11 bit studios testuje grę „Frostpunk 2”. Firma mówi o planach

Prace nad „Projektem 8”, po zeszłorocznych perturbacjach, wróciły już na właściwe tory, a testy zewnętrzne „Frostpunka 2” rozpoczną się na początku kwietnia - deklaruje nam studio.

Publikacja: 15.03.2023 13:09

Budżet „Frostpunka 2” będzie kilkakrotnie większy niż pierwsza odsłona z tej serii, której budżet pr

Budżet „Frostpunka 2” będzie kilkakrotnie większy niż pierwsza odsłona z tej serii, której budżet produkcyjny wynosił 10 mln zł

Foto: materiały prasowe

Najbliższy czas zapowiada się dla spółki bardzo pracowicie. Pracuje nad kilkoma własnymi grami, ma też projekty w wydawnictwie. Flagowe gry polskiego studia to „This War of Mine” oraz „Frostpunk”, który zadebiutował w kwietniu 2018 r. Trwają prace nad drugą częścią tej gry. Studio deklaruje, że przebiegają zgodnie z zaplanowanym harmonogramem. Na początku kwietnia odbędą się testy, do których firma zaprosiła osoby z zewnątrz.

-  Równolegle tytuł jest cały czas sprawdzany przez wewnętrznych testerów. Co jakiś poddawany jest też testom zewnętrznym, organizowanym przez firmy specjalizujące się w tego typu usługach. Mieliśmy już trzy rundy takich testów – informuje Dariusz Wolak, odpowiadający w 11 bit studios za relacje inwestorskie. Nie zdradza, kiedy mocniej ruszy kampania promocyjna nowej gry. Na razie jest dość skromna.

Czytaj więcej

Polacy stworzą patriotyczną grę o pierwszym królu. Rząd ją sfinansuje

- Jeśli chodzi o ilość pokazywanych materiałów, kampania nabierze rozmachu w kolejnych miesiącach i kwartałach tego roku w miarę, jak będziemy zbliżali się do premiery gry. Kończymy prace nad kolejnym, dużym trailerem - podkreśla Wolak. - Nie zdradzamy daty premiery, bo tego typu ogłoszenie jest ważną częścią promocji tytułu i musi mieć należytą oprawę.

Spółka nie zdradza budżetu „Frostpunka 2”. Wiadomo natomiast, że będzie kilkakrotnie większy niż pierwsza odsłona z tej serii, której budżet produkcyjny wynosił 10 mln zł. -  Szacujemy, że łączny budżet produkcyjny naszych trzech tytułów wewnętrznych, nad którymi pracujemy, czyli oprócz „Frostpunka 2" także „The Alters" i „Projektu 8" to ok. 130 mln zł – wylicza Wolak. Dodaje, że prace nad „Projektem 8", po zeszłorocznych perturbacjach, wróciły już na właściwe tory, choć oczywiście są pewne opóźnienia w stosunku do pierwotnego, opracowanego kilka lat temu harmonogramu.  Obecnie spółka powiększa zespół zajmujący się "Projektem 8".

- W  zeszłym roku nie przeprowadzano tam większych rekrutacji, a kilka osób zdecydowało się odejść ze spółki. Teraz zespół liczy z powrotem około 50 osób i szybko rośnie - deklaruje Wolak.

W zeszłym miesiącu spółka rozpoczęła kampanię promocyjno-marketingową gry „The Thaumaturge”, znanej wcześniej pod nazwą roboczą „Vitriol”. To największy projekt wydawniczy studia. Jest ono notowane na warszawskiej giełdzie. Wycena całego studia wynosi 1,6 mld zł.

Najbliższy czas zapowiada się dla spółki bardzo pracowicie. Pracuje nad kilkoma własnymi grami, ma też projekty w wydawnictwie. Flagowe gry polskiego studia to „This War of Mine” oraz „Frostpunk”, który zadebiutował w kwietniu 2018 r. Trwają prace nad drugą częścią tej gry. Studio deklaruje, że przebiegają zgodnie z zaplanowanym harmonogramem. Na początku kwietnia odbędą się testy, do których firma zaprosiła osoby z zewnątrz.

-  Równolegle tytuł jest cały czas sprawdzany przez wewnętrznych testerów. Co jakiś poddawany jest też testom zewnętrznym, organizowanym przez firmy specjalizujące się w tego typu usługach. Mieliśmy już trzy rundy takich testów – informuje Dariusz Wolak, odpowiadający w 11 bit studios za relacje inwestorskie. Nie zdradza, kiedy mocniej ruszy kampania promocyjna nowej gry. Na razie jest dość skromna.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Gry & e-Sport
Idris Elba o swojej roli w „Cyberpunku". „Gwiazdy w grach wideo to znak czasu”
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej
Gry & e-Sport
Dziś debiut „Widma wolności”. „Cyberpunk” odżył i znów napędza CD projekt
Gry & e-Sport
Rosyjska propaganda trafiła do hitowych gier wideo. Mają być „fajni i groźni"
Gry & e-Sport
CD Projekt zwalnia 100 osób. „Mamy zbyt dużo pracowników"
Materiał Promocyjny
Sieć kampusowa 5G dla bezpieczeństwa danych
Gry & e-Sport
Chiński gigant przejmuje kontrolę nad Techlandem
Gry & e-Sport
Upadek Pokemonów. Był hit, teraz są masowe zwolnienia