Reklama

Pierwszy spadek przychodów Mety. Kryzys ekonomiczny i… TikTok

Właściciel Facebooka i Instagrama odczuł spadek sprzedaży reklam i w efekcie przychody firmy Meta spadły w minionym kwartale o 1 proc. do 28,8 mld dol. Udało się za to powstrzymać spadek liczby użytkowników.

Publikacja: 28.07.2022 10:21

Mark Zuckerberg, szef firmy Meta, właściciela Facebooka i Instagrama

Mark Zuckerberg, szef firmy Meta, właściciela Facebooka i Instagrama

Foto: Bloomberg

Analitycy obawiają się, że wzrost sprzedaży firmy mógł osiągnąć szczyt po latach dużych zysków i teraz spadki staną się normą, zwłaszcza przy tak skomplikowanej sytuacji ekonomicznej konsumentów. Dodatkowo rywale, tacy jak TikTok, osłabili popularność serwisów Mety, a coraz więcej firm konkuruje o wydatki na reklamę.

Meta, która kontroluje ponad 20 proc. globalnego rynku reklamowego, ostrzega inwestorów, że sprzedaż reklam prawdopodobnie ponownie spadnie w nadchodzących miesiącach, ponieważ wydatki na handel elektroniczny spadają z powodu korekty po pandemicznym boomie, a dodatkowo firmy martwią się inflacją i wojną na Ukrainie.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Globalne Interesy
Sztuczna inteligencja niszczy własnych twórców? Dolina Krzemowa w panice
Globalne Interesy
„Publiczne dobro” tylko na pokaz? AI Elona Muska pod ostrzałem
Globalne Interesy
AI dostała zadyszki? Eksperci mówią o spowolnieniu i bańce większej niż internetowa
Globalne Interesy
Gigantyczne pragnienie AI. Giganci trzymają to w tajemnicy
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Globalne Interesy
Koniec dominacji ChatGPT? Eksperci wytypowali nowego króla AI
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama