Sztuczne mięso podbija Chiny. Alibaba pomaga Amerykanom

Amerykański producent roślinnego mięsa szykuje się do podboju Chin. Już wkrótce jego produkty trafią do lokalnych sklepów. Wszystko dzięki współpracy z koncernem Alibaba. Produkty Beyond Burger będą sprzedawane w marketach należących do koncernu na terenie Chin kontynentalnych.

Publikacja: 05.07.2020 11:55

Prezydent Xi Jinping pozdrawia z ulicznego ekranu z okazji 70-lecia Chin Ludowych

Prezydent Xi Jinping pozdrawia z ulicznego ekranu z okazji 70-lecia Chin Ludowych

Foto: Bloomberg

Umowa przewiduje, że produkty Beyond Burger będą sprzedawane w 50 sklepach Freshippo w Szanghaju. To nowoczesna, futurystyczna sieć samoobsługowych supermarketów, w których klienci kupują towary za pomocą specjalnej aplikacji – informuje CNN. We wrześniu roślinne burgery maja trafić do kolejnych sklepów w Pekinie i Hangzhou.

CZYTAJ TAKŻE: Sztuczne mięso staje się hitem w pandemii

Amerykańska firma trafiła ze swoimi produktami do chińskich sklepów już w kwietniu tego roku przy współpracy ze Starbucksem. Jeszcze wcześniej rozpoczęła ekspansje w Hongkongu.

Ethan Brown – prezes Beyond Burger, powiedział, że wejście do sklepów w Chinach będzie kluczowym krokiem dla jego firmy. Alibaba jest największym partnerem zajmującym się handlem, z jakim amerykańska firma współpracuje w Chinach.

CZYTAJ TAKŻE: Tą wieprzowiną nie pogardzą Żydzi i muzułmanie

Powstała już specjalna strona internetowa Beyond Burger po chińsku oraz konta w lokalnych portalach społecznościowych jak Tencent. Amerykańska firma wprowadza też swoje produkty do menu w chińskich lokalach takich sieci jak KFC, Pizza Hut i Taco Bell. W sieci Starbucks już oferuje bezmięsne lasagne, wrapy oraz inne sosy do makaronu. Beyond zawarł także umowę z chińskim dystrybutorem żywności do restauracji i firm cateringowych Sinodis, który ma zając się dostarczaniem tam roślinnego mięsa.

Umowa przewiduje, że produkty Beyond Burger będą sprzedawane w 50 sklepach Freshippo w Szanghaju. To nowoczesna, futurystyczna sieć samoobsługowych supermarketów, w których klienci kupują towary za pomocą specjalnej aplikacji – informuje CNN. We wrześniu roślinne burgery maja trafić do kolejnych sklepów w Pekinie i Hangzhou.

CZYTAJ TAKŻE: Sztuczne mięso staje się hitem w pandemii

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Globalne Interesy
Słaba sprzedaż iPhone'a 16. Apple wciąż pokłada nadzieję w świętach
Globalne Interesy
Elon Musk przedstawi rewolucyjny pojazd. Cybercab to przyszłość transportu?
Globalne Interesy
Fala fałszywych reklam z gwiazdami. Czy Facebook walczy z oszustami?
Globalne Interesy
Telegram w odstawce. Ekstremiści przerzucili się na nowy „bezpieczny” komunikator
Globalne Interesy
Elektrownie jądrowe odżywają. Zaskakująca przyczyna