Pierwszy spadek przychodów Mety. Kryzys ekonomiczny i… TikTok

Właściciel Facebooka i Instagrama odczuł spadek sprzedaży reklam i w efekcie przychody firmy Meta spadły w minionym kwartale o 1 proc. do 28,8 mld dol. Udało się za to powstrzymać spadek liczby użytkowników.

Publikacja: 28.07.2022 10:21

Mark Zuckerberg, szef firmy Meta, właściciela Facebooka i Instagrama

Mark Zuckerberg, szef firmy Meta, właściciela Facebooka i Instagrama

Foto: Bloomberg

Analitycy obawiają się, że wzrost sprzedaży firmy mógł osiągnąć szczyt po latach dużych zysków i teraz spadki staną się normą, zwłaszcza przy tak skomplikowanej sytuacji ekonomicznej konsumentów. Dodatkowo rywale, tacy jak TikTok, osłabili popularność serwisów Mety, a coraz więcej firm konkuruje o wydatki na reklamę.

Meta, która kontroluje ponad 20 proc. globalnego rynku reklamowego, ostrzega inwestorów, że sprzedaż reklam prawdopodobnie ponownie spadnie w nadchodzących miesiącach, ponieważ wydatki na handel elektroniczny spadają z powodu korekty po pandemicznym boomie, a dodatkowo firmy martwią się inflacją i wojną na Ukrainie.

Czytaj więcej

Meta pozywa Metę. Właściciel Facebooka skopiował nazwę i logo?

Prezes Meta, Mark Zuckerberg, powiedział, że firma zmniejszy zatrudnienie w ciągu następnego roku, w odpowiedzi na spowolnienie gospodarcze i plany firmy dotyczące przesunięcia inwestycji w nowe obszary, w tym w platformę wirtualnej rzeczywistości.

Na początku tego roku Facebook odnotował pierwszy w historii spadek liczby codziennych użytkowników. W czerwcu firma podała, że średnio 1,97 miliarda ludzi logowało się do Facebooka każdego dnia, w porównaniu z 1,96 miliarda w marcu; i 2,88 miliarda dziennie w jednej z jego aplikacji, w porównaniu z 2,87 miliarda w marcu.

W odpowiedzi firma, która jest również właścicielem WhatsApp, zmieniła ostatnio algorytmy na Instagramie i Facebooku, aby zachowywać się bardziej jak TikTok, polecając posty użytkownikom spoza bazy obserwowanych kont.

Te ruchy wywołały oburzenie użytkowników, jak celebrytka Kylie Jenner, która w tym tygodniu udostępniła swoim ponad 360 milionom obserwujących na Instagramie post "Niech Instagram będzie Instagramem".

Analitycy obawiają się, że wzrost sprzedaży firmy mógł osiągnąć szczyt po latach dużych zysków i teraz spadki staną się normą, zwłaszcza przy tak skomplikowanej sytuacji ekonomicznej konsumentów. Dodatkowo rywale, tacy jak TikTok, osłabili popularność serwisów Mety, a coraz więcej firm konkuruje o wydatki na reklamę.

Meta, która kontroluje ponad 20 proc. globalnego rynku reklamowego, ostrzega inwestorów, że sprzedaż reklam prawdopodobnie ponownie spadnie w nadchodzących miesiącach, ponieważ wydatki na handel elektroniczny spadają z powodu korekty po pandemicznym boomie, a dodatkowo firmy martwią się inflacją i wojną na Ukrainie.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Ustawa antytiktokowa stała się ciałem. Chiński koncern wzywa Amerykanów
Globalne Interesy
Niemiecki robot ma być jak dobry chrześcijanin. Zaskakujące przepisy za Odrą
Globalne Interesy
Mark Zuckerberg rzuca wyzwanie ChatGPT. „Wstrząśnie światem sztucznej inteligencji”
Globalne Interesy
Amerykański koncern zwalnia pracowników. Protestowali przeciw kontraktowi z Izraelem
Globalne Interesy
Zagadkowa inwestycja Microsoftu w arabską sztuczną inteligencję. Porzucone Chiny