TikTok jest najpopularniejszą aplikacją społecznościową wśród młodzieży. Wygląda na to, że jej właściciel chce wykorzystać to i wejść na rynek muzycznych aplikacji streamingowych. TikTok od lat zajmuje pierwsze miejsce pod względem najczęściej pobieranych aplikacji, a utwory muzyczne stanowiące tło publikowanych w nim filmików bardzo często stają się później światowymi hitami.
ByteDance, właściciel TikToka – złożył w maju tego roku wniosek do urzędu patentowego w Stanach Zjednoczonych o zastrzeżenie znaku towarowego "TikTok Music". Podobny wniosek firma złożyła w listopadzie zeszłego roku w Australii.
Czytaj więcej
Członek Federalnej Komisji Łączności (FCC) apeluje do Apple i Google o usunięcie TikToka ze swoich sklepów z aplikacjami. Amerykański rząd ma poważne obiekcje co do bezpieczeństwa narodowego w związku z ByteDance, chińskim właścicielem serwisu.
tiktokChińska firma ma już doświadczenie z aplikacjami strumieniowania muzyki. W 2020 roku uruchomiła w Indiach, Brazylii i Indonezji aplikację Reeso, dzięki której użytkownicy mogli słuchać muzyki na żądanie. Aplikacja ma niektóre z tych samych funkcji opisanych w zgłoszeniu patentowym „TikTok Music”, takich jak możliwość tworzenia list odtwarzania, udostępniania utworów w mediach społecznościowych i interakcji ze społecznością – informuje The Verge. W Brazylii użytkownicy TikToka mogą za pomącą jednego kliknięcia przenieść się do Reeso i posłuchać pełnych wersji utworów
Aplikacja Resso miała ponad 40 milionów użytkowników miesięcznie w Indiach, Brazylii i Indonezji w listopadzie 2021 r., a liczba ta prawdopodobnie wciąż rośnie. Według raportu Business Insider miesięczna liczba aktywnych użytkowników Resso wzrosła o 304 procent w okresie od stycznia 2021 do stycznia 2022 roku w samych Indiach. W tym samym czasie Spotify zanotował zaledwie 38-procentowy wzrostu w tym kraju.