Koncern poinformował, że pozwał administratorów grup za rekrutowanie ludzi do pisania fałszywych lub wprowadzających w błąd recenzji produktów w zamian za pieniądze lub prezenty.
Fałszywe recenzje mogą prowadzić do tego, że konsumenci kupują produkty o niskiej jakości, ponieważ ich oceny są zawyżone przez sprzedawców. Podczas pandemii problem znacznie się pogorszył, kiedy eksplodował handel elektroniczny, a sprzedawcy znaleźli nowe możliwości wykorzystania fałszywych recenzji, aby wzmocnić swój biznes.
Trend ten skłonił brytyjskie organy regulacyjne do wszczęcia dochodzenia w sprawie tego, czy Amazon i Google zaszkodziły konsumentom, nie zapewniając im wystarczającej ochrony przed fałszywymi recenzjami. Amazon i Google powiedziały w zeszłym roku, że będą współpracować przy dochodzeniu.
Amazon przekazał w komunikacie, że pozew pozwoli mu „zidentyfikować złych uczestników rynku i usunąć fałszywe recenzje zlecone przez oszustów”, których także zautomatyzowane systemy Amazona nie były w stanie samodzielnie wychwycić.
Czytaj więcej
Na sam koniec Pride Month celebrującego równość dla mniejszości Amazon ugina się przed władzami Zjednoczonych Emiratów Arabskich i ogranicza dostęp do przedmiotów kojarzących się z LGBT.