Koncern poinformował, że pozwał administratorów grup za rekrutowanie ludzi do pisania fałszywych lub wprowadzających w błąd recenzji produktów w zamian za pieniądze lub prezenty.
Fałszywe recenzje mogą prowadzić do tego, że konsumenci kupują produkty o niskiej jakości, ponieważ ich oceny są zawyżone przez sprzedawców. Podczas pandemii problem znacznie się pogorszył, kiedy eksplodował handel elektroniczny, a sprzedawcy znaleźli nowe możliwości wykorzystania fałszywych recenzji, aby wzmocnić swój biznes.
Trend ten skłonił brytyjskie organy regulacyjne do wszczęcia dochodzenia w sprawie tego, czy Amazon i Google zaszkodziły konsumentom, nie zapewniając im wystarczającej ochrony przed fałszywymi recenzjami. Amazon i Google powiedziały w zeszłym roku, że będą współpracować przy dochodzeniu.
Amazon przekazał w komunikacie, że pozew pozwoli mu „zidentyfikować złych uczestników rynku i usunąć fałszywe recenzje zlecone przez oszustów”, których także zautomatyzowane systemy Amazona nie były w stanie samodzielnie wychwycić.
Czytaj więcej
Na sam koniec Pride Month celebrującego równość dla mniejszości Amazon ugina się przed władzami Zjednoczonych Emiratów Arabskich i ogranicza dostęp do przedmiotów kojarzących się z LGBT.
Wtorkowy pozew dotyczy fałszywych recenzji pojawiających się na platformie Amazon we Francji, Niemczech, Włoszech, Japonii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Obejmowały szereg produktów sprzedawanych na platformie, od radioodtwarzaczy samochodowych po statywy do aparatów.
W skardze Amazon podał, że podejmuje kroki prawne „w celu poznania tożsamości administratorów oraz zamknięcia tych grup”. W skardze zwraca się do sądu w stanie Waszyngton o nakaz zaprzestania działalności domniemanych pośredników zajmującym się fałszywymi recenzjami, a także o przyznanie Amazonowi odszkodowania.
Amazon stwierdził, że Meta, firma macierzysta Facebooka, usunęła z sieci społecznościowej ponad 5 tys. grup z fałszywymi recenzjami od 2020 roku w wyniku przekazanych jej informacji.
Jedna grupa na Facebooku, którą Meta usunęła na początku tego roku, nazywała się „Amazon Product Review” i miała ponad 43 tys. członków. Dani Lever, rzecznik Meta, w oświadczeniu przekazanym CNN Business podał, iż firma współpracuje z Amazonem w tej sprawie i będzie nadal współpracować z branżą w celu zwalczania spamu i fałszywych recenzji.