Lekarz każe grać. Pierwsza gra… na receptę

Na rynek, na razie za oceanem, trafia pierwsza w historii gra wideo, która może być przepisywana przez lekarzy jako „lek”.

Publikacja: 02.08.2022 13:09

Gry wideo mogą stać się skutecznym narzędziem terapeutycznym

Gry wideo mogą stać się skutecznym narzędziem terapeutycznym

Foto: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Amerykański Urząd ds. Żywności i Leków (FDA) już od pewnego czasu informował, że widzie gigantyczny potencjał w cyfrowych produkcjach jako formie terapii. I właśnie pierwsza gra na receptę jest w USA już dostępna. Mowa o „EndeavorRx”, tytule, który ma wspierać leczenie dzieci z ADHD. Choć gra oficjalne dopuszczenie uzyskała w 2020 r., to dopiero teraz trafi ona oficjalnie na zajęcia terapeutyczne.

Przełomem w myśleniu o wirtualnej rozrywce była niewątpliwie pandemia. To w jej trakcie rynek gier mocno zyskał na znaczeniu. Podczas kwarantanny była to jedna z popularniejszych form spędzania wolnego czasu. Nawet Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) ogłosiła, że gry to dobry sposób na rozrywkę podczas izolacji. Teraz okazuje się, że takie oprogramowanie służące do zabawy może stać się istotnym wsparciem dla medyków. FDA uważa, że lekarze mogą swoim pacjentom w wieku 8-12 lat przepisywać takie „terapię”. W Polsce z kolei pierwsza gra wideo trafiła właśnie do kanonu lektur szkolnych (chodzi o „This War of Mine” od rodzimego 11bit studios).

79 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Materiał Promocyjny
Diablo Chairs i Jan Nowak rewolucjonizują rynek
Materiał Promocyjny
Koszty leczenia w przypadku urazów na stoku potrafią poważnie zaskoczyć
Gry & e-Sport
W 2025 r. polscy producenci gier szykują premiery. Kto może odnieść sukces?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Gry & e-Sport
Rozczarowująca premiera gry „Frostpunk 2” wstrząsnęła giełdą. Co poszło nie tak?
Gry & e-Sport
„Fallout”, czyli drugie życie wielkiego przeboju. Gry wideo łączą się z filmami