Amazon kupuje właśnie amerykańską sieć przychodni One Medical. Ma to być ważne aktywo w rozbudowywanym dziale zdrowia Amazona. Transakcja warta 3,9 mld dol. wpisuje się w strategię koncernu – już wcześniej, jeszcze przed pandemią, uruchomił one swoją pierwszą usługę telemedyczną o nazwie Amazon Care. Projekt, który adresowany był na początku do pracowników, szybko stał się popularny. W efekcie w ub. r. możliwość zamawiania wizyt domowych zaoferowano firmom w USA (jako benefit pracowniczy). Sieć placówek opieki One Medical to kolejny krok Bezosa w sektor zdrowia. W 2020 r. uruchomił on platformę dostaw leków na receptę - Amazon Pharmacy (zamówienia dostarczane są przez kurierów). Stało się to po tym, jak w 2018 r. gigant przejął aptekę internetową PillPack.

Czytaj więcej

Gigant e-commerce pozywa za fałszywe recenzje produktów. To już plaga

One Medical oferuje całodobowy dostęp do „wirtualnej opieki medycznej”. Z rozwiązań firmy z San Francisco korzysta ponad 8 tys. przedsiębiorstw (pakiety usług ma 767 tys. osób). Spółka notowana od 2020 r. na nowojorskiej giełdzie rok do roku zwiększyła liczbę klientów o 28 proc.

Przejęcie One Medical to jedna z największych akwizycji Amazona. Wcześniej (w 2017 r.) potentat kupił za 13,7 mld dol. sieć spożywczą Whole Foods, a na początku br. zawarł umowę o wartości 8,5 mld dol. na wchłonięcie kultowego hollywoodzkiego studia filmowego MGM.