Sieć Żabka wchodzi na rynek… gier wideo

Tego chyba nie spodziewał się nikt – sieć popularnych sklepów spożywczych, znana z zamiłowania do nowych technologii – chce zająć się gamingiem. Żabka zarejestrowała w Urzędzie Patentowym RP nową nazwę – Żabu.

Największy wyciek w historii gier. „GTA VI” trafiło do sieci

Do internetu trafiły właśnie wczesne tzw. gameplay’e z szykowanej przez studio Rockstar Games kolejnej odsłony gry „Grand Theft Auto”.

„Wiedźmin” na nowe konsole i „Cyberpunk” w serialu anime. Plany CD Projektu

Największe polskie studio ujawniło plany na kolejne miesiące. Zapowiadają się pracowicie, ale na kolejną dużą premierę trzeba będzie jeszcze długo poczekać. Wartość firmy dramatycznie stopniała.

Netflix wprowadza animowany serial na postawie gry „Cyberpunk” CD Projektu

Dla fanów gry „Cyberpunk 2077” szykuje się nie lada gratka. Netflix wypuści animowany serial w uniwersum znanym z kultowej już gry CD Projekt. „Cyberpunk: Edgerunners” zadebiutuje 13 września.

Mark Zuckerberg przegrał rywalizację. Zamyka serwis

Meta (d. Facebook) nie zdołał wywalczyć sobie miejsca na rynku streamingu w świecie gier wideo. Gigant, kierowany przez Zuckerberga, nieco po ponad dwóch latach od uruchomienia usługi Facebook Gaming, zdecydował o jej wyłączeniu.

Sony pozwane za „zawyżanie cen” gier. Astronomiczna kwota

Obrońcy praw konsumentów w Wielkiej Brytanii oskarżyli giganta gamingu o wykorzystywanie dominującej pozycji na rynku i zawyżanie cen. Chcą, by oddał graczom... 5 mld funtów.

Maria Skłodowska-Curie i walka z potworami. Zaskakująca gra z Kanady

W przyszłym roku na rynku ma pojawić się „Nightingale”, dość osobliwa gra wideo – fanom cyfrowej rozrywki emocje zagwarantować mają podróże między wymiarami i pojedynki z potworami, a wszystko w baśniowym świecie w tzw. steampunkowym klimacie.

Gracze łapią się za portfele. Cios w producentów akcesoriów do gier

Boom w branży gamingowej trwa od lat, a zyskują na tym nie tylko producenci gier, ale także sprzętu dla graczy. Dość niespodziewanie rynek, przed którym od dawna mówi się, że są świetlane perspektywy, wyhamował.

Lekarz każe grać. Pierwsza gra… na receptę

Na rynek, na razie za oceanem, trafia pierwsza w historii gra wideo, która może być przepisywana przez lekarzy jako „lek”.

W łódzkie studio VR inwestuje gigant z Chin

Na dynamicznie rosnącej polskiej mapie game developerów w branży wirtualnej rzeczywistości pojawił się nowy gracz. Start-up szykuje dwa tytuły.

Netflix tworzy grę wideo na podstawie serialowego hitu

Największy streamingowy serwis wideo coraz mocniej stawia na gaming. Firma ogłosiła, że tworzy grę „Kingdom: The Blood”, która powstaje w kooperacji ze studiem Action Square. Jest oparta na serialu „Kingdom”.

Kultowa polska powieść będzie grą. Nadchodzi „polski batman”

Za adaptację kryminalnej powieści "Zły" Leopolda Tyrmanda odpowiadać będzie RedDeer.Games. To kolejny autor książek, który zaistnieje w świecie komputerów i konsol po Andrzeju Sapkowskim, Jacku Dukaju i Stanisławie Lemie.

Pierwsza gra w kanonie lektur. Okrucieństwa wojny

„This War of Mine” autorstwa 11 bit studios znalazło się wśród propozycji uzupełniających lektur szkolnych.

Gra na podstawie powieści Lema ma wydawcę. Czy będzie hit?

„Niezwyciężony”, gra bazująca na powieści Stanisława Lema, pozyskała wydawcę. Dołączy on też do grona akcjonariuszy Starward Industries.

Dukaj i Lem śladem Sapkowskiego. Fantastyka trafia do gier

Czy kolejni poczytni pisarze znad Wisły powtórzą gamingowy sukces twórcy sagi, której bohaterem jest Geralt z Rivii? Autorzy takich bestsellerów jak „Starość aksolotla” i „Niezwyciężony” zaistnieją wkrótce w świecie cyfrowej rozrywki.

Rosyjski rząd dokłada kasę do gry wideo o walce z Polakami

„Smuta” ma opowiadać o okresie, w którym Polacy okupowali Moskwę. Rząd dokłada miliony rubli, specjaliści od rynku gier mają wątpliwości, czy to się uda.

Sony zaskakuje. Koniec z dominacją konsol

Japoński koncern, jeden z liderów na rynku gier wideo, dotychczas koncentrował się na produkcji tytułów dedykowanych swoim konsolom.

Gaming bije modę w świecie e-zakupów. Potężny skok

Fani cyfrowej rozrywki coraz więcej wydają online. Grupa zamawiających gry w sieci jest już w Polsce większa niż kupujących ubrania. Boom to efekt pandemii.