Gigant e-commerce pozywa za fałszywe recenzje produktów. To już plaga

Amazon pozwał ponad 11 tys. grup na Facebooku, podejrzewanych o wystawianie fałszywych recenzji. Dotyczyć to ma sytuacji w siedmiu państwach.

Publikacja: 20.07.2022 10:30

Gigant e-commerce pozywa za fałszywe recenzje produktów. To już plaga

Foto: Bloomberg

Koncern poinformował, że pozwał administratorów grup za rekrutowanie ludzi do pisania fałszywych lub wprowadzających w błąd recenzji produktów w zamian za pieniądze lub prezenty.

Fałszywe recenzje mogą prowadzić do tego, że konsumenci kupują produkty o niskiej jakości, ponieważ ich oceny są zawyżone przez sprzedawców. Podczas pandemii problem znacznie się pogorszył, kiedy eksplodował handel elektroniczny, a sprzedawcy znaleźli nowe możliwości wykorzystania fałszywych recenzji, aby wzmocnić swój biznes.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Globalne Interesy
Popularna aplikacja znika dziś z rynku. Z czego mogą w zamian korzystać internauci?
Globalne Interesy
Zabójca Boeinga i Airbusa? Rewolucyjny samolot w kształcie manty coraz bliżej
Globalne Interesy
Jeff Bezos rzuca wyzwanie Muskowi z nowym autem. Stworzył tańszego konkurenta Tesli
Globalne Interesy
Naukowcy odtworzyli skórę dinozaura. Powstanie luksusowy produkt dla bogatych
Globalne Interesy
Zagrożona produkcja F-35, rakiet czy robotów Tesli. Chiny wiedziały, gdzie uderzyć
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku