TikTok to „ulubiona aplikacja nastolatków”, w której mogą zamieszczać i oglądać krótkie klipy o długości do 15 sekund (eksperymentalnie gwiazdy aplikacji mogą zamieszczać klipy mające do 59 sekund). Aplikacja ta jest z dnia na dzień coraz bardziej popularna i wciąż pozostaje nieznana starszym użytkownikom internetu.
CZYTAJ TAKŻE: Właściciel TikTok zdetronizował Ubera i jest najdroższym startupem
Należąca do chińskiej firmy Bytedance aplikacja pojawiła się w Chinach w 2016 roku pod nazwą Douyin i szybko urosła do 100 milionów użytkowników i miliarda wyświetleń. W październiku 2018 roku była już trzecią najchętniej pobieraną aplikacją na świecie. Część tego sukcesu zawdzięcza przejęciu Musical.ly i bazy użytkowników tej aplikacji. Według BBC TikTok ma obecnie ponad pół miliarda użytkowników, z czego 40 proc. poza Chinami.
Trwające kilkanaście sekund klipy bez problemu można obejrzeć w drodze do szkoły czy pracy
Jego zaletą jest łatwe tworzenie własnych klipów z efektami specjalnymi. W przeciwieństwie do aplikacji typu Vine, dodawanie efektów jest znacznie łatwiejsze i praktycznie nie wymaga umiejętności technicznych. Trwające kilkanaście sekund klipy bez problemu można obejrzeć w drodze do szkoły czy pracy między jednym przystankiem a drugim.