Reklama
Rozwiń

Gigant e-commerce pozywa za fałszywe recenzje produktów. To już plaga

Amazon pozwał ponad 11 tys. grup na Facebooku, podejrzewanych o wystawianie fałszywych recenzji. Dotyczyć to ma sytuacji w siedmiu państwach.

Publikacja: 20.07.2022 10:30

Gigant e-commerce pozywa za fałszywe recenzje produktów. To już plaga

Foto: Bloomberg

Koncern poinformował, że pozwał administratorów grup za rekrutowanie ludzi do pisania fałszywych lub wprowadzających w błąd recenzji produktów w zamian za pieniądze lub prezenty.

Fałszywe recenzje mogą prowadzić do tego, że konsumenci kupują produkty o niskiej jakości, ponieważ ich oceny są zawyżone przez sprzedawców. Podczas pandemii problem znacznie się pogorszył, kiedy eksplodował handel elektroniczny, a sprzedawcy znaleźli nowe możliwości wykorzystania fałszywych recenzji, aby wzmocnić swój biznes.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Globalne Interesy
Noclegowy gigant w kryzysie? Protesty i „aplikacja do wszystkiego"
Globalne Interesy
Ślub multimiliardera budzi kontrowersje. Protesty w Wenecji
Globalne Interesy
USA mogą wyłączyć Europę? Cyfrowy „guzik" Donalda Trumpa rozpala wyobraźnię
Globalne Interesy
Tesle bez kierowcy na drogach – i od razu problemy. Niepokojące nagrania
Globalne Interesy
USA oskarżają: Deepseek próbował nielegalnie zdobyć chipy i wspiera chińską armię