W ślad za wynikami trzech największych producentów smartfonów za drugi kwartał br. posypały się raporty firm analitycznych z pierwszymi zestawieniami pokazującymi, jak zmienił się w tym czasie cały światowy rynek tych urządzeń.
Według sprawdzającej poziom dostaw firmy IDC, w tym czasie producenci sprzedali o 2,3 proc. smartfonów mniej niż rok wcześniej: 333,2 mln sztuk. Z kolei Strategy Analytics szacuje, że w tym samym czasie sprzedało się około 341 mln urządzeń, co w porównaniu z danymi tej firmy sprzed roku jest liczbą o 2,5 proc. niższą.
Pod względem dynamiki był to więc kwartał lepszy niż pierwszy, gdy sprzedaż siadła o około 5 proc. W sumie jednak – jak wynika z naszych obliczeń na podstawie danych IDC – w całym półroczu globalny rynek smartfonów był mniejszy o 5,2 proc. niż przed rokiem.
Polska ramię w ramię
Nie ma jeszcze nowych oficjalnych danych IDC dla Polski, ale uzyskane przez nas informacje wskazują, że tym razem – niestety dla producentów – nie odstawaliśmy od trendów widocznych w skali świata. Według danych GfK, do których dotarliśmy, operatorzy i sklepy sprzedać mogły przez pierwszych sześć miesięcy br. o 5 proc. urządzeń mniej. Za to przychody z tego tytułu urosły o około 4 proc.