Jak odnaleźć się w trybie home office. Nowy portal chce wesprzeć firmy

Adobe Stock

Platforma #aktywnieswiadomi umożliwia stałą komunikację między pracodawcami i pracownikami, a także jest projektem dla całych rodzin, które muszą odnaleźć się w nowej rzeczywistości, w której dom i praca współistnieją w jednej przestrzeni.

Organizowany przez pracodawców w przyspieszonym tempie home office mocno zachwiał relacjami z i pomiędzy pracownikami. Czwarty tydzień pracy z domu wzmaga poczucie izolacji i lęk o to, co czeka nas po powrocie do względnej normalności. Niepewność podsycają medialne doniesienia ze wszystkich stron świata.

– Nie wszyscy odnajdują się w trybie home office, u wielu osób pojawia się poczucie odizolowania i strach, także o to, jak w sytuacji kryzysu gospodarczego, z którym niewątpliwie już dziś mamy do czynienia, poradzi sobie nasza firma. Jesteśmy częścią zespołu i w tym trudnym czasie potrzebujemy wsparcia tak przełożonego, jak i kolegów. Tworząc portal #aktywnieswiadomi użyliśmy mechanizmów, które pozwalają utrzymać zespołowość i realny kontakt między pracownikami a pracodawcą, a także w samym zespole – tłumaczy Paweł Kornosz, prezes YesIndeed. YesIndeed, właściciel platformy benefitowej WannaBuy, jest pomysłodawcą przedsięwzięcia.

Na platformie #aktywnieswiadomi pracodawcy mogą komunikować się z pracownikami, a także ich edukować np. poprzez udział w quizie na temat zasad BHP, wiedzy na temat produktu czy usługi firmy. Z kolei pracownicy mogą się wymieniać informacjami, tworzyć kluby dyskusyjne, grać wspólnie np. w scrabble, prezentować potrawy, które udało im się przygotować na podstawie przepisów Ani Starmach, oceniać i komentować. Każda aktywność związana z życiem firmy, ale też sportowa czy edukacyjna jest premiowana. Zebrane punkty użytkownicy mogą wymieniać np. na rabaty lub e-vouchery na produkty i do wybranych sklepów m.in. Purella Superfoods, BeRaw, tagomago.pl, Norauto, Virtualo, mubi.pl czy  Zalando, 4F i Apart.

CZYTAJ TAKŻE: Witajcie w nowym, zdalnym świecie

– Zaprosiliśmy do projektu mniejszych dostawców z Polski, niewielkie sklepy, które mają obecnie kłopot ze sprzedażą swoich produktów czy usług. Czekamy na kolejnych przedsiębiorców, którzy potrzebują rynku zbytu. Łączymy ich z pracownikami i pracodawcami, dziś to już kilkanaście tysięcy osób – zwraca uwagę Paweł Kornosz.

Darmowa platforma dostarcza też pomysłów rodzicom, którzy zmuszeni są godzić obowiązki służbowe z opieką nad dziećmi. W specjalnej sekcji poświęconej najmłodszym znajdują się wirtualne spacery po miejscach na całym świecie, linki do spektakli teatralnych, gry online i całe mnóstwo pomysłów na zabawy w domu i ogrodzie.

– Potrzebujemy dziś wspólnoty, nawet jeśli – w tych wyjątkowych czasach – jest to jedynie wspólnota wirtualna. To ważne, byśmy się zrzeszali, byli obecni w tej samej przestrzeni, dzielili się doświadczeniami, spostrzeżeniami czy wątpliwościami. Niezwykle istotna jest też troska, wzajemna dbałość o siebie – mówi Marta Szydłowska-Pierzak, psycholog i psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, wykładowca Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Sukces „Wiedźmina”. To najpopularniejszy serial na świecie

Serial oryginalny Netflixa „Wiedźmin”, to prawdziwy sukces. Mimo, że recenzenci dali mu raczej średnie ...

Wideokonferencje biją rekordy przez wirusa. Zoom zbiera owoce

Serwis Zoom, którego popularność – na skutek wybuchu pandemii koronawirusa – eksplodowała, teraz zbiera ...

Zaskakujący pomysł na e-zakupy. W Azji już zrobił furorę

Transmisja pakowania produktu czy też przegląd kolorów czy fasonów – live streaming podbija rynek ...

Polak technosceptykiem: marzy o „elektryku”, ale boi się robota

Podróż autobusem bez kierowcy skłonne jest odbyć niecałe 29 proc. Polaków. Tylko nieco więcej ...

Bogaci się miliard dolarów miesięcznie. Dzięki koronawirusowi

Najbogatszy mieszkaniec Singapuru ma powody do zadowolenia. Wartość jego firmy rośnie jak na drożdżach ...

Kamery Google’a padły ofiarą hakerów

Nest, producent rozwiązań smart home przejęty prawie trzy lata temu przez Google’a, ma problem. ...