The Walt Disney Company (Disney) poinformował w ostatni wtorek marca, jakie ma plany wobec Polski, a konkretnie kiedy zadebiutuje w polskim internecie platforma streamingowa Disney Plus.
O tym, że nastąpi to latem tego roku wiadomo było od dłuższego czasu. Dziś amerykański koncern rozrywkowy podał już konkretną datę.
Disney Plus wystartuje w Polsce 14 czerwca. Miesięczny abonament kosztować ma 28,99 zł (289,9 zł w skali roku).
Disney Plus łączy biblioteki kilku firm producenckich należących do Disneya: Pixara, Marvela, National Geographic, a także połączonych pod marką Star: 20th Century Studios, FX i Searchlight.
Jak zapowiadają przedstawiciele Disney’a w Polsce, subskrybenci będą mieli dostęp do takich seriali „The Book of Boba Fett”, „The Mandalorian”, „Moon Knight” czy „Grey’s Anatomy: Chirurdzy”.
Z punktu widzenia widzów konkurencyjnych platform wideo działających w Polsce oraz nadawców telewizyjnych ważne będzie podejście Disney’a do udostępniania im treści, w tym premierowych tytułów i odcinków seriali.
Czytaj więcej
Korzystasz z cyfrowej telewizji naziemnej i właśnie kupiłeś nowy dekoder? A może nie słyszałeś o zmianie sposobu jej nadawania kosztującym ponad 120 mln zł? Teraz usłyszysz. Resort Mariusza Kamińskiego chce, aby Telewizji Polska mogła nadal nadawać po staremu. Jest reakcja TVN.
Użytkownicy płatnych telewizji i usług operatorów komórkowych mogą się spodziewać, że Disney wejdzie we współpracę z ich dostawcami, tak jak to robią pozostałe platformy.
We Francji Disney sprzymierzył się w pierwszym kroku z koncernem Vivendi, a konkretnie Canal+. W Polsce ta platforma płatnej telewizji stara się działać jak agregator treści wideo od dłuższego czasu.
W skali globalnej największym konkurentem Disney’a w sieci internetowej jest Netflix.
W Polsce niedawno widzieliśmy debiut HBO Max, serwisu streamingowego, który zastąpił HBO Go.