Wegetarianie, a zwłaszcza weganie, którzy nie tylko nie jedzą mięsa, ale także wszelkich produktów odzwierzęcych jak mleko i jego przetwory, jajka czy nawet miód raczej nie sięgną po coś, co wygląda, smakuje i pachnie jak prawdziwe mięso.
Mięso dla każdego
Dlatego też producenci sztucznego mięsa zwrócili się w stronę osób, które muszą przestrzegać specyficznych diet ze względu na wyznanie religijne. Sztuczne mięso można łączyć z nabiałem, czego zabraniają zasady koszerności. Religijni Żydzi nareszcie będą mogli raczyć się cheesburgerami, tyle że zamiast kotleta z mięsa wołowego będzie kotlet całkowicie z mięsa roślinnego, który można jeść razem z serem. Dla osób przestrzegających zasad halal, wymagających odpowiedniego uśmiercenia zwierzęcia i niemogących jeść wieprzowiny – jest też alternatywa roślinna – sztuczne parówki i wieprzowina. Zarówno religijni Żydzi, jak i muzułmanie nie mogą jeść wieprzowiny, a w tym roku Impossible Foods zapowiedziało wprowadzenie do sprzedaży roślinnej alternatywy wieprzowiny.
CZYTAJ TAKŻE: Sztuczne mięso z Izraela w sklepach już za dwa lata
Impossible Foods, startup z Doliny Krzemowej, twierdzi, że do 2035 roku chce całkowicie wyeliminować z diety swoich konsumentów mięso. Mają je zastąpić ich mięsopodobne wyroby. Szanse na powodzenie są spore, bo hamburgery amerykańskiej firmy wyglądają łudząco podobnie do prawdziwego mięsa, nawet „krwawią”. Dzięki współpracy z Impossible Foods i roślinnemu hamburgerowi Impossible Whopper sieć Burger King zwiększyła sprzedaż w ostatnim kwartale o jedna czwartą, osiągając najlepszy wynik od czterech lat. Teraz sieć szykuje się do wprowadzenia Impossible Croissant z parówką wyglądającą i smakującą jak wieprzowa.
Jak przekonać boomersów
Według analityków UBS rynek sztucznego mięsa urośnie do 85 mld dolarów w 2030 roku. Jednak zdaniem NPD Group nie wygląda na to, by Amerykanie, a za nimi reszta świata, porzucili całkowicie mięso. Większość konsumentów będzie łączyć produkty roślinne z mięsnymi, a nie zastępować te drugie pierwszymi. Z badań NPD z 2019 roku jasno wynika, że 90 proc. konsumentów roślinnego mięsa jada także prawdziwe mięso. Wegetarianie stanowią zaledwie 10 proc. wszystkich konsumentów w USA. Z badań wynika jednak, że część z nich jada mięso „czasami”.
Impossible Foods, startup z Doliny Krzemowej, twierdzi, że do 2035 roku chce całkowicie wyeliminować z diety swoich konsumentów mięso