Giełda zareagowała na słabe wyniki CD Projektu. Kurs studia po rozpoczęciu wtorkowej sesji spada o ponad 6 proc. do 179,8 zł.

W III kwartale 2021 r. grupa miała 16,3 mln zł zysku netto wobec 35,6 mln zł średniej prognozy analityków ankietowanych przez PAP. W ujęciu rok do roku zysk poszedł w dół o prawie jedną trzecią. Również zysk operacyjny był niższy: zarówno od oczekiwań, jak i rok do roku. Wyniósł 15,6 mln zł, a analitycy oczekiwali średnio 42 mln zł. Z kolei rok do roku spadł o 45 proc.

Natomiast przychody były o 38 proc. wyższe niż w analogicznym okresie 2020 r. i wyniosły 144,5 mln zł. Ale oczekiwania rynku były jeszcze wyższe: konsensus zakładał przychody w wysokości około 175 mln zł.

CD Projekt podkreśla, że w III kwartale kontynuował prace nad aktualizacjami do „Cyberpunka 2077” oraz wersją gry na konsole najnowszej generacji.

-  Intensywnie pracujemy nad wersją „Cyberpunka” na najnowszą generację konsol, której wydanie planujemy w pierwszym kwartale 2022 r. wraz z kolejną aktualizacją gry na wszystkie platformy. Postępują również prace nad next-genową wersją „Wiedźmina 3” oraz dodatkiem do „Cyberpunka”. Równolegle kontynuujemy transformacje studia, która obejmuje coraz więcej zespołów produkcyjnych – poinformował Adam Kiciński, prezes CD Projektu.

Czytaj więcej

Akcje CD Projektu nurkują. Firma przesunęła premiery

Studio podkreśla, że na spadek zysku netto w ujęciu rocznym wpłynęły przede wszystkim koszty związane z serwisowaniem „Cyberpunka” oraz pracami badawczymi nad nowymi projektami znajdującymi się na wczesnym etapie produkcji (ujmowane bezpośrednio w rachunku wyników bieżącego okresu).

- Jednocześnie stan naszych rezerw finansowych w postaci gotówki, lokat i obligacji skarbowych na przestrzeni III kwartału zwiększył się o 55 mln zł – wskazał Piotr Nielubowicz, wiceprezes spółki ds. finansowych.

Kluczowe gry studia to seria „Wiedźmin” i „Cyberpunk 2077”. Ten ostatni tytuł zadebiutował 10 grudnia 2020 r. Choć przyniósł spółce komercyjny sukces, to oczekiwania były zdecydowanie wyższe. Kontrowersje wzbudziło w szczególności wypuszczenie mocno niedopracowanych wersji konsolowych.

Autopromocja
Subskrybuj nielimitowany dostęp do wiedzy

Unikalna oferta

Tylko 5,90 zł/miesiąc


WYBIERAM

W ostatnim czasie zainteresowanie grą na PC i konsolach wyraźnie wzrosło. Zarząd potwierdza. – Widzimy poprawę nastrojów wobec „Cyberpunka” na każdej platformie - powiedział Kiciński. Wzrost sprzedaży jest m.in. efektem obniżenia ceny gry. Zarząd nie chce się konkretnie wypowiadać na temat planów dotyczących przyszłych poziomów cenowych. – Naszym celem jest przede wszystkim przywrócenie pozytywnego nastawienia do „Cyberpunka” – podkreślił Kiciński.

CD Projekt zapowiedział podjęcie działań, które mają pozwolić na poprawę wyników finansowych spółki zależnej GOG. Poprawa ma być widoczna już w 2022 r.

Polskie studio zwiększyło w tym roku aktywność w obszarze M&A. W ostatnich miesiącach grupa powiększyła się o dwa podmioty z Ameryki Północnej: Digital Scapes oraz The Molasses Flood. - Chcemy dynamicznie rozwijać te dwa studia w przyszłym roku - zapowiedział Kiciński. Nie wykluczył kolejnych przejęć