Pierwszy spadek przychodów Mety. Kryzys ekonomiczny i… TikTok

Właściciel Facebooka i Instagrama odczuł spadek sprzedaży reklam i w efekcie przychody firmy Meta spadły w minionym kwartale o 1 proc. do 28,8 mld dol. Udało się za to powstrzymać spadek liczby użytkowników.

Publikacja: 28.07.2022 10:21

Mark Zuckerberg, szef firmy Meta, właściciela Facebooka i Instagrama

Mark Zuckerberg, szef firmy Meta, właściciela Facebooka i Instagrama

Foto: Bloomberg

Analitycy obawiają się, że wzrost sprzedaży firmy mógł osiągnąć szczyt po latach dużych zysków i teraz spadki staną się normą, zwłaszcza przy tak skomplikowanej sytuacji ekonomicznej konsumentów. Dodatkowo rywale, tacy jak TikTok, osłabili popularność serwisów Mety, a coraz więcej firm konkuruje o wydatki na reklamę.

Meta, która kontroluje ponad 20 proc. globalnego rynku reklamowego, ostrzega inwestorów, że sprzedaż reklam prawdopodobnie ponownie spadnie w nadchodzących miesiącach, ponieważ wydatki na handel elektroniczny spadają z powodu korekty po pandemicznym boomie, a dodatkowo firmy martwią się inflacją i wojną na Ukrainie.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Globalne Interesy
Kto pierwszy wyląduje na Księżycu? Opóźnioną Amerykę gonią Chiny
Globalne Interesy
Zagrożenie krachem. Alarmuje kluczowa instytucja finansowa
Globalne Interesy
Trump i Musk oglądali razem start Starshipa. Nie wszystko poszło jak zaplanowano
Globalne Interesy
Google ma problem. Na sprzedaż pójdzie przeglądarka Chrome czy Android?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Globalne Interesy
Największa rakieta świata rusza w kosmos. W wydarzeniu weźmie udział Donald Trump