Pierwszy spadek przychodów Mety. Kryzys ekonomiczny i… TikTok

Właściciel Facebooka i Instagrama odczuł spadek sprzedaży reklam i w efekcie przychody firmy Meta spadły w minionym kwartale o 1 proc. do 28,8 mld dol. Udało się za to powstrzymać spadek liczby użytkowników.

Publikacja: 28.07.2022 10:21

Mark Zuckerberg, szef firmy Meta, właściciela Facebooka i Instagrama

Mark Zuckerberg, szef firmy Meta, właściciela Facebooka i Instagrama

Foto: Bloomberg

Analitycy obawiają się, że wzrost sprzedaży firmy mógł osiągnąć szczyt po latach dużych zysków i teraz spadki staną się normą, zwłaszcza przy tak skomplikowanej sytuacji ekonomicznej konsumentów. Dodatkowo rywale, tacy jak TikTok, osłabili popularność serwisów Mety, a coraz więcej firm konkuruje o wydatki na reklamę.

Meta, która kontroluje ponad 20 proc. globalnego rynku reklamowego, ostrzega inwestorów, że sprzedaż reklam prawdopodobnie ponownie spadnie w nadchodzących miesiącach, ponieważ wydatki na handel elektroniczny spadają z powodu korekty po pandemicznym boomie, a dodatkowo firmy martwią się inflacją i wojną na Ukrainie.

Czytaj więcej

Meta pozywa Metę. Właściciel Facebooka skopiował nazwę i logo?

Prezes Meta, Mark Zuckerberg, powiedział, że firma zmniejszy zatrudnienie w ciągu następnego roku, w odpowiedzi na spowolnienie gospodarcze i plany firmy dotyczące przesunięcia inwestycji w nowe obszary, w tym w platformę wirtualnej rzeczywistości.

Na początku tego roku Facebook odnotował pierwszy w historii spadek liczby codziennych użytkowników. W czerwcu firma podała, że średnio 1,97 miliarda ludzi logowało się do Facebooka każdego dnia, w porównaniu z 1,96 miliarda w marcu; i 2,88 miliarda dziennie w jednej z jego aplikacji, w porównaniu z 2,87 miliarda w marcu.

W odpowiedzi firma, która jest również właścicielem WhatsApp, zmieniła ostatnio algorytmy na Instagramie i Facebooku, aby zachowywać się bardziej jak TikTok, polecając posty użytkownikom spoza bazy obserwowanych kont.

Te ruchy wywołały oburzenie użytkowników, jak celebrytka Kylie Jenner, która w tym tygodniu udostępniła swoim ponad 360 milionom obserwujących na Instagramie post "Niech Instagram będzie Instagramem".

Analitycy obawiają się, że wzrost sprzedaży firmy mógł osiągnąć szczyt po latach dużych zysków i teraz spadki staną się normą, zwłaszcza przy tak skomplikowanej sytuacji ekonomicznej konsumentów. Dodatkowo rywale, tacy jak TikTok, osłabili popularność serwisów Mety, a coraz więcej firm konkuruje o wydatki na reklamę.

Meta, która kontroluje ponad 20 proc. globalnego rynku reklamowego, ostrzega inwestorów, że sprzedaż reklam prawdopodobnie ponownie spadnie w nadchodzących miesiącach, ponieważ wydatki na handel elektroniczny spadają z powodu korekty po pandemicznym boomie, a dodatkowo firmy martwią się inflacją i wojną na Ukrainie.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Chiny zaskakują w wyścigu AI. Nowi gracze rzucają wyzwanie Ameryce i ChatGPT
Globalne Interesy
Intel zamroził wielką inwestycję w Polsce. Jeszcze większy problem mają Niemcy
Globalne Interesy
Padł rekord. Jeszcze nigdy tylu ludzi jednocześnie nie było w kosmosie
Globalne Interesy
Sukces „prywatnego spaceru kosmicznego”. Astronauci najdalej od Ziemi od 50 lat
Materiał Promocyjny
Zarządzenie flotą może być przyjemnością
Globalne Interesy
To będzie najdroższy start-up świata. Zainwestują w niego Apple i Nvidia