Umowa przewiduje, że produkty Beyond Burger będą sprzedawane w 50 sklepach Freshippo w Szanghaju. To nowoczesna, futurystyczna sieć samoobsługowych supermarketów, w których klienci kupują towary za pomocą specjalnej aplikacji – informuje CNN. We wrześniu roślinne burgery maja trafić do kolejnych sklepów w Pekinie i Hangzhou.

CZYTAJ TAKŻE: Sztuczne mięso staje się hitem w pandemii

Amerykańska firma trafiła ze swoimi produktami do chińskich sklepów już w kwietniu tego roku przy współpracy ze Starbucksem. Jeszcze wcześniej rozpoczęła ekspansje w Hongkongu.

Ethan Brown – prezes Beyond Burger, powiedział, że wejście do sklepów w Chinach będzie kluczowym krokiem dla jego firmy. Alibaba jest największym partnerem zajmującym się handlem, z jakim amerykańska firma współpracuje w Chinach.

CZYTAJ TAKŻE: Tą wieprzowiną nie pogardzą Żydzi i muzułmanie

Powstała już specjalna strona internetowa Beyond Burger po chińsku oraz konta w lokalnych portalach społecznościowych jak Tencent. Amerykańska firma wprowadza też swoje produkty do menu w chińskich lokalach takich sieci jak KFC, Pizza Hut i Taco Bell. W sieci Starbucks już oferuje bezmięsne lasagne, wrapy oraz inne sosy do makaronu. Beyond zawarł także umowę z chińskim dystrybutorem żywności do restauracji i firm cateringowych Sinodis, który ma zając się dostarczaniem tam roślinnego mięsa.