Pierwszy spadek przychodów Mety. Kryzys ekonomiczny i… TikTok

Właściciel Facebooka i Instagrama odczuł spadek sprzedaży reklam i w efekcie przychody firmy Meta spadły w minionym kwartale o 1 proc. do 28,8 mld dol. Udało się za to powstrzymać spadek liczby użytkowników.

Publikacja: 28.07.2022 10:21

Mark Zuckerberg, szef firmy Meta, właściciela Facebooka i Instagrama

Mark Zuckerberg, szef firmy Meta, właściciela Facebooka i Instagrama

Foto: Bloomberg

Analitycy obawiają się, że wzrost sprzedaży firmy mógł osiągnąć szczyt po latach dużych zysków i teraz spadki staną się normą, zwłaszcza przy tak skomplikowanej sytuacji ekonomicznej konsumentów. Dodatkowo rywale, tacy jak TikTok, osłabili popularność serwisów Mety, a coraz więcej firm konkuruje o wydatki na reklamę.

Meta, która kontroluje ponad 20 proc. globalnego rynku reklamowego, ostrzega inwestorów, że sprzedaż reklam prawdopodobnie ponownie spadnie w nadchodzących miesiącach, ponieważ wydatki na handel elektroniczny spadają z powodu korekty po pandemicznym boomie, a dodatkowo firmy martwią się inflacją i wojną na Ukrainie.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Globalne Interesy
Pierwszy zgrzyt na linii Elon Musk – Donald Trump. Krytyka gigantycznej inwestycji
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Globalne Interesy
Elon Musk uderza w Wikipedię i chce zablokować finansowanie. Poszło o „salut rzymski”
Globalne Interesy
Donald Trump chce wygrać kluczowy wyścig. Nawet pół biliona dolarów na „Stargate”
Globalne Interesy
Netflix w natarciu: bije rekordy i mocno podnosi ceny
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Globalne Interesy
Intel trafi w ręce Elona Muska? Przymiarki do gigantycznej transakcji
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej