą obszary pełne kontrowersji, jak Bell Kanada, największy w kraju klonowego liścia operator telefonii komórkowej oraz dostawca internetu i telewizji.

Publikacja: 18.01.2019 12:26

Telekom, który chce wiedzieć o klientach wszystko

Foto: cyfrowa.rp.pl

Firma planuje monitorować każdą aktywność swoich klientów, związaną ze świadczonymi usługami. W ten sposób chce zarabiać na gromadzonych informacjach.

Zakres potencjalnie gromadzonych danych o użytkowniku przez firmę telekomunikacyjną jest bardzo szeroki: od sposobu korzystania ze smartfona, oglądania TV, korzystania z internetu, a nawet zakupów online i płatności, przez aktywność w mediach społecznościowych, dane o liczbie wysłanych i odebranych wiadomości, po informacje o długości prowadzonych rozmów, ilości wykorzystanego transferu oraz typu połączenia internetowego.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Globalne Interesy
Największy producent smartfonów szykuje premierę. To ma być potężny rywal iPhone’ów
Globalne Interesy
Bill Gates ujawnił, kiedy rozda 200 mld dol. Dostało się mocno Muskowi
Globalne Interesy
Cła Trumpa pomagają spółce Elona Muska. To mogą być prawdziwe żniwa
Globalne Interesy
Popularna aplikacja znika dziś z rynku. Z czego mogą w zamian korzystać internauci?
Globalne Interesy
Zabójca Boeinga i Airbusa? Rewolucyjny samolot w kształcie manty coraz bliżej
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku